Beantwoord

Xperia z1 waterdicht

Hallo iedereen, 

even een vraag:
ik heb vorige week woensdag mijn Sony Xperia Z1 terug gehad van de reparatie, maar 
nu lees ik op in deze thread

https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/z1-niet-meer-waterdicht-na-reparatie-228545/ 

dat het kan zijn dat de waterdichtheid vervalt na de reparatie.
Ik wil graag even testen of de waterdichtheid nog goed zit bij mij want ik heb nog 3 dagen
maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit gebruik gemaakt heb van de waterdichtheid van mijn telefoon.
dus mijn vraag is: 
waar moet ik rekening mee houden? ik zag bij de beschrijving staan dat de klepjes goed dicht moeten zijn, ik neem aan dat dat die van de SD kaart, SIM kaart en oplader zijn? in mijn geval lijken die bij mij nog wel goed te zijn in ieder geval.
maar waar ik mij het meest zorgen om maak zijn de ingang voor de geluidheadset, de speaker voor telefoongesprekken en de luidspreker. Moet er voor die onderdelen wat gebeuren voordat het echt waterdicht is? de handleiding is er in ieder geval niet heel duidelijk over dus ik wilde graag zeker weten dat ik het goed test voordat straks mijn garantie vervalt door mijn eigen toedoen. 

is er iemand die toevallig weet wat de vereisten zijn voor waterdicht gebruik?

bij voorbaat dank 🙂
icon

Beste antwoord door Bram 26 maart 2014, 14:06

@LGunit

Je kunt het beste even contact opnemen met Sony. De reden hiervoor is dat ik wel kan adviseren dat de micro-sd-, micro-usb- en ingang voor de micro-simkaart afgesloten moeten worden en de headset maar als ik iets mis heb je meteen waterschade. :)
Ook kun je hiervoor goed de handleiding nalezen.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
@LGunit

Je kunt het beste even contact opnemen met Sony. De reden hiervoor is dat ik wel kan adviseren dat de micro-sd-, micro-usb- en ingang voor de micro-simkaart afgesloten moeten worden en de headset maar als ik iets mis heb je meteen waterschade. :)
Ook kun je hiervoor goed de handleiding nalezen.

Reageer