Beantwoord

Als ik ht volume van mijn note-4 omhoog doe komt er altijd een dialoog

• 15 januari 2016
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

De dialoog waarschuwt me dat ik mn oren kan beschadigen. Dat is duidelijk maar ik wil dat dit niet elke keer gemeld wordt. In de auto sluit ik de phone aan via bluetooth op mn stereo en wil dan het volume harder zetten omdat het via BT wat zachter gaat. Die dialoog moet ik dan weer wegklikken wat gevaar oplevert tijdens het1 auto rijden.

Hoe kan dit omzeild worden?
icon

Beste antwoord door Pilovali 15 januari 2016, 19:33

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Helaas heb ik geen Samsung toestel, dus ik kan het niet voor je testen. Ik heb even op internet gezocht, en daar staat het volgende:

From within the default Music Player app, tap the “Menu” button.
Choose “Settings“.
Check the “Smart Volume” option so that it is turned on.
A dialog will appear telling you that “Smart volume is enabled“. Tap “OK“.

Daarna hoort die melding uitgeschakeld te zijn.

Groet,
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Helaas heb ik geen Samsung toestel, dus ik kan het niet voor je testen. Ik heb even op internet gezocht, en daar staat het volgende:

From within the default Music Player app, tap the “Menu” button.
Choose “Settings“.
Check the “Smart Volume” option so that it is turned on.
A dialog will appear telling you that “Smart volume is enabled“. Tap “OK“.

Daarna hoort die melding uitgeschakeld te zijn.

Groet,
Net geprobeerd en het lijkt te werken. Dank je!
Reputatie 6
Badge +17
Net geprobeerd en het lijkt te werken. Dank je!
Graag gedaan!
Reputatie 7
Badge +9
Uh, jullie zitten een béétje op de verkeerde plek te zoeken.

Wat Smart Volume doet is het geluidsniveau van elk nummer omlaag halen om ze gelijk te trekken. (Zoals duidelijk in de beschrijving van de optie staat) Wat dus inhoud dat in plaats van het volume te verhogen, het volume automatisch omlaag wordt gehaald beneden de 85 decibel grens.

En nee, dan zie je die melding niet meer, want die is niet meer nodig.

Ik wordt soms ook tureluurs van die melding. (Want zo'n volume niveau heb je wel nodig in het OV..) Maar je moet even weten waar die voor dient.

Die melding is een wettelijke verplichting vanuit de EU om gehoorschade te voorkomen. Zie hier voor meer info: http://nos.nl/artikel/466040-waarschuwing-als-je-mp3-speler-of-smartphone-te-hard-staat.html

Zolang je de mediaplayer aan houd staan, krijg je één keer die melding. Sluit je de mediaplayer af, start je het toestel opnieuw op of leeg je het RAM geheugen, dan krijg je de volgende keer die melding weer opnieuw.

Uitzetten is niet mogelijk vanwege de wetgeving.

Reageer