Vraag

Accu probleem Samsung Galaxy S7

• 9 april 2017
  • 4 reacties
  • 2710 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb sinds gebruik van een powerbank of de software update naar Android 7 last van de accuduur.
Ik hou het accu gebruik ook bij door programma's uit te zetten om zo de accu duur te verlengen.
Wanneer ik het toestel weer op moet laten doe ik dit met de originele lader sinds het euvel. Deze laadt hem nor aal op qua oplaad tijd. 1 uur en 25 min. Een krachtige powerbank laadt hem op in 4 uren..wanneer het toestel in gebruik is dan laadt ie niet bij maar blijft stabiel op dezelfde procenten. Wanneer de powerbank aangesloten is en ik speel een game dan loopt ie leeg. Het is gewoonweg zeer irritant dat dit voorkomt na een update van de software of het eerste gebruik van de powerbank. Trouwens...bij de eerste paar keer laadde de telefoon wel snel op met de powerbank. Wat is dit voor probleem wat ik nu ervaar met mijn Galaxy s7?

4 reacties

Reputatie 2
Wat ook is is wanneer ik savonds voordat ik ga slapen kijk op hoeveel procent hij staat. Normaal in een nachtje slapen gaat er maximaal 6 procent af. Tegenwoordig als hij op 65 procent staat en de volgende dag weer gebruik staat hij nog maar op 25 procent ofzo. Kan het zijn dat er wat cellen kapot zijn van de accu?
Reputatie 2
Hoi Sparerib,

Ik heb dit euvel ook meegemaakt met de overschakeling van Android 6.0 naar 7.0, en in mijn ervaring helpt het om in ieder geval te kijken of het probleem op te lossen is door in de Recovery van je S7 even de Cache te clearen. Mocht dat het probleem niet verhelpen kan je het beste alle belangrijke data op je telefoon backuppen (bijv. via Smart Switch) en de telefoon naar fabrieksinstellingen terug zetten.
Reputatie 4
Badge +4
Naar mijn weet komen dit soort problemen vaker voor met upgrades naar nieuwe besturingssystemen en dan niet alleen bij Android of Samsung. Ik heb bijvoorbeeld ook al vaker gehad dat apps vaker crashen dan normaal. Een factory reset om zo schoon te beginnen met je telefoon helpt meestal inderdaad. Maak wel altijd van te voren een goede backup zodat je data niet verloren gaat!
Reputatie 7
Badge +9
Heeft die powerbank toevallig twee USB poorten?

De meeste powerbanks hebben alleen een 5V 1A poort. Dit is sinds de S4 al te weinig voor high-end Android smartphones. Wanneer je 1A gebruikt om te laden, komt er te weinig stroom binnen, en wordt er dus meer verbruikt dan dat er wordt bijgeladen.

Goede powerbanks hebben vaak ook een 5V 2.1A poort. (of 2.4A). Deze is bedoeld voor high-end Android toestellen.

Een extreme battery drain na een update is niet vreemd, het komt regelmatig voor. Als je hem echt leeg ziet lopen terwijl je niets aan het doen bent, dan is een reset de beste optie.

Reageer