Beantwoord

Alle apparaten wifi behalve telefoon

Mijn Samsung S5 maakt als enige apparaat in huis geen verbinding meer met wifi.
Ook niet meer met wifi van de buren waar ik het wachtwoord van mag gebruiken.
aan/uitzetten, wachtwoord vergeten en opnieuw invoeren helpt niet.
iemand een tip ????

Moet er nog even bij vertellen dat er wel verbinding wordt gemaakt met het sterke ziggo thuis signaal, maar na 1 seconde weer wegvalt
icon

Beste antwoord door David 3 oktober 2017, 16:46

Hoi Kim,

Het is dus niet alleen thuis, maar eigenlijk bij elk WiFi-netwerk, dat klopt toch?

Staat de laatste software op jouw telefoon of heb je misschien juist onlangs een update uitgevoerd? Heb je de verbindingen al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd op jouw toestel? Ik zou je aan willen raden om een reset uit te voeren, zodat jouw toestel even een frisse start maakt. Zorg er dan wel voor dat je een goede back-up van al jouw gegevens maakt, zodat je niets verliest. Op onze Toestelhulp vind je instructies om deze 2 handelingen uit te voeren. Zou je dit eens kunnen testen?

Ik ben heel benieuwd! Hopelijk kunnen we dit snel oplossen!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi Kim

Fijn dat het is opgelost! Nu kun je weer zorgeloos gebruik maken van je wifi verbinding! :8
Ben ik weer. N.a.v. de "power promise" actie van Ziggo, hebben we een nieuw modem ontvangen. Het bestaande modem bleek nogal verouderd. Zojuist alles aangesloten en alle apparaten maken weer verbinding met onze eigen wifi. Ook mijn telefoon dus. Ik ga me niet verder afvragen hoe het kan, maar alles werkt weer. Bedankt aan iedereen die op mijn berichtjes gereageerd heeft !!!
Reputatie 4
Badge +7
Welk modem van Ziggo? 2.4Ghz of 5Ghz? Modem al een keer opnieuw opgestart?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kim,

Dan zou ik inderdaad sowieso eerst even contact met Ziggo opnemen. Een reset is toch even wat werk, het zou zonde zijn als je dat voor niets doet. Aangezien het op andere netwerken wél werkt, denk ik dat het ook geen effect zal hebben. Ben benieuwd wat Ziggo zegt! Houd ons op de hoogte! 🙂
Sorry, heeft ff geduurd. Inmiddels maakt de telefoon wel weer verbinding met andere signalen in huis (de buren dus), maar nog niet met ons eigen signaal. Dus alle ingestelde wifi doet het weer, behalve ons eigen netwerk. Dan heeft de telefoon terugzetten naar fabriekinstellingen toch geen zin hè ? Want dan ligt het vlg mij niet aan de telefoon ....
Ik ga maar eens contact opnemen met Ziggo
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kim,

Dan zou ik je aanraden om de reset uit te voeren, en eerst de back-up, want dan zou daar iets mis kunnen gaan. Je kunt ook nog contact opnemen met Ziggo, misschien kunnen zij anders nog iets voor je betekenen.

Laat je weten of het is gelukt?
Op andere wifi signalen verder van huis (werk/sporten/ouders) maakt de telefoon wel verbinding. Alleen de signalen die ik in huis ontvang (ook die van de buren) verbinden niet meer.....

Ik heb geen update uitgevoerd en de verbindingen heb ik al diverse keren helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Kim,

Het is dus niet alleen thuis, maar eigenlijk bij elk WiFi-netwerk, dat klopt toch?

Staat de laatste software op jouw telefoon of heb je misschien juist onlangs een update uitgevoerd? Heb je de verbindingen al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd op jouw toestel? Ik zou je aan willen raden om een reset uit te voeren, zodat jouw toestel even een frisse start maakt. Zorg er dan wel voor dat je een goede back-up van al jouw gegevens maakt, zodat je niets verliest. Op onze Toestelhulp vind je instructies om deze 2 handelingen uit te voeren. Zou je dit eens kunnen testen?

Ik ben heel benieuwd! Hopelijk kunnen we dit snel oplossen!

Reageer