Beantwoord

4G doet het niet meer na hard reset + oplaad proleem

• 26 november 2016
  • 3 reacties
  • 388 Bekeken

Hallo T-Mobile,

Kort geleden heb ik mijn mobiel (een Samsung Galaxy S5 neo) ge-hardreset omdat mijn mobiel het niet goed opladen. Als ik mijn mobiel wou opladen terwijl hij aan stond en ik er wat mee deed laadde hij niet op. Maar als ik mijn mobiel uit zette en daarna een paar keer op de aan knop klik tot er een batterij op het beeldscherm verscheen. Dan deed hij het wel. En soms ook als ik me mobiel opnieuw opstartte. Ik heb op internet gezocht naar oplossingen en na alles uitgeprobeerd te hebben was er nog 1 optie ovet en dat was dat ik mijn mobiel moest hard resetten omdat er misschien een third-party app op stond. Deed deed ik maar het heeft helaas niet geholpen

Er is zelfs een probleem bij gekomen. Mijn 4G doet het namelijk niet meer. Ik heb de simkaart er gewoon in zitten. Bellen en sms doen het nog wel maar 4G niet. Hebben jullie misschien een oplossing?

Mvg
Isabel Jansen
icon

Beste antwoord door David 28 november 2016, 10:47

Hoi Isabel,

Dat is nog eens onfortuinlijk, je wilt het ene probleem oplossen en je krijgt er een extra probleem bij. :S

Om te beginnen met de problemen met het opladen en de fabrieksreset (of harde reset). Had je de instructies uit onze toestelhulp erbij genomen om de reset uit te voeren? Heb je daarnaast ook al eens een andere oplader getest en de Samsung aan je PC gehangen om te kijken of dit misschien wel werkt?

Als de problemen aan blijven houden, dan raad ik je aan jouw toestel ter reparatie op te sturen. De reparatiedienst kan het probleem dan gelijk voor je oplossen. Zorg er dan wel voor dat je een goede back-up maakt van jouw gegevens, omdat een reset ook het eerste is wat ze bij de reparaties doen.

Het probleem met het 4G-netwerk dat ineens foetsie is, kan aan de simkaart en/of instellingen van jouw telefoon liggen. Kun je bij de instellingen van je mobiele netwerk eens controleren of hier wel ingeschakeld staat dat je 4G/LTE gebruikt? Daarnaast wil ik je ook vragen om even jouw simkaart te controleren. Als deze beschadigd is, dan zou het probleem met 4G hierdoor kunnen zijn ontstaan. Het opnieuw plaatsen van de simkaart kan zelfs al genoeg zijn om het op te lossen.

Laat je ons weten of het probleem verholpen is en of je nog verdere vragen hebt voor ons? 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Isabel,

Dat is nog eens onfortuinlijk, je wilt het ene probleem oplossen en je krijgt er een extra probleem bij. :S

Om te beginnen met de problemen met het opladen en de fabrieksreset (of harde reset). Had je de instructies uit onze toestelhulp erbij genomen om de reset uit te voeren? Heb je daarnaast ook al eens een andere oplader getest en de Samsung aan je PC gehangen om te kijken of dit misschien wel werkt?

Als de problemen aan blijven houden, dan raad ik je aan jouw toestel ter reparatie op te sturen. De reparatiedienst kan het probleem dan gelijk voor je oplossen. Zorg er dan wel voor dat je een goede back-up maakt van jouw gegevens, omdat een reset ook het eerste is wat ze bij de reparaties doen.

Het probleem met het 4G-netwerk dat ineens foetsie is, kan aan de simkaart en/of instellingen van jouw telefoon liggen. Kun je bij de instellingen van je mobiele netwerk eens controleren of hier wel ingeschakeld staat dat je 4G/LTE gebruikt? Daarnaast wil ik je ook vragen om even jouw simkaart te controleren. Als deze beschadigd is, dan zou het probleem met 4G hierdoor kunnen zijn ontstaan. Het opnieuw plaatsen van de simkaart kan zelfs al genoeg zijn om het op te lossen.

Laat je ons weten of het probleem verholpen is en of je nog verdere vragen hebt voor ons? 🙂
Dankjewel David!

Het heeft geholpen alles werkt weer.
Reputatie 7
Badge +20
Helemaal super, Isabel! 😃

Reageer