Beantwoord

accu snel leeg S4 na update

Toon eerste reactie

68 reacties

Ik weet nu wat mijn boosdoener is, DE SIMKAART VAN T-MOBILE. Toen ik mijn simkaart eruit haalde (had mijn telefoon helemaal opgeladen) dus 100 procent, en daarna kwam ik 4 uur later terug en er was maar 2 procent weg!!
Hallo shadowlea,

Ik had eigenlijk niks over mijn iPad moeten schrijven maar goed.
Mijn batterij gaat op de dag steeds slechter mee, ik ging er normaal sowieso al 8 uur/6uur mee terwijl iedereen zegt dat ie 9/12 uur meegaat met redelijk intensief gebruik. Ik ga er bijna niet eens op maar nu gaat ie opeens 4 uur mee. Mijn vraag is hoe dat kan. Ik weet wel redelijk over Android maar ik snap niet HOE dat zo snel leeg gaat.
het meeste waaraan ik batterij verspil is het scherm en dan zeg maar het systeem van android en google services. Ik hoop dat je me kan helpen.

groet Anonymus.

je moet de home-button ingedrukt houden en dan ram-geheugen wissen 3x achterelkaar om zeker te zijn, daarna alle actieve apps stoppen. 1x klikken op Alles stoppen en als dat echt niet helpt dan moet je je mobiel gewoon opnieuw opstarten of alle effecten uitzetten en S-voice gaan stoppen want dat GEBRUIKT ENORM VEEL JE BATTERIJ EN PROCESSOR!! dan gaat het scrollen door menu's ook veel soepeler dan normaal.

Met vriendelijke Groet,

Sefa Topcu 

https://www.facebook.com/sefa.topcu.50951?ref=tn_tnmn
Sefa, dankjewel voor je hulp maar ik weet het probleem al, het is de simkaart van t-mobile, dat trok mijn batterij leeg. Eerder had ik in forums gelezen dat het door de simkaart kwam van bepaalde providers (o.a t-mobile) maar dat geloofde ik niet omdat ik dacht dat het onmogelijk was, maar ik had het fout. En wat t-mobile betreft, hoe kan het dat een simkaart (in dit geval van t-mobile) mijn batterij leeg trekt, ik las dat het iets te maken had met NL alert maar die app heb ik niet. En ik het mogelijk om mijn sim in te ruilen voor een andere sim?

Gr Anonymus X
@ Anonymus

Het is vrij logisch dat je batterij sneller leeg gaat wanneer je verbinding maakt met ons mobiele netwerk dan wanneer dat niet het geval is. Hoeveel uur doe je nu precies met een volle accu? Heeft je vraag betrekking op het (PrePaid) nummer dat aan je forumprofiel is gekoppeld? Ik zie dat je daar namelijk gebruik maakt van een nieuw type simkaart, deze zou niet voor problemen moeten zorgen. Ik hoor graag van je! 🙂
NL Alert is niet per sé een app trouwens. Dat wordt toch uitgerold over CB?
Dus wat je zou kunnen proberen is in je berichten-map (sms-map) in de instellingen het vinkje uitzetten bij infoberichten / CB / cellbroadcasting (zal onder 1 van die namen staan).

Of het veel verschil maakt voor de S4 weet ik niet, maar het valt te proberen, zo enorm belangrijk is die instelling toch niet in mijn opinie.
Hallo allen,

Het probleem is nu al een week opgelost maar ik heb nu wel een andere type probleem (minder erg dan eerst)
Wat de vorige probleem betreft: ik had mijn infoberichten uitgezet na lang puzzelen en nu doet mijn simkaart het weer (volgens mij) normaal.
Ik maak geen gebruik van 4/3/2G omdat ik geen abonnement heb, maar ik gebruik alleen WI-FI. En ik snap niet de vraag wat je bedoeld wat het over prepaid betreft... Heeft dat er dan iets mee te maken? Mijn batterij gaat nu alleen een beetje snel leeg als ik een spel van zo'n 10 minuten spelen, dan is er zo'n 7 procent weg (zonder het scherm op full te zetten maar helemaal laag en zonder wifi) . Het betreft om de spellen real racing 3, SG deadzone en deadtrigger. Bij sg deadzone heb je wel internet nodig maar die speel ik minder vaak. Ik erger me daar wel een beetje aan omdat ik zo niet echt lang kan spelen. Maar ik weet niet of dat normaal is.

Groet anonymus
Enne, ik gebruik gewoon een 'normaal' micro simkaart. Mijn telefoon gaat 2 dagen mee als ik het bijna niet gebruik, zo'n 6 a 10 uur bij normaal gebruik. In de nacht gaat er 4 procent weg, maar in het begin was het 1-2%. Maar als ik op mijn toestel een beetje op het internet surf dan gaat er wel zo'n 3-5 procent weg gedurende half uur. En nog iets, air gesture doet het opeens slecht..
Reputatie 7
Badge +9
@Anonymus Dus het was de Tmobile sim? No wonder dat we niets konden vinden met alle apps.... :(

Dat de telefoon bij spellen snel leeg gaat is heel normaal, de processor moet immers volledig aan de bak. 😉 (Laptops hebben hetzelfde probleem, irritant genoeg.)

Dead Trigger slurp bij mij ook +-10 procent eraf in 10 minuten. (Zelfs iets simpels als 100 Doors, waarbij vrijwel niets beweegt, verlies ik 5% per 10 minuten.)

Hier valt helaas niets aan te doen. :(

Betreft Air Gesture, dat werkt alleen in apps die het ondersteunen. (En dat zijn er niet zo veel). Wat doet het precies niet goed?
Allereerst, shadowlea ik bedank je heel graag voor al je hulp die je me hebt gegeven 🙂
En hoort het dat als je een klein beetje op je mobiel gaat, er zo'n 5 procent eraf gaat (nu zo'n 5 procent op de browser in 20 min)
en hoe doe je emoticons aan? (Bv op je toetsenbord op de s4) en airgesture doet het niet als ik snelle weergave doe.

Groet anonymus
PS: mag ik misschien jou (hoeft niet als jij het wilt) op deadtrigger toevoegen (of SG deadzone als je dat hebt..)
Reputatie 7
Badge +9
Happy to help :)

5% in 20 minuten browsen is inderdaad normaal. Het scherm vreet veel stroom, en bij internetten gaan zowel je internetradio (WiFi of 3G ontvanger) als je processor aan de volle bak. Slurpt als een gek 😉 Beetje browsen in je fotoalbum kost ook zo al 5% in een half uurtje.

Wat betreft de emoticons. Onder het Samsung Keyboard zitten ze onder [123 Sym] --> tabblad 3/3. In Swiftkey onder de Entertoets lang ingedrukt houden. (Volgens mij heeft Swiftkey er meer). Op het toetsenbord weergeven als emoticon ipv als tekencombinatie kan niet, helaas.

Hm, heb je de Snelle Weergave toggle wel aangezet? Je moet namelijk wat meer toggles omzetten in de specifieke menus van Airgesture, alleen Airgesture aanzetten is niet voldoende. Als je onder instellingen --> Mijn apparaat--> Bewegingen en gebaren zit, moet je links naast de toggle op Airgesture zelf klikken. Hier kun je ook weer op snelle weergave zelf klikken voor meer opties. Staan hier de juiste dingen aan?

Heeft Dead Trigger een multiplayer modus? 😕 :eek:
Goedemorgen,
gisteren en eergisteren viel mij ineens op dat mijn batterij erg snel leeg ging. Het enige dat ik mij kon herinneren was dat ik sudoku erop gezet had. Deze is dus ook gelijk uitgezet en verwijderd. Nu bleef google services 98% gebruiken dus allemaal services uitgezet. Nu keek ik vanochtend naar de batterij instellingen en nu blijkt het scherm ruim 90% en meer te gebruiken. Ben ondertussen 10 minuten verder en batterij is ongeveer 5% leger. Iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +9
Scherm is wat het zegt, het scherm. 90% scherm wil dus zeggen dat van het totale verbruik (die je nergens kunt terugvinden) er 90% wordt gebruikt door het scherm. Dus bijv. 90% van 5% batterij verbruik.

Als je je scherm uit zet, gaat de batterij dan ook zo snel leeg?
hallo
ik heb nu al een paar dagen dat mijn batterij erg snel leeg is.
alles wat hier boven staat heb ik al geprobeerd plus allerlei andere sites.
weten jullie nog meer opties om te zorgen dat mijn batterij weer even lang mee gaat

rick hovestad
@ rick hovestad

Welkom op het T-Mobile Forum!

Erg vervelend dat je accu zo snel leeg gaat. Hoelang doe je precies met een volle accu? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Wanneer je bij je Instellingen kiest voor 'Batterij', welke App/functionaliteit verbruikt dan het meeste?

Ik hoor graag van je, zodat we je verder kunnen helpen!
hallo 

met mijn volle accu doe ik gemiddeld zo`n 5 à 6 uur. ik heb allerlei soorten apps al geprobeerd om er achter te komen wat zoveel stroom uit mijn accu weg haald.
ik heb ook gekeken bij instellingen > batterij wat er uitgeschakeld kon worden om te zorgen wat stroom besparend zou werken zoals bij android systeem mobiel opsporen uit te zetten en nog meer veel meer gekeken bij zulk soort dingen .
op dit moment gebruikt mijn scherm zo`n 34%
samsung push service 18%
facebook 12 %
android systeem 6% 
android systeem 6%

de eerste is de gene zonder al die opgenomen pakketten.
een tijdje geleden stond androidsysteem boven aan samen met google services en google play services

rick hovestad
Hallo
ik weet nu ook wat het probleem is. De sim kaart zorgt er voor dat mijn mobiel zo snel leeg is ik gebruik mijn mobiel nu ook zonder simkaart
weten jullie wat daar de oplossing van is
Hallo,

Ik heb sinds eergister een nieuwe s4 van de verzekering gekregen, omdat ik die van mij heb laten vallen. Ik heb nooit problemen met de batterij gehad op mijn oude telefoon, maar sinds ik een nieuwe heb gekregen is hij binnen 4 uur leeg. Ik ging hem gisteravond opladen en mijn telefoon werd gloeiend heet en de procenten liepen terug, toen bleef tie een half uur op 85%. Ik ging op internet kijken en daar las ik dat ik de originele oplader moet gebruiken, dus dat had ik gedaan. Mijn telefoon koelde al heel snel af en hij laadde gewoon normaal op. Volgende ochtend haalde ik mijn telefoon uit de lader en keek ik even op facebook en toen zag ik dat mijn batterij 90% was! 2,5 uur later zit ik nu op 53%. En mijn telefoon is weer hartstikke heet zonder dat hij aan de lader zit.

Willen jullie mij alsjeblieft helpen want ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb trouwns ook al 2 dagen een rondje met een streepje erin bovenin mijn beeld staan, heel vervelend. Ik ben al 2 dagen niet bereikbaar via sms of telefoon.Deze klachten had ik niet met mijn andere S4.

Ajb help me
Reputatie 5
@rick hovestad ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice en dat je het toestel bij het verkooppunt ter reparatie aan gaat bieden. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan zien wij jou graag terug op het T-Mobile forum.

@vgsabine Welkom op het T-Mobile forum. Wat vervelend dat je problemen met het toestel ervaart nadat je deze hebt ontvangen van de verzekeraar. Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabriek instellingen? Heb je de batterij er al uitgehaald en deze voorzichtig schoongeveegd? Zo ja dan wil ik je adviseren om het toestel weer aan te bieden via je verzekeraar.

Reageer