Beantwoord

4G bellen op Samsung S7

• 16 maart 2017
  • 12 reacties
  • 2020 Bekeken

Ik heb een Nederlandse Samsung S7 draaiend op Android 7.0 maar heb onder verbindingen niet de optie om 4G bellen in en uit te schakelen. Mijn vrouw heeft een T-mobile branded S7 en heeft deze instelling wel. Kan ik dit ergens inschakelen? Of moet T-mobile hier een of andere config voor sturen?
icon

Beste antwoord door Hajar 20 maart 2017, 13:15

Hi Bert,

Ik heb dit even voor je nagevraagd. Bij de Samsung S7 kun je de optie “Bellen over 4G” in de S7-series inderdaad aantreffen alleen is het nog niet commercieel beschikbaar. De S7-serie is de eerste die gereleased is met stabiele software voor VoLTE. Op die manier zorgen we ervoor dat klanten, als VoLTE straks commercieel beschikbaar is, een ruime keuze uit toestellen hebben met VoLTE-ondersteuning.

In dit topic houden we je up to date over bellen over 4G VoLTE.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bertv.nl,

Opmerkelijk, want wij bieden bellen over 4G nog helemaal niet aan... Jouw vrouw, met T-Mobile branded S7, zou hier dus geen gebruik van kunnen maken, ook als hier een switch voor staat bij haar instellingen. Heb je misschien een screenshot van de functie bij haar? Misschien kunnen we dan nagaan wat het precies is. Je kunt deze sturen via de desktopversie van het forum en dan zie je onder jouw bericht 'Afbeeldingen' staan.

Ik heb ook een Engelse instructie gevonden hoe het er uit zou zien als de optie door de provider aangeboden wordt. Zou je eens kunnen kijken of dit ook is waar jij op doelt?

We zien jouw reactie graag tegemoet, zodat we dit op kunnen helderen! 🙂
Hier de twee screenshots. de instelling is te vinden onder verbindingen en daarna mobiele netwerken.
Bijde telefoons hebben de laatste firmware android 7.0.
Reputatie 7
Badge +9
Zou je op beide toestellen eens willen bellen naar *#1234# en van beide een screenshot kunnen plaatsen? Dan weten we precies welke firmware het is. 🙂 (Er zijn bijvoorbeeld alleen voor de S7 al zo'n 1200 verschillende versies van Android 7.0 in de EU)
Hier de firmware versies. om het verhaal nog vreemder te maken, een collega van me heeft ook een S7 met Nederlandse firmware, dezelfde als op mijn toestel, en deze heeft het schuifje 4G bellen ook. de collega heeft tele2 als provider.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi bertv.nl,

Tele2 ondersteund wel VoLTE (4G bellen). Meer informatie
Ik heb zelf de S5 Neo met Nederlandse Firmware. Als er een Tele2 simkaart in zit kan ik er VoLTE meebellen. Met een T-Mobile simkaart kan dat niet.

- Snotaapje
Hoi Snotaapje,

Dat kan wel zijn, maar mijn vraag is waarom er bij de T-mobile branded toestel deze optie wel aanwezig is en bij een Nederlands provider vrij toestel niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bert,

Ik heb dit even voor je nagevraagd. Bij de Samsung S7 kun je de optie “Bellen over 4G” in de S7-series inderdaad aantreffen alleen is het nog niet commercieel beschikbaar. De S7-serie is de eerste die gereleased is met stabiele software voor VoLTE. Op die manier zorgen we ervoor dat klanten, als VoLTE straks commercieel beschikbaar is, een ruime keuze uit toestellen hebben met VoLTE-ondersteuning.

In dit topic houden we je up to date over bellen over 4G VoLTE.
Betekend dit dat als jullie VoLTE uitrollen dit ook voor mijn S7 beschikbaar word? Dan zou het iets zijn dat door de provider geactiveerd kan worden.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bert,

Jazeker, als wij dit uitrollen, wordt dat voor alle compatibele toestellen beschikbaar! 🙂 Het kan nog eventjes duren, maar het komt er zeker aan!
Hallo,

Ik heb een Xiaomi Redmi 3s met VoLTE. Kan ik dat nu aan laten staan of moet dat uit.
Netwerk staat gop Tmobile4G. Verder geeft toestel bij mij dat het op UMTS staat en bij collega van me op GSM. Wat is nu juist?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Bij ons maakt het dus niet of dit aan of uit staat, aangezien we het niet aanbieden. 😉 Jouw instelling UMTS betekent 3G en die van jouw collega 2G. Allebei is juist, maar die van jou is dus net wat nieuwer!
Bedankt.

Reageer