Vraag

Alleen noodoproepen op Samsung toestel

Goeiemiddag.

Sinds een aantal maanden heb ik een nieuw toestel en regelmatig staat de telefoon op "Alleen noodoproepen", terwijl er wel dekking is (ook volgens het metertje van de telefoon. De enige manier om dit op te lossen is om de telefoon opnieuw op te starten, zojuist ook weer moeten doen. Daarna heb ik wel weer ontvangst, maar het is erg vervelend om niet bereikbaar te zijn.

Met vriendelijke groeten

152 reacties

Goededag,

Mijn vriendin heeft sinds afgelopen maandag ook de galaxy S plus in gebruik en krijgt dus ook continue de "alleen noodoproepen" en inderdaad ook volle dekking volgens metertje. Ikzelf heb ook Tmobile en waar bij mij alles perfect werkt doet hij het bij haar niet. Opnieuw opstarten helpt dan wel maar is niet de bedoeling natuurlijk bij een nieuwe gsm. Wat zou hier de reden van kunnen zijn? En beter nog, wat is de oplossing?

MvG, Cootje 1977
Reputatie 6
@jacovantbosch

Als ik kijk in de gegevens voor het nummer waarmee je bent ingelogd dan zie ik dat je gebruik maakt van een ouder type simkaart. Deze kan problemen op het netwerk opleveren. Ik stuur je kosteloos een nieuwe simkaart toe waarmee het beter moet werken 🙂!

@Cootje1977

Ook naar jou heb ik een nieuw type simkaart toegestuurd 🙂!
Ruben,

Bedankt voor je snelle aktie, hopelijk helpt dit.

Groeten,

Jaco
Hier het zelfde probleem! Sinds vrijdag nieuwe telefoon ontvangen, sim kaart is bijna 2 jaar oud...

Kunt u mij ook een nieuwe sims kaart toe sturen dan?
Reputatie 7
@sanne wessels
Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

Ik zie dat je vandaag al contact hebt gehad met de klantenservice en er een nieuwe simkaart is gestuurd. Wil je laten weten of dit je problemen verhelpt?
Sinds bijna een week heb ik nu de melding "Alleen noodoproepen" en geen bereik. Ik kan niet bellen en niet internetten. Volgens mij heb ik ook een verouderde sim kaart, mogelijk dat dit de oorzaak kan zijn.

Ik heb al een email naar T mobile gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Misschien via dit Forum.
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook een samsung galaxy s plus. Deze was stuk en die heb ik ter reparatie opgestuurd. Nu heb ik hem sinds donderdag terug. Sindsdien ben ik inderdaad vaak onbereikbaar met het bekende driehoekje linksbovenin mijn scherm. Na een aantal keer opnieuw opstarten of elke keer opnieuw aanmelden op het netwerk lukt het wel, maar het is balen als ik daarna weer zie dat ik gemiste oproepen heb.
Zou ik misschien ook een nieuw simkaartje kunnen aanvragen?

Groetjes,

Denisa
Reputatie 5
@hofstrah
Welkom op het T-Mobile Forum!

Als ik je netwerkgegevens en instellingen controleer dan zie ik dat je simkaart niet is aangemeld op het netwerk. Binnen enkele dagen ontvang je een nieuwe simkaart en ter bevestiging heb je een email ontvangen. Laat je weten of je daarna problemen ervaart?

@Nisa
Ook jij welkom op het T-Mobile Forum Denisa!

Ik zie dat je ook een melding hebt gemaakt via de dekkingskaart en de voorlopige conclusie is dat er geen bijzonderheden zijn.

Bij je netwerkgegevens zie ik foutmeldingen waarbij ik het vermoeden heb dat die door je simkaart veroorzaakt worden. Binnen enkele dagen ontvang je een andere simkaart en op het emailadres wat bij ons bekend is heb je ter bevestiging een email ontvangen. Laat je weten of je nog problemen ervaart als je de nieuwe simkaart in gebruik hebt?
Ik heb hetzelfde probleem.... constant noodoproepen en al helemaal in het buitenland.

het toestel is op 16 mei aangeboden ter reparatie, en als slechte service GEEN leentoestel.

Achteraf zinloos dus, mijn simkaart is ruim 2,5 jaar oud en in een ouder toestel heb ik nergens last van.

Zou ik ook een nieuwe simkaart kunnen krijgen?

In de T-mobile shop zeiden ze nog dat het 1 van de beste toestellen was, wat een ellende, alleen noodoproepen en omdat ie constant naar netwerken gaat zoeken is om de dag de accu leeg...... dus kun je verwachten dat binnen het jaar de accu iook kapot is. Het zou wel netjes zijn als T-mobile opdraait voor de kosten van een nieuwe accu.

In de shop begon niemand over de oude simkaart, dit hadden ze dan toch ook moeten weten?

Na een half jaar ben ik die noodoproepen meer dan zat..... nooit meer een Samsung icm een t-mobiel abonnement !!!
de simkaart is 3,5 jaar oud 😞
Reputatie 7
@Jeroen-x

Wat vervelend dat je toestel onnodig ter reparatie is geweest! 😞 Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. De simkaart zul je binnen 3 dagen ontvangen. Zodra je deze hebt ontvangen dan kun je hem activeren via My T-Mobile. Op dat moment word je telefoon nummer overgezet van je oude naar je nieuwe simkaart. Wil je laten weten of dit heeft geholpen?
Michel_1 schreef:

@[url=" https:=]Jeroen-x[/url]

Wat vervelend dat je toestel onnodig ter reparatie is geweest! 😞 Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. De simkaart zul je binnen 3 dagen ontvangen. Zodra je deze hebt ontvangen dan kun je hem activeren via My T-Mobile. Op dat moment word je telefoon nummer overgezet van je oude naar je nieuwe simkaart. Wil je laten weten of dit heeft geholpen?

Ik wacht even met het overzetten tot mijn telefoon terug is van de reparatie.... kunnen ze hem niet direct terugsturen (met nieuwe accu), zonder verder te kijken?
Ik ben het toestel al bijna 2 weken kwijt..... repareren helpt dus toch niet 😞.
Reputatie 7
@jeroen-x
Als je het toestel hebt opgestuurd wegens batterij problemen dan kan hij niet vervroegd terug gestuurd worden. Je kan hem wel ongerepareerd terug laten komen maar dan is je batterij niet vervangen. Meestal duurt een reparatie niet langer dan 3 weken met een maximale termijn van 6 weken.
Hmm, ik lijk hetzelfde probleem te hebben. Kun je mij ook een nieuwe simkaart sturen? Hopelijk helpt dat.
Als hier zoveel klachten over zijn, is het dan niet handig om hier standaard op te controleren?

groet,
Erwin
Reputatie 7
@ErwinH

Ik heb jou ook kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. De simkaart zul je binnen 3 dagen ontvangen. Zodra je deze hebt ontvangen dan kun je hem activeren via My T-Mobile. Op dat moment word je telefoon nummer overgezet van je oude naar je nieuwe simkaart. Voorlopig is de procedure om reactief een nieuwe simkaart op te sturen. Ik hoor graag van je of bij jou de nieuwe simkaart ook heeft geholpen! 🙂
Reputatie 2
Heh, gek genoeg kom ik langs dit topic en besef ik dat ik een gelijkend probleem heb zo af en toe. Net als daarstraks, had ik weer geen verbinding met het netwerk. Vervolgens herstart ik de telefoon en heb ik weer 2 streepjes ontvangst.

Toch komt het niet vaak voor, maar ik ben al eens smsjes misgelopen door dit probleem.
Zelfde probleem hier.
Alleen ik heb hem nu 2 dagen
en nog volgensmij geen enkel moment gehad dat ik wel bereik had via tmobile.
Internet werkt overigens wel gewoon, dus kan gewoon whatsappen, maar bellen en smsen niet. Omdat ik alleen noodoproepen kan plaatsen.
Reputatie 7
@whyz
Ik zie dat je al kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd krijgt. 🙂 Wil je laten weten of het heeft geholpen?

@Lisanneeeeee
Welkom op het T-mobile Forum! 🙂

Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. De simkaart zul je binnen 3 dagen ontvangen. Zodra je deze hebt ontvangen dan kun je hem activeren via My T-Mobile. Op dat moment word je telefoon nummer overgezet van je oude naar je nieuwe simkaart. Wil je laten weten of dit heeft geholpen?
Simkaart was er met 1 dag al en hij doet 't

Reputatie 2
Sinds vandaag ook een Galaxy Plus S en ook alleen maar noodoproepen ter beschikking en dus totaal onbereikbaar, maar wel netwerkstreepjes, 3 stuks
Reputatie 2
Wat moet ik ervoor doen om ook een nieuwe sim-kaart te krijgen? Ik heb precies hetzelfde euvel.
Reputatie 7
@JGroenevelt
Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. De simkaart zul je binnen 3 dagen ontvangen. Zodra je deze hebt ontvangen dan kun je hem activeren via My T-Mobile. Op dat moment word je telefoon nummer overgezet van je oude naar je nieuwe simkaart. Wil je laten weten of de nieuwe simkaart heeft geholpen? 🙂
Hallo,

Ook ik kan sinds enkele weken geregeld alleen maar noodoproepen doen met mijn Samsung Galaxy S Plus.
De simkaart heb ik al ongeveer 3 jaar.
goede avond ik heb een vraagje ik heb nu al iets langer dan een jaar de galaxy ace en sinds kort alleen nogmaar noodoproepen ik kan niet bellen of smsen maar ik heb wel internet ?*
Reputatie 7
@sreddie
Welkom op het T-Mobile Forum en excuses voor de late reactie! 😞

Ik zie dat je onlangs al een nieuwe simkaart hebt ontvangen. Heeft dit je probleem opgelost? 🙂

Reageer