Beantwoord

A8 telefoon houdt geen Wi-Fi vast

Hallo . Mijn telefoon houd de Wi-Fi niet vast . Steeds krijg ik na 20 sec in het Wi-Fi logo een uitroep teken . Vergeten en opnieuw instellen helpt niet . Opnieuw opstarten ook niet . Steeds valt hij na nog 20 sec weer weg . De telefoon is 2 weken oud. Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen . Aub een simpele oplossing wat ik ben geen techneut 😀. Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen want mijn eigen mb s gaan er zo aan he . Bvd
icon

Beste antwoord door Folkert 22 maart 2018, 12:59

Kun je zien (op mijn Samsung Note 3) bij Instellingen - categorie Algemeen - Toestel info - Status en in dat overzicht kijken wat er bij IP adres staat.

Kijk ter vergelijk wat er bij je vrouw op haar telefoon staat.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Gebeurt dat op 1 specifiek Wifi netwerk of op meerdere verschillende netwerken?
Reputatie 2
Badge
Het lijkt er op dat het wifi-netwerk niet goed is inderdaad.
Check ook je wifi-instellingen op je telefoon.
Het kan daarnaast ook zijn dat het signaal gewoon te zwak is, waardoor de telefoon liever op het 3G/4G-netwerk zit omdat het signaal daar beter is.
Reputatie 7
Badge +15
Als er in het Wifi signaal een uitroepteken staat betekent dat niet dat het signaal te zwak is maar dat er iets anders aan de hand is. Het kan zijn dat de verbinding van de router naar buiten verbroken is maar het kan ook zijn dat de telefoon geen IP adres krijgt b.v.

Het is belangrijk om te weten of dit probleem zich op 1 of juist op meerdere Wifi netwerken voordoet zodat je weet of het probleem bij 1 router ligt of juist bij de telefoon.
Mijn vrouw zit naast me op de zelfde wifi en ook een t mobile telefoon ( a5 2017 ) geen probleem . Ik heb maar 1 Wi-Fi netwerk op mijn telefoon geïnstalleerd. Hoe kom ik er achter of ik een ip adres krijg? . Alvast bedankt voor jullie moeite
Reputatie 7
Badge +15
Kun je zien (op mijn Samsung Note 3) bij Instellingen - categorie Algemeen - Toestel info - Status en in dat overzicht kijken wat er bij IP adres staat.

Kijk ter vergelijk wat er bij je vrouw op haar telefoon staat.
de bij de laatste van de 12 getallen is het bij mij 223 en bij haar 213 dus dat is niet het zelfde .
en nu kan ik daar iets mee doen ??
bedankt voor de moeite
Reputatie 7
Badge +15
Dat klopt, elk apparaat heeft een eigen IP adres. waarschijnlijk iets als 192.168.1.223 en 192.168.1.213
Nu word het lastiger, kun je uit de playstore de app ipconfig installeren, openen en een schermafdruk toevoegen? Is een mini app zonder reclame

De app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mankind.ipconfig&hl=nl

Reageer