Beantwoord

Accu Samsung Galaxy S3 snel leeg

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

557 reacties

Nou ik heb een S4 sinds ik hem heb houd hij nog niet een dag vol.
Die moet dus steeds redelijk snel aan de lader.
Soms moet hij wel 2x keer per dag opgeladen worden en hij word zelfs niet extreem gebruikt.
Zal wel een blauwe maandag batterij zijn.:@

En als ik zo'n 10 minuten surf of bel word het toestel behoorlijk warm.
De mijne raakt.ook snel leeg Ineens..zal de tips ook eens.probere..
Mijn vriend en ik hebben een Samsung S4 en de Samsung note. Die van mijn vriend (de note) hangt 4 a 5 keer per dag aan de beademing en die van mij S4 2x per dag. Ook word de batterij regelmatig bloed heet.
ok.
hier mijn ervaringen en acties nav snel leeglopende accu op Note II van T mobile 1GB data abo.
Sins ik de simkaart gebruik is het snel (3-4 uur) leeg (hiervoor bij tele 2 nog nooit een probleem mee gehad)
soft reset (gedaan)
hard Reset (gedaan)
factory reset (firmware reset bij Samsung service center) (gedaan)

situatie:
nieuwe hard reset en geen updates (is na 5 uur leeg of crashed eerder -3 keer gedaan-)
nieuwe hard reset en update basis software (google shop) (is na 5 uur leeg of crashed eerder -3 keer gedaan-)
nieuwe hard reset en update basis software + verwijderen of uitschakelen niet essentiële apps (is na 5 uur leeg of crashed eerder -2 keer gedaan-)
idem bovenstaande zonder data gebruik (alleen wifi) zelfde resultaat
idem nog een keer zonder simkaart, dan is het toch nog 10 uur zonder een pijntje stress
idem met andere provider simkaart geeft ook 9-10 uur gebruik(en GEEN crash)

conclusie:
de nieuwe firmware naar kitkat is inderdaad niet een van de meest handige keuzes geweest, maar met wat aanpassingen(uitschakelen google music/YouTube) prima te overleven.
De grootste boosdoener is dus toch de simkaart.
Gezien het geen normale simkaart is.(geen 06 nummer maar 097) lijkt de oplossing simpel:
andere (normale 06) simkaart.
Wat ik dan ook van de week bij T-Mobile zal voorstellen (i.p.v. hun voorstel een andere accu of ander Phone (wat ook geprobeerd het op de S5 maar gaf de zelfde foutmeldingen))

laten we hopen dat hun (klantvriendelijke) reclame ook meer is dan alleen reclame.

Peter B.
Waarom koop je geen nieuwe accu?
Omdat de fout ligt bij kitkat (terug naar jelly bean) op de phone en de verkeerder simkaart.
Dit kan geen accustoring zijn.
Te willekeurig.
Reputatie 6
Badge +17
Ik wil jullie graag verwijzen naar het algemene topic met tips om de batterijduur van een Android toestel verlengen. Als je aanvullende vragen hebt, kun je die in het algemene topic stellen. We helpen je daar graag verder!

Dit topic gaat op slot.