Beantwoord

accu snel leeg S4 na update

Reputatie 4
Goedenmiddag, 

Ik heb de Samsung galaxy s4. Nou heb ik 3 dagen geleden een softwareupdate gehad. Dat gind automatisch na aan en uitzetten van mijn telefoon. Ik heb nu alleen last van dat mijn batterij echt supersnel leeggaat. Volgens de batterijmeter komt dat door google maps en is namelijk 88% verbruikt hierdoor. Ik gebruik dat niet ineens maar het stoppen lukt me ook niet. Alleen moet nu de afgelopen 3 dagen meermalen per dag mijn telefoon opladen. .. heeel vervelend. Voor de update deed ik ruim 24 uur met mijn batterij. 

Ik heb al geprobeerd om Maps te stoppen door de taak te beeindigen en ook om gedwongen te stoppen, maar ook dat lukt niet. Na verloop van tijd draait maps dan vanzelf weer, terwijl ik er helemaal niks mee gedaan heb.
Ik heb androidversie 4.2.2 op dit moment op de Samsung galaxy s4.

Nou heb ik een aantal vragen:
- Hoe kan ik dit oplossen, want de batterij gaat zo wel erg snel leeg. 
- Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groetjes Tribaltim
icon

Beste antwoord door WillemE 31 juli 2013, 10:03

@ racon

Welkom bij de T-Mobile Community!

Heb je de tip van ShadowLea die in dit topic wordt genoemd al geprobeerd? 😉 Het uitzetten van Latitude/Location services in Google Maps is namelijk voor veel klanten de oplossing gebleken bij dit probleem. Laat je even weten of het is gelukt?

Bekijk origineel

68 reacties

Hoi Tribaltim,
ik had een soortgelijk probleem met mijn Experia.
Na de update binnen een dag de telefoon leeg.
Ik heb de automatische verbinding bleutooth en wifi uitgezet en zet ´t alleen aan wanneer nodig.
Bij mij is alles nu weer normaal.
Hopelijk kun je hier iets mee.
grt,
buut
Reputatie 4
Hey Buutmen, 

Bedankt voor je reactie 😃.
Ik vind het met name raar dat dit gebeurd is na een software update. 
Bluetooth heb ik nooit aanstaan, wifi wel, maar dat komt omdat ik dan automatisch inlog op netwerk thuis en op werk. 
Daar zou het niet aan mogen liggen, want voor de update stond dat ook al aan. 
Het gaat er nu bij mij puur om dat Maps tussen de 60 en 90% van mijn batterij verbruikt en dat dat na de update is gebeurd, want voor de update had ik hier geen last van. 

Groetjes Tribaltim
Reputatie 7
Badge +9
Als je écht nooit maps gebruikt, kun je hem ook gewoon uitschakelen. Settings --> apps --> all --> Maps --> Udates deinstalleren & daarna verschijnt de optie om 'm uit te schakelen.

Maar waarschijnlijk staat Latitude/location services in maps zelf aan. Kun je in de app zelf vinden.

De TF700T (Asus Transformer Infinity) heeft hier lange tijd last van gehad. We hebben het toen opgelost omdat ik de enige was die het niet had, en ik had als enige Maps disabled 😛
Reputatie 1
Is het niet gewoon de nieuwste (grote) update die hij aan het binnenhalen is: http://www.nieuwemobiel.nl/054421/7056/Google-Maps-for-Mobile-krijgt-flinke-update.html ? Maar misschien heeft het er ook niets mee te maken hoor........

Ik leg in dit soort gevallen altijd mijn telefoon een nachtje aan de lader met WIFI aan, maar met mijn Galaxy Note gaat het altijd in een razend tempo.
Reputatie 4
@allen: Ik heb is even gekeken onder de instellingen van maps. Ik zag een gedeelte staan met latitude met een vinkje aan. Geen idee wat het was, maar ik heb het maar uitgezet. Nu gaat het tot nu toe prima. 

Ik vind het wel raar dat dit na een update is geweest van Samsung, want hiervoor had ik er totaal geen last van. 

Thuis staat altijd WIFI aan Dwieb, dus dat gaat altijd wel goed. 
Ik hoop in ieder geval dat het probleem nu voorbij is :D
Bedankt in ieder geval voor de reacties :D

Groetjes Tribaltim
Reputatie 7
Badge +9
Laten we hopen dat dat het was :)

Het is niet zo ongewoon. De SGS3, SGT2 10.1 en Asus TF700 hebben hier ook last van gehad. Wat er gebeurt is dat de update de Google apps reset, en hierbij Latitude aanzet terwijl het voorheen uit stond. Is mij ondertussen bij 6 updates gebeurt. Vinkje weer uitzetten en that's it 🙂
Reputatie 4
Ik ga het in de gaten houden, mocht er weer een update komen :D
Direct daarna eerst alle vinkjes uitzetten, thanks :D

Groetjes Tribaltim
Serieus, ik heb vorige week mijn S4 aangeschaft en hetzelfde probleem! Moest een aantal keer software-updates doen en daarna ging het erg snel met mijn accu, binnen twaalf uur hartstikke leeg.
Gelukkig hebben we tegenwoordig google en forums, dus dankzij de tips van ShadowLea (Google Maps verwijderd en ook geen updates) ben ik nu al 1,5 dag zoet zonder op te laden en zit nu nog op 45 %.

Groetjes!
Reputatie 5
@Cherz Welkom op het T-Mobile forum!

Wat fijn dat je na wat Google'n hier terecht bent gekomen en dat de tips van Shadowlea het probleem verholpen heeft. Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden! 🙂
Hallo, Ik heb dit ook sinds de update op de Samsung S4. Bij mij geeft de batterij aan dat Google Services het meest verbruikt. En bij mij start Google Play Music steeds vanzelf op. Ik kan dit niet uitzetten. Weet misschien iemand hier iets over zodat mijn batterij niet zo snel leeg gaat?
Reputatie 4
@ racon

Welkom bij de T-Mobile Community!

Heb je de tip van ShadowLea die in dit topic wordt genoemd al geprobeerd? 😉 Het uitzetten van Latitude/Location services in Google Maps is namelijk voor veel klanten de oplossing gebleken bij dit probleem. Laat je even weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Badge +9
@racon kijk even of latitude uit staat in Google Maps, en google play music (waar je in europa niets aan hebt want het is alleen toegankelijk vanuit de USA) kun je uitschakelen via instellingen -->applicaties --> alles --> google play music --> uitschakelen (of eerst updates deinstalleren zelfde knop, varieert per app).
Hallo,
Ik heb google play verwijdert en mijn batterij doet het nu weer gewoon.
Reputatie 7
Badge +9
@Racon Goed om te horen dat het heeft gewerkt 🙂
Reputatie 4
@ racon

Bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat je toestel weer normaal functioneert! 🙂

@ ShadowLea

Goed bezig! 😉
Hallo allemaal,

Ik heb dringend hulp nodig, alles wat jullie schreven over google maps afsluiten en google play music enz hielp niet. Mijn batterij gaat heel snel leeg, als ik 2 minuten op mijn s4 ben dan is mijn batterij gelijk 99/98 procent, als ik hem zo'n 5 minuut op standby houdt dan gaat er ook al gelijk 1 procent weg. Bij mijn iPad ben ik gewend dat de batterij duur lang meegaat dus vind ik het heel raar dat de batterij hier snel leeg gaat. Weten jullie wat er nog echt anders is om de batterij lang mee te laten gaan?

Bedankt.
Mijn batterij gaat op de dagsteeds slechter mee
Reputatie 7
Badge +9
@ Anonymus Het probleem hier is misvattingen dat iOS en Android hetzelfde werken. Dat doet het NIET.

Apple is 1 OS met 1 maker en een handjevol apparaten. iOS is geoptimaliseerd tot in het idiote voor de Apple apparaten, en elke app moet aan specifieke voorwaarden voldoen.

Android is een OS van 1 maker, op duizenden verschillende apparaten met verschillende hardware van verschillende fabrikanten. Optimalisatie is onmogelijk.

iOS kan niet multitasken: Als je op iOS een app verlaat is deze afgesloten. Als je op Android een app verlaat blijft deze op de achtergrond draaien. En dus stroom verbruiken.

De processor van de S4 is 4x zo sterk als die van een iPad/iPhone. Die gebruikt dus ook 4x zoveel stroom. (8x als je de Exynos editie hebt. Heb je niet, NL heeft alleen de Snapdragon variant.) De WiFi radio aanzetten alleen kost je al 1%. Weet je hoe een auto started bezine kost? Zo werkt een processor en een WiFi radio ook (ongeveer.)

Bij intensief gebruik is 12-18 uur redelijk. Als je WiFi uit laat, Sync uitzet en de telefoon weinig gebruikt kun je zo'n 5 dagen halen. 5 zonder 3G.

Kun je eens kijken onder instellingen --> batterij wat daat bovenaan staat?
Hallo shadowlea,

Ik had eigenlijk niks over mijn iPad moeten schrijven maar goed.
Mijn batterij gaat op de dag steeds slechter mee, ik ging er normaal sowieso al 8 uur/6uur mee terwijl iedereen zegt dat ie 9/12 uur meegaat met redelijk intensief gebruik. Ik ga er bijna niet eens op maar nu gaat ie opeens 4 uur mee. Mijn vraag is hoe dat kan. Ik weet wel redelijk over Android maar ik snap niet HOE dat zo snel leeg gaat.
het meeste waaraan ik batterij verspil is het scherm en dan zeg maar het systeem van android en google services. Ik hoop dat je me kan helpen.

groet Anonymus.
Ik weet ook wel dat als je een app afsluit het op de achtergrond draait maar ik had laatst ook nog een benchmark vergeleken van toen ik het een maand geleden had gekocht en nu daarin bleek dat hij als hoogste 24884 en nu maar 19223 scoort wat te vergelijken is als een qualcomm snapdrogon s4 pro chip net als de xperia Z en dat vind ik raar van een qualcomm snpdr 600 chip. hoe kan het dat het na anderhalve maand mijn batterij zo snel leeg gaat en dat mijn toestel ook nog eens een soort 'sloom' is geworden.

Gr Anonymus
Reputatie 7
Badge +9
Hm, dat is een heel normale verdeling. (Het percentage dat er staat is trouwens niet het daadwerkelijke verbruik. bijv. 83% 'Scherm' wil zeggen dat van het totale verbruik, 83% door het scherm wordt verbruikt. Het totale verbruik is dan bijv 4%, maar dit staat nergens.)

4 Uur? Oke, dat deel is niet normaal.

Staat GPS aan? Locatiediensten? Sync?

Kun je deze eens laten draaien? (gebruiksaanwijzing staat in de beschrijving) Misschien dat een app je telefoon wakker blijft maken.: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.uzumapps.wakelockdetector&hl=en
Nee, ik heb sync en gps sinds dat ik hem kocht al uit. Ik gebruik alleen Wi-Fi en ik heb bijv juicedefender, 2x battery en easy battery saver allemaal gebruikt als apps om mijn batterij te besparen maar dat hielp ook niet echt, alleen in het begin, als ik het standby hield ging er maar 1 à 2 procent weg, nu gaat mijn hele batterij leeg als hij bijv 55 procent heeft, dan komt hij de nacht niet door want dan is ie al op.
Heb je verder nog tips?

Gr anonymus
O ja, hoe lang hoort de batterij van een s4 mee te gaan? Ik heb gelezen 9-12 uur maar mijne ligt er ver onder...
Reputatie 7
Badge +9
Vreemd...  Heel vreemd.

Wat kwam er uitrollen in Wakelock Detector? (Die link.)

Welke wallpaper gebruik je?
Welke Widgets?
Laat me raden... Samsung?
Die van mij scheidt er ook na een uur of 4-5 mee uit, behalve als ik mijn netwerkverbinding de hele dag uit laat staan maar dat was geloof ik niet de bedoeling van een smart phone.
In de T-mobile zeiden ze dat het lag aan mijn virusscan. Als ik deze eraf zou halen zou ik de hele dag met mijn batt moeten kunnen doen. Uhhh... nee dus.

Reageer