Beantwoord

2 problemen samsung galaxy s plus

• 26 oktober 2011
  • 9 reacties
  • 1443 Bekeken

Reputatie 3
Hallo allemaal
Sins gisteren ben ik de trotse bezitter van mijn nieuwe samsung galaxy s plus. Op zich een leuke telefoon alleen begonnen al snel de problemen.
Het eerste probleem is dat de telefoon zo nu en dan aan geef dat hij geen netwerk heeft. Na een paar x aan en uit zetten van het toestel of een tijdje wachten hebben we weer net werk. Het probleem zit hem denk ik in het oude sim kaartje waar nog BEN achter op staat. En aangezien ik nog een prepaid kaartje van tmobile had liggen heb ik deze ook direct getest en hier bij was er geen probleem . Ik neem dus ook aan dat ik via deze weg dus wel een nieuwe sim kaart kan krijgen .
Normaal zou ik hier dan ook voor bellen zo al ik gisteren heb gedaan , maar na een half uur nog niemand aan de lijn te hebben gehad hield ik dat wel voor gezien.
Het tweede probleem is dat de wifi verbinding heel slecht is en onstabiel . De wifi verbinding val dan weg en schakel over op 3g . Helaas gaat ons nieuwe internet abonement pas over een tijdje in dus kan dit zo onverwachts aardig in de kosten gaan lopen..
Al voor we de standaard vragen krijgen hahha zijn de wifi instellingen goed . We hebben een galaxy s2 een galaxy tab 10.1 twee nokia's ps3 wii 3 laptops allemaal op ons draadloos netwerk staan op MAC address .
Dus dit moet gewoon helemaal goed zijn . Heb ook nog gekeken naar updat's maar telefoon is up to date .
Als ik op het scherm kijk van de s plus dan zie je een volle net werk verbinding en geen 3g en dan zit ik naast de router .
dan ga ik naar de market of google en dan na een enkele tijd zakt wifi in elkaar en schakelt 3g in .
Ik hoop op goeie en snelle tips anders breng ik de telefoon maar terug naar de tmobile winkel want eigenlijk functineerd hij niet naar behoren .
icon

Beste antwoord door jessicaeef 10 november 2011, 19:46

Hoi Ries
ik heb het nog even op een ander net werk getest en daar werkte het nu wel op . op het eigen netwerk is alles op mac adres gefiltert en denk dat daar het probleem in zit . De galaxy s plus kan daar niet mee over weg. wat ik nu gedaan heb is nog steeds op mac laten filteren en de telefoon een vast ip adress gegeven .
En natuurlijk een vaste subnetmask gaetway en dns die je in je telefoon kan instellen . En tot nu toe hebben we een strakke verbinding en loopt goed over de wifi.
Het enige wat jammer is is dat we nueen 20mb verbruikt hebben aan helemaal niks door dat de telefoon bleef schakelen tussen wifi en 3g en dan verbruikt hij toch data ondanks dat roaming en update dingen allemaal uit stonden. hiervoor heb ik vanochtend een app er op gezet die al het 3g gebeuren blokkeerd . dit programma heet apn voor de mensen die willen gebruiken. Helaas kreeg ik de app wat laat hahah. Gelukkig werkt nu alles naar behoren en hoop dat tmobile de 20mb nog laat verdwijnen hihi. verder hoop ik dat mensen er iets aan hebben die met het zelfde probleem zitten .
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
@marl33n_1
Ik wil je vragen om te reageren in je eigen topic '[thread=145222]Wifi verbindingen niet mogelijk[/thread]'.

Ik ben al eerder dezelfde berichten tegen gekomen van je en dit is niet toegestaan (crosspost). We willen je graag helpen met het probleem wat je hebt maar als je dezelfde soort vragen in meerdere topics plaatst word dat lastig. 🙂
Reputatie 3
Ik heb precies het zelfde hier, maar krijg in de winkel steeds geen nieuwe, omdat het probleem niet aantoonbaar is in de winkel. Daar wordt kennelijk niet gefilterd. Als de Galaxy plus mee naar mijn werk neem waar we test opstellingen hebben kan ik duidelijk zien dat het in veel situaties inderdaad geen problemen heb. Omdat ik Belgie woon is het GPRS of G3 netwerk extra duur als ik thuis ben maak ik gebruik van Telenet Wifi dat Mac filtert en een Mac Based IP vanaf hun eigen DHCP server uitgeeft. Ik kan dus niet met een fixed IP werken. Ik heb juist zo'n telefoon gekocht om thuis via Wifi mijn face book en whatsap te kunnen gebruiken dus voldoet hij voor mij niet. Ben zeer blij met jou bijval en reageer hier dus graag op, want begon langzamerhand een beetje aan me zelf te twijfelen. Ik ga hem morgen terug brengen naar de winkel. Groetjes Marleen.
Reputatie 5
@jessicaeef
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie! Hiervoor heb je reputatiepunten van mij ontvangen voor het hartje. Ik heb je reactie ook als beantwoord gemarkeerd zodat voor andere forumleden duidelijk is dat het is opgelost!

Ok! Haha.. Dat verklaart de melding die ik zie bij je netwerkgegevens 'Internet: disabled' Dat komt door de app APN 😉
Reputatie 3
Hoi Ries
ik heb het nog even op een ander net werk getest en daar werkte het nu wel op . op het eigen netwerk is alles op mac adres gefiltert en denk dat daar het probleem in zit . De galaxy s plus kan daar niet mee over weg. wat ik nu gedaan heb is nog steeds op mac laten filteren en de telefoon een vast ip adress gegeven .
En natuurlijk een vaste subnetmask gaetway en dns die je in je telefoon kan instellen . En tot nu toe hebben we een strakke verbinding en loopt goed over de wifi.
Het enige wat jammer is is dat we nueen 20mb verbruikt hebben aan helemaal niks door dat de telefoon bleef schakelen tussen wifi en 3g en dan verbruikt hij toch data ondanks dat roaming en update dingen allemaal uit stonden. hiervoor heb ik vanochtend een app er op gezet die al het 3g gebeuren blokkeerd . dit programma heet apn voor de mensen die willen gebruiken. Helaas kreeg ik de app wat laat hahah. Gelukkig werkt nu alles naar behoren en hoop dat tmobile de 20mb nog laat verdwijnen hihi. verder hoop ik dat mensen er iets aan hebben die met het zelfde probleem zitten .
Reputatie 5
@jessicaeef
Excuses dat er van de moderators geen reactie is geweest!

Vervelend om te lezen dat je met het nieuwe toestel nog steeds dezelfde problemen ervaart. Kun je controleren wat het toestel doet op een ander Wi-Fi netwerk?
Je geeft aan dat je 15 producten gekoppeld hebt aan de router, misschien dat er teveel apparaten gekoppeld staan? Zou je kunnen controleren hoeveel apparaten je maximaal kan koppelen aan de router?
Reputatie 3
Helaas het drama is nog niet voorbij. Vandaag de nieuwe telefoon binnen gekregen en met de wifi precies het zelfde probleem.
Hij blijf maar schakelen tussen wifi en 3g . En nog iets opvallends is dat hij data verbruikt terwijl er niets van roaming aan staat..
Ik snap er nu dan ook helemaal niets meer van 15 producten hier op het netwerk en de s plus doe flink vervelend .
Morgen maar weer bellen en kijken of ik het in de winkel kan ruilen voor een ander model of iets . Mijn s2 en galaxy tab doen het perfect hier .

Reputatie 6
Badge +9
Fijn dat het allemaal opgelost is.
De oplossing voor je probleem kom alleen maar door de klantenservice opgelost worden.
Waarschijnlijk heb je daarom weinig (geen) reakties gehad van medeforum gebruikers.
Reputatie 3
wow allemaal super bedankt voor de veele reacties en ideeen die we hier hebben mogen ontvangen.
gelukkig hebben we nog contact gekregen met de klanten service en hier zijn we dan ook super netjes geholpen en krijgen een nieuwe telefoon opgestuurd.
en de oude ben sim kaart kunnen we ook direct vervangen voor een nieuwe. dus bij deze nogmaals bedankt en topic kan gesloten worden.
Reputatie 3
jammer dat er nog niet iemand is met goeie ideeen of een goede op lossing. Misschien is het dan toch verstandig om de telefoon terug te sturen
en een nieuwe te vragen of een ander want zo is het niet echt wat . zo heb je wifi en zo ben je weer via 3g aan het downloaden.

Reageer