Beantwoord

4G+ samsung galaxy s6


Ik heb aan samsung gevraagt en die zeggen wel dat de samsung galaxy s6 4G+ netwerk ondersteund. Kijk bijvoorbeeld naar KPN en Vodafone.

'Dit heeft te maken met de antenneconfiguratie in het toestel'

Samsung zegt dat dit niet zo is en dat het wel gewoon 4G+ aan kan.

Hoezo kan het bij t-mobile niet? 😞

P.S. Ik vind het ook vrij apart dat er eerst gezegd wordt dat de s6 wel 4G+ aankan en een paar dagen later kan het ineens niet meer. Dit vind ik vaag gecommuniceerd van t-mobile met de klant. Als je iets definitief weet zet je het op de site en niet eerst niet dan wel en dan weer niet.

S6 specificaties:
Netwerk
2G GSM, 3G WCDMA, 4G LTE FDD

2G GSM
GSM850, GSM900, DCS1800, PCS1900

3G UMTS
B1 (2100), B2 (1900), B5 (850), B8 (900)

4G FDD LTE
B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B17(700), B18(800), B19(800), B20(800), B26 (800)

(Bron: Specificaties S6)


Ik hoop zo spoedig mogelijk een reactie te krijgen.
icon

Beste antwoord door Samsung Webcare 11 februari 2016, 14:57

Hoi Sietse,

De S6 ondersteunt inderdaad deze frequenties afzonderlijk. Het is de combinatie van de verschillende frequenties die de S6 niet ondersteunt.

Groet,

Lot
Samsung WebCare

Bekijk origineel

4 reacties

Ja, je kan nu kwaad gaan zijn op T-Mobile/hier een reactie gaan verwachten, maar SAMSUNG praat zichzelf nu tegen. Samsung heeft zelf verklaard dat zij een configuratie hebben gemaakt die geen combinatie kan maken tussen B3 en B8..... De twee banden die T-Mobile gebruikt, dan komen er daarna excuusjes als "maar we wisten dit niet vooraf", echter:

Samsung is dus niet in staat om volledig naar CAT6 specificatie 4G+ aan te bieden op alle frequenties die ze wel zelf opgeven.

Probleem ligt bij Samsung en aangezien zij ook niet vooraf hebben aangegeven dat er beperkingen op hun configuratie zit, ook volledig en absoluut bij hun het probleem. Aansprakelijkheid, bron van verkeerde informatie én het feit dat het niet werkt ondanks dat ze nog steeds beweren dat hun toestellen volledig 4G+ zijn (wat ze dus niet zijn... plus... als B3 + B8 niet werken, wat werkt er nog meer niet? Niet volledige informatie die wordt gegeven gaat niet voor ze spreken bij schadeclaims).

Als er bij Samsung nu mensen gaan beweren dat hun toestellen wel 4G+ zijn, dan moeten ze intern maar even gaan communiceren. Wat betreft "reacties" hier... Dit klantenforum zal je weinig officieel nieuws gaan brengen 😉
Reputatie 2
Hoi Sietse,

De S6 ondersteunt inderdaad deze frequenties afzonderlijk. Het is de combinatie van de verschillende frequenties die de S6 niet ondersteunt.

Groet,

Lot
Samsung WebCare
Samsung Webcare schreef:

Hoi Sietse,

De S6 ondersteunt inderdaad deze frequenties afzonderlijk. Het is de combinatie van de verschillende frequenties die de S6 niet ondersteunt.

Groet,

Lot
Samsung WebCare



Is Samsung (NL) voornemens deze cruciale informatie te gaan vermelden bij de toestelspecificaties op hun eigen website? Zoals bijvoorbeeld Google dit vrij helder doet voor hun Nexus 5X en 6P.
stapperw schreef:

Samsung Webcare schreef:

Hoi Sietse,

De S6 ondersteunt inderdaad deze frequenties afzonderlijk. Het is de combinatie van de verschillende frequenties die de S6 niet ondersteunt.

Groet,

Lot
Samsung WebCare



Is Samsung (NL) voornemens deze cruciale informatie te gaan vermelden bij de toestelspecificaties op hun eigen website? Zoals bijvoorbeeld Google dit vrij helder doet voor hun Nexus 5X en 6P.



Misschien is het ook handig dat t-mobile op hun eigen site ook meer specificaties zet van de toestellen. Er staat belangrijke specificaties en niet alle specificaties van het toestel. Dan moet je telkens naar de site van de maker om daar alle specificaties te kijken.

Reageer