Beantwoord

Accu Samsung Galaxy S3 snel leeg

Hallo, 

de laatste 2 a 3 weken is de batterij van mijn S3 enorm snel leeg. Eerst deed hij makkelijk 2 dagen maar nu mag ik blij zijn als ik 8 uur haal zonder dat ik gekke dingen doe. Mobile standby % is niet hoog. Ik heb hem elke dag 2 keer aan de lader, dit is bijna niet meer bruikbaar.
Kan het zijn dat de batterij al op is. Ik heb naar mijn idee geen nieuwe software geïnstalleerd die hem leegzuigt. Tenzij het de Samsung software zelf is.

Ik hoor graag van jullie.
Mvg, Tim
icon

Beste antwoord door Thalina 9 maart 2016, 14:16

Ik wil jullie graag verwijzen naar het algemene topic met tips om de batterijduur van een Android toestel verlengen. Als je aanvullende vragen hebt, kun je die in het algemene topic stellen. We helpen je daar graag verder!

Dit topic gaat op slot.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

557 reacties

Hallo,
Sinds 1½  week hebben wij het probleem dat de accu's van de telefoons erg snel leeg zijn, na ongeveer 5 á 7 uur.
Het betreft 3 toestellen, mijn vrouw en ik hebben een Samsung mini en dochter een Gio.
Toestellen zijn gekocht in november 2011 en werkten tot nu toe zonder problemen. Ikzelf gebruik de telefoon voor bellen, wekker en heel af en toe een game of navigatie en duurt het bijna een week eer de accu leeg is, meestal nog niet helmaal leeg.
In januari via Kies update gedaan.
Voor de Gio een nieuwe accu gekocht, deze gaat nog net zo snel leeg.
Bij mijn toestel alle apps uitgezet, geen WIFI, BT of GPS aan. Beeldscherm op zwak en geen animaties.
Accu eruit gehaald, contacten gereinigd en volledig opgeladen, ook andere lader gebruikt.
Zelfs een Fabrieksherstel gedaan, mag allemaal niet baten.
Uiteindelijk de simkaart eruit gehaald en zie, de accu blijft "vol". Nu een Vodafone simkaart erin gedaan en het probleem is over, telfefoon staat nu 2 dagen aan en de accu staat nog op 78 %, doe er verder niets mee.
Inmiddels bij Samsung ook het probleem bekend gemaakt, maar nog geen reactie ontvangen.
Nu las ik ergens op het forum dat er ook problemen kunnen onstaan door simkaart?
Wij hebben alle 3 een Prepaid simkaart, deze zijn nog van Orange en gekocht voor 2008.
Is er iemand die ervaring heeft met dit soort probleem of hulp kan bieden?
Alvast hartelijk dank.
Reputatie 5
@tim_janssen wat vervelend dat je batterij zo snel leeg is sinds een aantal weken. Zou je je instellingen eens willen terugzetten naar fabrieksinstellingen? Wel even je gegevens back-uppen wanneer je dit doet.

Laat even weten of dit heeft geholpen. 🙂
Hallo,
Dit is nu heel toevallig, voor mij geld hetzelfde verhaal.
Samsung galaxy gio gekocht nov. 2011
Sinds 2 weken gaat de mobile uit, geen bereik. Nieuwe batterij gekocht.....
Helaas probleem niet opgelost.
Wat er er mee aan de hand?
Ligt het aan de telefoon?
Ligt het aan de provider T- mobile?
Voor mij dus ook een grooet raadsel.
Is het een toevalligheid of is het.....
Hier precies hetzelfde probleem met de telefoon (gio) van mijn vrouw, heb ondertussen ook een nieuwe batterij gekocht en het probleejm blijft. Helemaal opladen en dan niet gebruiken en de telefoon in 6 uur leeg. Wie heeft een oplossing??
Reputatie 6
@iedereen

Wanneer je het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen verbeterd de accuduur dan? Wanneer je apps installeert en automatisch gebruik laat maken van WiFi dan blijven deze vaak in de achtergrond draaien en zorgen voor energieconsumptie.
Heb de telefoon al terug gezet in fabrieksinstellingen maar dat hielp niet, telefoon heeft geen Internet en wordt zelden op WiFi gebruikt. Alleen blue tooth staat altijd aan voor in de auto. Er zijn ook maar een paar apps gedownload en deze hebben geen toestemming om te updaten.
Chris076 schreef:

@iedereen

Wanneer je het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen verbeterd de accuduur dan? Wanneer je apps installeert en automatisch gebruik laat maken van WiFi dan blijven deze vaak in de achtergrond draaien en zorgen voor energieconsumptie.

Hoi Chris. Ik heb in mijn eigen toestel (Galaxy mini) de fabrieksinstellingen gereset, geen WIFI aan, alle actieve Apps uitgezet en beeldscherm op minimaal gezet. Dit werkt ook niet.
Zonder Simkaart blijft de accu o.k. en is na 2 dagen nog 80%. Ook al 2 dagen een simkaart van concurrent erin gehad (Vod...), ook hiermee blijft de accu goed.
Gisteravond de eigen sim (oude Orange) erin gedaan, accu vol geladen en vanmorgen om 03:20 uur een melding dat de accu leeg is en opgeladen moet worden. Met de andere Mini en de Gio in mijn gezin heb ik ook de ervaring sim eruit, accu blijft ok. Overigens voor de Gio heb ik al een nieuwe accu gekocht.
Wat nu?
Op mijn werk is voor veel werknemers een T-mobile zakelijk abonnement met Samsung Galaxy Gio telefoon aangeschaft: sinds een kleine twee weken loopt bij iedereen de accu in ongeveer 5 uur leeg. Zelfde ervaringen en experimenten als hier vermeld: geen enkel probleem als je een sim-kaart van een andere provider in de telefoon stopt. Een oplossing, graag!
Ik heb gekeken op de link van Herman G. Er zijn dus meerdere mensen met soortgelijke problemen.
Zelf ook het probleem gemeld bij T-Mobile, nu maar wachten op antwoord.
Bij mij zijn het 2x Samsung GT S5570 mini en een Sansung S5560 Gio met het accu probleem.
Alle 3 gekocht in november 2011.
Zelf gebruik ik een van de mini's. Omdat ik in het begin van januari via Kies update het uitgevoerd op alle 3 de toestellen, dacht ik dat het daaraan zou liggen.
Maar bij verder onderzoek en het gebruik van een andere sim (waarbij de accu goed blijft), lijkt het niet aan de updates te liggen.
Ik vermoed dus toch een sim probleem.
Gerard bedankt voor het aanmerken van mijn bericht als het antwoord!
Het echte antwoord moet echter nog van T-mobile komen, mijn bericht bied echter alleen een work-around en T-mobile moet het probleem zelf ook nog oplossen.

@Moderators, wat kunnen/gaan jullie doen met al deze klachten, helaas is er reeds 1 website die mijn bericht al heeft opgepakt waardoor het straks verder door de media verspreid gaat worden (naar tweakers.net/nu.nl/rtl/nos/etc) en dan is het te laat om aan de bel te trekken (liever laat dan nooit uiteraard), maar jullie kunnen het imago vandaag de dag zelf in de hand houden. Het debacle met de problemen op het 3G internet 3-5 jaar geleden was niet echt goe in het vertrouwen van de klanten.
Mijn schoonzoon en ik hadden hetzelfde probleem met de Accu van de Samsung Gio. Sinds 2 weken na een paar uur de accu leeg. Ook van alles geprobeerd: wifi uit apllicaties verwijderd en een nieuwe accu er in. Het hielp allemaal niets.
Sinds gisteren is voor ons het probleem opgelost. Volgens mijn schoonzoon zit het in de 4G.

Als je alleen 2 G netwerken gebruiken aanvinkt is het probleem opgelost.

Dit doe je bij: instellingen / draadloos en netwerk / mobiele netwerken.

Schakel dan de vliegtuigstand even in en uit zodat alles even weer opnieuw geladen wordt.

Als je dan kijkt bij: Instellingen / over het toestel / status. Dan zie je daar GPRS staan.

Wij hebben dit gisteren gedaan en hebben geen problemen meer. De batterijen gaan weer als vanouds mee.

Wij zijn er erg blij mee dat voor ons het probleem opgelost is en hopen dat we er jullie ook mee kunnen helpen..
Beste mensen,

Klacht van de lege accu's: Is duidelijk...Wij hebben 120 Wildfires. meer dan 60% heeft inmiddels een accuduur van minder dan 5 uren. Vanalles geprobeerd. Is gestart na 21 februari... Gebruik van telefoons is wisselend dus acculeefduur leek niet de optie. Exchange accounts aangepast geen oplossing. Andere accu: geen oplossing, resetting geen oplossing, Andere telefoon Samsung Mini S (werkte wel).

Vreemde is dat ook IPHONE 4s (1x) dezelfde klacht had na het betreffende weekend. Het betreft T-mobile zakelijke abo's geen prive. Zelfde lokatie, zelfde telefoon geen probleem...

Dus...? Wij weten het niet meer...Dan maar alle medewerkers een nieuwe telefoon. Is een prijzige oplossing....Tussenpersoon (PHC) wil wel mee controleren maar T-mobile geeft geen sjoege Inleveren van zoveel telefoons (nu ong 75) is een probleem voor medewerkers.
Tests zijn vastgelegd en gedocumenteerd. Gebruikerservaring gemeten (dus vanaf welke datum, hoelang gaat batterij mee, welke apps draaien)

Wat te doen?
Het enige wat je kunt doen is iedereen contact op laten nemen met T-mobile om het probleem te verhelpen, verder kun je tijdelijk de optie voor NL Alert uitschakelen op elk toestel.
Reputatie 5
T-Mobile rolt momenteel NL Alert (Cell Broadcast) uit over 3G. In de periode eind februari tot vandaag konden klanten met een HTC smartphone hinder ondervinden door een sneller leeglopende batterij. T-Mobile heeft dit probleem via een update van het netwerk opgelost. Jullie hoeven niks aan jullie instellingen te veranderen en zouden momenteel geen hinder meer moeten ondervinden.
Bedankt voor de update TOM, hoe zit het met de Samsung toestellen?
Is dat al in gang gezet, hoe ver is men hiermee? Komt er hiervan de komende dagen nog een update van uit?

Als dat is opgelost dan blijft er wellicht nog maar 2% over voor de overige toestellen
Woensdag melding gemaakt bij T-mobile.
Gisteren gebeld door medewerker, er komen 3 nieuwe simkaarten (binnen 3 werkdagen).
Vandaag simkaarten al ontvangen en geactiveerd, nu afwachten of probleem verholpen is.
Overigens wij gebruiken geen 3G en alleen WIFI en NL-alert is niet geschikt voor dit toestel is de melding.
ik zal morgen update geven.
Dit is de 2e poging om het bericht te plaatsen, de eerste keer was deze ineens verwijderd...

De afgelopen week ben ik een onderzoek gestart naar toestellen die sinds februari problemen kregen en snel leeglopende accu.
Er zijn enkele klachten bekend die rond 1 februari zijn begonnen, maar de meeste klachten zijn begonnen rond 20 februari.
Het probleem is dat de accu voorheen 2 dagen mee kon gaan en kort daarna nog maar 8 uur waardoor de telefoon meerdere keren per dag
opgeladen moest worden.
Het betreft hier met name Samsung en HTC toestellen. Tevens zijn al deze toestellen verbonden op het T-mobile netwerk.

Ik heb hiermee reeds contact gehad met T-mobile en zij geven aan dat de gebruikers afzonderlijk een klacht moeten indienen en dat er een onderzoek wordt gestart. Dit kan wellicht weken of maanden duren en in de tussentijd zullen veel mensen tevergeefs hun toestellen opsturen zonder resultaat.

Op Tweakers.net en het T-mobile forum heb ik een topic geopend waarop mensen kunnen aangeven wat voor klachten ze hebben en wat ze hieraan
kunnen doen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1539753

Graag zou ik willen weten hoeveel klachten er ongeveer zijn gemeld m.b.t. dit probleem de afgelopen 6 weken.
Het is duidelijk dat dit geen hardware probleem is, maar met een work-around kan dit probleem tijdelijk worden omzeilt totdat T-mobile
actie onderneemt om alles te verhelpen.

Inmiddels is T-mobile deels over de brug gekomen en erkennen zij een fout te hebben gemaakt, hierin is het onderstaande vermeld:

T-Mobile rolt momenteel NL Alert (Cell Broadcast) uit over 3G. In de periode eind februari tot vandaag konden klanten met een HTC smartphone hinder ondervinden door een sneller leeglopende batterij. T-Mobile heeft dit probleem via een update van het netwerk opgelost. Jullie hoeven niks aan jullie instellingen te veranderen en zouden momenteel geen hinder meer moeten ondervinden.

Dit is zeer goed nieuws voor de HTC bezitters die dit problemen herkennen. We zijn er echter nog niet. De overige telefoonbezitters en met name Samsung bezitters hebben dit probleem nog steeds.
Hiervoor moet nog steeds een oplossing komen.
Een tijdelijke oplossing is door NL Alert zelf tijdelijk uit te zetten, maar nog beter is het als T-mobile dit probleem erkend en ook oplost.
T-mobile moet dit echter wel te weten komen en dit kan alleen als iedereen zijn/haar probleem aanmeld bij T-mobile.

Mochten er vragen zijn, dan hoor ik het graag
(@ Moderators, graag dit bericht laten staan/sticky van maken zodat jullie gebruikers hiervan op de hoogte zijn.)
de batterij van mijn galaxy mini liep ook opeens in ruim 7 uur leeg, ik heb een ander SIM kaartje in mijn toestel geplaatst en het probleem is opgelost.
ik had een nieuwe versie SIM kaart en volgens de medeweker van T-mobile winkel kon het daarom daar zowiezo niet aan liggen: wel dus!!
ik vindt het jammer dat ze in de T-mobile winkels daar zo weinig van weten, we zijn nu al een paar weken aan het het tobben en hebben zelf de oplossing via dit forum gevonden.
Hier ook sinds een week of twee problemen dat de accu zeer snel leeg is.Nieuwe accu erin gezet en het zelfde probleem!
Fabrieksinstellingen terug gezet en nog veel meer,maar heeft allemaal niet geholpen!
Toestel Gio is nu net 1 jaar oud.Eerste maanden met Orange simkaart geen problemen,totdat het nummer soms onbereikbaar was.Nieuwe simkaart gekregen
en probleem was weg.Dus tot ruim 2 weken geleden het probleem met de accu is begonnen.Heb nu de Simkaart eruit gehaald en in mijn oude Nokia gedaan.Test de Gio nu zonder simkaart of de accu nu langer meegaat.
Het is wel erg vreemd dat het bij iedereen al ruim 2 weken aan de gang is.Ook zelfde verhaal van een collega die een galaxy y met T-mobile heeft! Vreemd allemaal.
Ik snap ook niet waarom T-mobile hier zo laks mee is. Ik heb in 2 dagen gevonden wat het was, hoe je het op kunt lossen en wie de veroorzaker is. T-mobile geeft geen antwoord en opeens geven zij aan dat het bij de HTC's is opgelost. Dat is goed nieuws natuurlijk, maar qua communicatie in het proces is niets terug te vinden. Een reactie om dit op te lossen voor de Samsungs blijft voorlopig ook uit.
Het vreemde is eigenlijk ook dat het personeel in de winkels, helpdesk, moderators van niets weten en steeds maar terug grijpen naar hun standaard oplossingen lijst.
NL Alert tijdelijk uitchakelen zal het voor de Samsungs tijdelijk oplossen.
Zoals beloofd een update.
Het vervangen van de simkaart(en) heeft geen effect. Zaterdag na 10 uren van 100% naar 10%.Vandaag na 8 uren van 100% naar 30%. 😞
Beide dagen alleen stand-by gebruikt.
Nogmaals geen gebruik van mobiele netwerken / Bluetooth / WIFI en geen actieve apps.
Nu maar weer de Vodafone sim erin gedaan, kijken hoe lang de accu mee gaat.

Nog een opmerking. Bij onze toestellen blijkt het om een Pre Paid sim te gaan. Is dit in de andere gevallen ook zo of zijn er ook mensen bij met abonnement???😕
Test gedaan zonder simkaart,dik 24 uur kunnen gebruiken met wifi aan!Alle apps gebruikt ( extreem natuurlijk ).
Het betreft hier een sim only kaartje.
Met een LG optimus geen problemen!
Weet het ook verder even niet.Misschien eens een prepaid kaartje van een andere provider kopen en testen,kost maar een paar euro.
Ik heb begrepen dat de update van HTC de toestellen welgeteld 2 dagen heeft gewerkt, maar dat er sinds vandaag weer problemen zijn met de accu.

T-mobile, graag een reactie hierop.
Worden de problemen voor HTC en Samsung gebruikers nog opgelost?
Nog geen moderator te bekennen in dit topic.
Wat is er aan de hand is dit nu wel of niet in behandeling?

Verder blijft de update van HTC niet meer te werken. 2 dagen na het bericht was het probleem weer terug bij 2 gebruikers, kunnen andere HTC gebruikers dit beamen?
Moet T-mobile dit probleem nog wel verder uittesten en verhelpen?
Ik heb er ook last van! Heb een Galaxy Note, en inderdaad sinds februari gaat de accu heel snel leeg.. Iemand die ik ken met dezelfde telefoon (en ook t-mobile) heeft dit ook, ben vandaag naar T-mobile gegaan en zij zeggen dat ik me telefoon moet laten opsturen. Ga ik niet doen aangezien het dus niet aan mijn telefoon ligt, maar overduidelijk aan t-mobile door de vele klachten.

Heel vervelend!