Beantwoord

Xperia Z laadt niet meer op, reparatie valt niet binnen de garantie, wat nu?

2 weken geleden raakte mijn sony experia Z leeg, werd warm en opladen daarna deed het niet meer. Nu is deze terug van reparatie met volgende melding:
"Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw toestel te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw toestel."
Vraag is wat nu?? 26 juni 2014 ontvangen, net 5 maanden in gebruik, helemaal niets mee gebeurd m.b.t. vallen o.i.d.. Goedkoop om dit te stellen zonder bewijs en om dan onder de reparatie uit te komen. Ik neem morgen i.i.g. contact met klantenservice T-Mobile op.
icon

Beste antwoord door Chantal01 12 december 2014, 10:03

Hoi Maraluitz, welkom op het T-Mobile Forum.

Ik zie dat je nog niet hebt gebeld met de klantenservice en ik voorzie je graag via het forum van en antwoord.

Ik kan me voorstellen dat je van deze situatie baalt. 😞 Je toestel is onderzocht door erkende reparateurs waardoor je ervan uit mag gaan dat de uitkomst van het onderzoek jammer genoeg klopt. Indien je het niet eens bent met de uitkomst van het reparatiecentrum dan kan je altijd nog kiezen voor een second opinion.

Omdat je aangeeft dat je toestel erg warm werd en opladen niet meer goed werkte adviseer ik je voor de zekerheid toch nog even deze link te raadplegen. Wie weet kan het tot een oplossing bieden.

Laat me weten of het geholpen heeft. Ik hoop het natuurlijk wel. 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Hoi Maraluitz, welkom op het T-Mobile Forum.

Ik zie dat je nog niet hebt gebeld met de klantenservice en ik voorzie je graag via het forum van en antwoord.

Ik kan me voorstellen dat je van deze situatie baalt. 😞 Je toestel is onderzocht door erkende reparateurs waardoor je ervan uit mag gaan dat de uitkomst van het onderzoek jammer genoeg klopt. Indien je het niet eens bent met de uitkomst van het reparatiecentrum dan kan je altijd nog kiezen voor een second opinion.

Omdat je aangeeft dat je toestel erg warm werd en opladen niet meer goed werkte adviseer ik je voor de zekerheid toch nog even deze link te raadplegen. Wie weet kan het tot een oplossing bieden.

Laat me weten of het geholpen heeft. Ik hoop het natuurlijk wel. 🙂
Helaas. Vanaf het eerste moment diverse malen contact gehad met T-Mobile, zelfde dag ook al.

Ook met Sony, uitgebreid via Facebook, maar niet positief, zit al 3 dagen op uitgebreid onderzoeksrapport te wachten. Via mail geen antwoord en had ook contact via de telefoon met Sony, zou nog mail krijgen, maar helaas.

Ik wilde kiezen voor second opinion via businesscenter KPN, maar kon niet, want zij sturen het toestel ook door naar Sony. Wel uitleg over foto op e-repair.nl van toestel, pennetjes van de ingang voor de micro SD card zijn verbogen en maken sluiting. Vreemd, hier hebben we niets mee gedaan, oftewel wie dan wel??

Oftewel nu maar andere wegen bewandelen bijv. klacht.nl en consumentenbond. Wat heb ik aan een contract voor 2 jaar zonder toestel.
Reputatie 4
Ja dat is inderdaad lastig. Bij een second opinion wordt er een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum benaderd. Deze zijn nou eenmaal door Sony erkend maar dit betekend niet dat zij dit altijd naar Sony doorsturen.

Heb je al gekeken op de site van Sony nu het businesscenter van KPN deze wel zomaar doorzet naar Sony?
Lijkt mij dat een second opinion niet meer nodig is. Tenminste de foto maakt duidelijk waarom deze niet meer te repareren zou zijn. Alleen vraag ik me af wie de bewuste schade veroorzaakt heeft. De beschadigde ingang van de micro SD card kan niet door mij veroorzaakt zijn!!!! Dan zou deze volgens mij niet meer hebben kunnen werken de laatste dag van gebruik. Zoals ik eerder zei, heb ik de laatste dag de telefoon als navigatie gebruikt. Ik wacht nu maar ff verder af, tevens klachtenformulier ingevuld.

Dit KAN gewoon niet!!!!

Jammer, mijn man heeft al diverse abonnementen van T-Mobile gehad en tot nu toe geen problemen, maar dit slaat alles!!
Reputatie 7
Badge +15
@Maraluitz

Ik snap dat dit heel vervelend is, maar zoals Chantal al aangeeft mag je er van uitgaan dat de uitkomst van het onderzoek van de reparateur klopt. Je zou dus nog wel voor een second opinion kunnen kiezen aangezien je het niet eens bent met de uitkomst van het reparatiecentrum.

Ook zie ik dat er telefonisch besproken is dat je met Dynafix zou bellen, wat was hun reactie?
Voor second opinion wacht ik even af, want ook de consumentenbond is er mee bezig. Zij hebben het i.i.g. doorgestuurd naar Sony. Telefoonnummer van Dynafix kon ik niets mee, want moest filiaalnummer ingeven of kun je me helpen aan een ander telefooonnummer. Onderzoek van reparateur en uitkomst, dat is het hem juist. Wie garandeerd mij dat genoemde schade daar niet ontstaan is.
Reputatie 6
Badge +16
@maraluitz

Dat is uiteraard ook een mogelijkheid.

Dit is het telefoonnummer van ACE verzekeringen: 0348 - 462813. Daarnaast is het ook mogelijk om je verhaal kenbaar te maken per e-mail. Dit kan naar het volgende e-mail adres: acecomplaints@insurance-service.eu.

Reageer