Beantwoord

Xperia Z1 voor 3e keer ter reparatie

Om een keer het nieuwste van het nieuwste te hebben, heb ik op de dag van de lancering een abbo met de Xperia Z1 aangeschaft.
Binnen 1 à 2 weken heb ik al melding gedaan over diverse problemen met het toestel.
- Niet reageren op de vergrendelknop
- Spontane reboots
- Geluid alsof de trilfunctie vast liep

Er werd mij enkel de keuze voor gelegd om het toestel in te zenden ter reparatie.
In de hoop hierna van alle problemen af te zijn, en eindelijk een degelijk en normaal functionerend toestel te hebben, heb ik het toestel ter reparatie ingestuurd.
Na het overbruggen van 3 weken met een oud toestel kreeg ik eindelijk het "gerepareerde" toestel terug, in de bijgevoegde brief was te lezen dat er enkel een software update was uitgevoerd. Binnen korte tijd was het dan ook duidelijk dat de problemen er nog steeds waren. Vrij vervelend..

Vervolgens heb ik het toestel voor de 2e maal ter reparatie aangeboden.
Ditmaal zat ik 2,5week met een oud toestel en enigszins laag gestelde verwachtingen te wachten op een pakketje met een gerepareerde telefoon. Uiteindelijk kreeg ik de "gerepareerde" telefoon terug gezonden in een bubbeltjes envelop, dit kwam over alsof er erg zorgvuldig met je dure toestel om wordt gegaan; niet dus.
In de bijgevoegde brief las ik ditmaal dat er een board is vervangen(, en achteraf bleek ook de volledige achterkant+screenprotector van een 10tje bij T-mobile aangeschaft te zijn vervangen. De screenprotector heb ik nu terug betaald gekregen.)
Na enkele minuten was al duidelijk dat het toestel (wederom) niet van zijn problemen af was.
Je kan je wellicht voorstellen dat na 2 pogingen en 5,5week zonder degelijke telefoon, de nodige frustratie bij mij wordt opgewekt.

Van het weekend heb ik het toestel voor de 3e(!) maal ter reparatie aangeboden, ik ben mijn toestel dan met alle reparaties bij elkaar 2 maanden kwijt.
Ik ben het inmiddels spuug zat dat ik steeds mijn telefoon zo lang kwijt ben, het toestel achteraf niet gerepareerd blijkt te zijn en ik nog steeds niet van mijn destijds nieuwe toestel heb kunnen genieten(, wat inmiddels alweer "verouderd" is door de lancering van de Z2).

Je gaat er van uit dat je een leuk recent toestel hebt zonder problemen. 1 reparatie kan ik nog begrijpen, maar 3?!? Het vertrouwen in jullie reparatie-service is er niet meer, ik gok het toestel hierna voor de 4e keer op te mogen sturen.
Voor mij is het punt bereikt dat ik nu een werkende oplossing wil en anders stappen onderneem middels een aangetekende brief en de geschillencommissie.
Mijn rechten als consument/koper:
"Hebt u uw abonnement samen met een mobiele telefoon direct bij uw telefoonaanbieder of zijn eigen verkooppunt gekocht? Dan moet u de telefoonaanbieder aanspreken. U kunt verlangen dat u een vergoeding krijgt om een nieuwe telefoon te kopen als de aanbieder geen goede oplossing biedt."
icon

Beste antwoord door Tom 16 juni 2014, 14:35

@hardstyler24_7 ik kan heel goed begrijpen dat je er flink van baalt nu je het toestel voor de derde keer ter reparatie aan hebt moeten bieden voor hetzelfde defect. Het toestel wordt grondig door het reparatiecentrum getest zodra een reparatie is afgerond. Toch kan het soms voorkomen dat het defect zich nog steeds voordoet wanneer je het toestel weer in je bezit hebt. Wanneer het toestel na de derde reparatie nog steeds hetzelfde defect vertoont kiezen wij er vaak voor om je een omruiling aan te bieden. Je defecte toestel wordt dan omgeruild voor een vergelijkbaar, werkend, exemplaar. Mocht het defect dus na de huidige reparatie nog steeds aanwezig zijn laat dit ons dan even weten!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
@hardstyler24_7 ik kan heel goed begrijpen dat je er flink van baalt nu je het toestel voor de derde keer ter reparatie aan hebt moeten bieden voor hetzelfde defect. Het toestel wordt grondig door het reparatiecentrum getest zodra een reparatie is afgerond. Toch kan het soms voorkomen dat het defect zich nog steeds voordoet wanneer je het toestel weer in je bezit hebt. Wanneer het toestel na de derde reparatie nog steeds hetzelfde defect vertoont kiezen wij er vaak voor om je een omruiling aan te bieden. Je defecte toestel wordt dan omgeruild voor een vergelijkbaar, werkend, exemplaar. Mocht het defect dus na de huidige reparatie nog steeds aanwezig zijn laat dit ons dan even weten!
Heb het toestel vandaag terug gekregen. Een paar zinnen uit de brief:
"Mobiele telefoon niet gerepareerd"
"Helaas hebben wij uw mobiele telefoon niet kunnen repareren, omdat onze technici geen defect aan uw mobiele telefoon gevonden hebben"

Ben er nu echt klaar mee..
Heb de defecten aan het toestel verdomme nog aan de medewerker in de shop laten zien!!

Ik eis me geld terug om een hopelijk normaal werkend toestel aan te schaffen. Heb nu 2 maanden zonder toestel gezeten en vanaf de dag van de lancering 25-09-2014 nog geen normaal functionerend toestel gehad.
Wil hierna een Z2 halen in de hoop dan wel een toestel te hebben wat het nieuwste van het nieuwste is en goed werkt, heb de Z1 gekocht met dezelfde veronderstelling destijds.
Komt er geen passende en werkende oplossing gaan de vervolgstappen in werking:
Binnen 5 werkdagen gaat er een brief naar de geschillencommissie om het verhaal om deze flut "oplossingen" en "reparaties" eens te bekijken. Bijkomend een brief een aangetekende brief naar jullie hoofdkantoor.

Nogmaals mijn rechten:
Mijn rechten als consument/koper:
"Hebt u uw abonnement samen met een mobiele telefoon direct bij uw telefoonaanbieder of zijn eigen verkooppunt gekocht? Dan moet u de telefoonaanbieder aanspreken. U kunt verlangen dat u een vergoeding krijgt om een nieuwe telefoon te kopen als de aanbieder geen goede oplossing biedt."

En een stukje naslagwerk voor jullie:
http://tweakers.net/nieuws/96689/hoge-raad-provider-moet-prijs-telefoon-vermelden-bij-afsluiten-abonnement.html
Reputatie 5
@hardstyler24_7 wat vervelend om te lezen dat het toestel ongerepareerd retour is verzonden. Ik zie dat mijn collega inmiddels een nieuw reparatieverzoek heeft ingediend en daarnaast contact heeft opgenomen met ons reparatiecentrum om dit goed voor je af te handelen. Daarnaast zie ik dat je een klacht hebt ingediend welke momenteel in behandeling is. Ik vertrouw er op dat mijn collega's dit naar voldoening voor je afhandelen. Ook wil ik je onze excuses aanbieden voor het ongemak.

Mocht je verder nog vragen hebben over de afhandeling van je klacht en reparatie laat dan gerust nog een berichtje achter!

Reageer