Vraag

4g+ is heel erg sloom

• 18 september 2017
  • 13 reacties
  • 310 Bekeken

Ik heb twee dagen geleden een nieuwe telefoon gekocht (nota 😎 alleen de 4g+ is heel erg sloom kan iemand mij helpen en dit probleem oplossen?

13 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hoi hoi Tian,

Gefeliciteerd met je nieuwe Note 8! Hoe bevalt deze tot nu toe (op het internet na)?

Wel vreemd zeg. Ervoer je met je vorige telefoon op dezelfde locatie geen problemen? Welke snelheid haal je als je een speedtest doet? Heb je de snelheid ook gecontroleerd op andere locaties? Herstart je toestel een keer voor de zekerheid om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Ik had hier voor een s4 en daar werkte de 4g super, maar toen ik een deze telefoon kocht merkte ik al aan het begin dat de 4g een klein beetje sloom was op school bijvoorbeeld wou ik een spel downloaden en ik dacht al hij download zo sloom. Ik ging dus uitzoeken waarom hij zo sloom was en ik deed toen een internet speed test en toen kreeg ik hele verrassende resultaten uit. Mijn download speed was iets van 120mbps en mijn upload maar 4mbps en mijn ping was iets in de 20. Ik ging toen ook even kijken hoeveel internet ik dan gebruikte dus ik deed weer een speed test en toen zag ik op mijn bundel dat ik op eens meer dan 200mb verloor door 1 test. Ik weet niet of dat normaal is als je een internet speed test doen, maar ik vind dit heel erg vreemd. En ja de note 8 is geweldig op het internet na. Dus kunt u mij hier mee helpen en mijn telefoon opnieuw opstarten werkte ook niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Tian Jin,

Een downloadsnelheid van 120 mbps is ongelofelijk snel! Wat probeerde je precies te downloaden en hoe lang duurde het voor de download afgerond was? Het resultaat botst dus eigenlijk met het downloaden van het spel, aangezien de snelheid meer dan oké is. Het uitvoeren van een speedtest kan inderdaad zo'n 200 MB kosten, dat klopt inderdaad. Ik snap dat je liever niet al te veel MB's aan speedtests verbruikt, maar als je het probleem overal ervaart, dan is het handig om ook nog op een andere locatie een test te doen, bijvoorbeeld thuis of ergens buiten.

We horen graag of we je verder nog ergens bij kunnen helpen!
Hoi David

Toen ik ging testen hoe snel mijn internet speed was waren de resultaten 120 mbps, upload speed 4 mbps en mijn ping was iets in de 20. Mijn eigen Wi-fi deed ik ook een test en daar waren de resultaten wat normaler ( download 40mbps, upload 40mbps en de ping iets van 4) en ja overal dus ook thuis op mijn school waren de resultaten vreemd. Ik snap ook niet waarom het downloaden van een spelletje van 80mb zo sloom ging het wel de test heel iets anders zei. Dus is het misschien mogelijk om mijn abonnement te resetten of zo... Ik wil namelijk als ik buiten ben wel mijn 4g+ kunnen gebruiken zonder dat ik de langzame download speed ervaar.
Ik heb zojuist nog eens een test gedaan er daar kwam uit dat de download speed 11mbps is en upload 2 mbps en mijn ping 23. Ik neem aan dat 4g+ iets sneller is dat dit
Reputatie 7
Badge +9
Heb je een gloednieuwe SIMkaart? Of heb je een oude SIMkaart laten bijknippen?

(Download snelheid van een app/spel ligt overigens ook aan hoe druk het op dat moment op de servers van Google is.)
Reputatie 2
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de de verbinding van de server waar je spelletje vandaan gedownload moest worden traag was. 1 trage download zegt natuurlijk niets, dat wijst je speedtest ook uit. Daar verbruik je tenslotte 200MB in een paar seconden mee.
Ik heb net weer een paar testen gedaan en ook een video proberen te downloaden online (dus niet op Google play store). Het downloaden van de 60 mb video duurde ongeveer 15 min en de internet speed test zei: download 30mbps upload 1 mbps en ping 23. En ja ik heb een nieuwe simkaart gekregen. Ik probeerde dus weer iets te downloaden deze keer op de Google play store meerdere apps en ze duurde allemaal langer dan nodig was.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Tian,

Het is in ieder geval duidelijk dat er iets verkeerd gaat, nu nog uitvogelen waar het verkeerd gaat!

Wij hebben geen magische switch waarmee we jouw internetsnelheid in één keer aan kunnen passen, de oorzaak ligt namelijk ergens anders. Ik zou je willen vragen om jouw simkaart even te controleren. Beschadigingen, vuil of andere mankementen kunnen al gauw effect hebben op jouw netwerkervaring. Daarnaast raad ik je ook even aan om een kruistest uit te voeren om te kijken of het in een andere telefoon goed werkt en andersom. Dan weten we eigenlijk al vrijwel zeker waar het mis gaat!

Hopelijk kun je dit gauw testen, dan helpen we je er gauw verder mee!
Reputatie 6
Badge +11
@Tian Jin
De snelheid die je daadwerkelijk krijgt op een 4G apparaat is afhankelijk van veel factoren. De downloads die je noemt kunnen gewoon traagheid/drukte ergens anders op internet zijn en hebben niks met 4G+ te maken. Verder betekent 4G+ niet automatisch hogere snelheid maar ook vooral meer betrouwbare langdurige verbinding, niet voor een uurtje, maar weken of maanden, maar dat is bij smartphones die vaak wisselen naar WiFi nauwelijks aan de orde.

Wat voor type Note8 is het (kijk bij Instellingen, over mijn telefoon)?
Heb je die telefoon bij T-Mobile gekocht?
Zie ook:
https://www.techwalls.com/samsung-galaxy-note-8-sm-n950-model-number-differences/

Als je al 120Mbps gehaalt hebt met speedtest is er weinig aan de hand denk ik. Lang niet overal heb je theoretisch de optimale dekking.

Wil je echt kijken wat je maximaal haalt, dan zul je voldoende grote databundel moeten hebben want speedtesten ver boven de 100Mbps nemen zo'n 200MB per test of meer.

Ga dan een paar honderd meter bij een mast vandaan staan, wel met vrij zicht op de mast, kijken wat de speedtest meldt. Als het een mast betreft in stedelijk gebied met de onlangs geactiveerde LTE-TDD band 38 frequentie, heb je kans dat alleen die band wordt gebruikt en dan is 120Mbps het max, afgaande op andere berichten op dit forum.

Zie hier kaart met mastlocaties en karakteristieken:
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1z2A6xdROL41ulQ0mDYD3Q5SqKkQ&ll=52.163301463266855%2C4.71849811270647&z=8
Hi David

Zojuist heb ik een test gedaan met mijn moeders Samsung s8 ( zij zit bij vodafone en haar 4g werk gewoon goed ook op de plekken waar ik een test heb gedaan met mijn telefoon) met mijn sim kaart er in en een speed test gedaan en een praktijk test en de resultaten waren even slecht. Dus ik denk dat het ligt aan de sim kaart, maar ik kan me daar niet zo een twee drie bij bedenken wat er mis is met de sim kaart. De sim kaart is namelijk niet uitgeknipt en dus gloed nieuw. Ik ben trouwens ook op verschillende plekken geweest en een speed test en een praktijk test gedaan en ze hadden allemaal slechte resultaten.
Reputatie 6
Badge +11
@Tian Jin
Het T-Mobile netwerk heeft op de plekken waar de resultaten slecht zijn blijkbaar minder bereik/dekking. Het wijzen naar de SIMkaart als mogelijke boosdoender is een oude reflex o.a. van T-Mobile in tijden dat hun 3G coverage ver onder de maat was over het geheel gezien.

Voor volledige kruistest zul je ook nog met je moeders SIMkaart in jouw telefoon moeten testen op de betreffende locaties.
Hi tmoesel/anderen

Mijn moeders simkaart werkte gewoon goed ook in mijn toestel, dus op dit moment ga ik even langs t-mobile en laat hun even inspecteren wat er nou mis is. Ik wil graag iedereen bedanken die mij wou helpen. Thanks

Reageer