Beantwoord

Andere SIM kaart werkt niet in telefoon (roaming en SMS)

Al jaren heb ik een t-mobile abbonement en hier heb ik geen problemen mee. Nu ben ik voor 5 maanden naar Curacao en heb ik een lokale SIM kaart gekocht om hier te communiceren. Dit werkte prima op mijn iPhone 8 tot dat deze kapot ging. Nu heb ik van mijn baas een Samsung Galaxy S7 Edge gekregen die hij in Nederland heeft gekocht, aangezien er het T-Mobile logo wordt getoond bij het opstarten neem ik aan dat hij die bij T-Mobile heeft gekocht. Nu heb ik daar dus mijn Chippie SIM kaart ingestopt, maar ik krijg maar geen roaming aan. Ook SMSen werkt niet, maar bellen wel.

Wat kan hier het probleem zijn?

PS: Ik heb eerst mijn T-Mobile SIM kaart er in gedaan om whatsapp werkend te krijgen. Whatsapp werkt wel nog steeds met mijn Nederlandse nummer via wifi als de andere SIM kaart er in zit.
icon

Beste antwoord door Tim Hellegers 21 september 2018, 14:50

Ik heb het al gefixt gelukkig. Het bleek dat ik voor de Chippie SIM kaart een APN met de naam 'premium' moest toevoegen. Nu werkt mijn data roaming naar behoren.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hi Tim,

Ik vraag me af heeft je baas het toestel eerder in gebruik gehad, of betreft het een nieuw toestel?
Ik heb het al gefixt gelukkig. Het bleek dat ik voor de Chippie SIM kaart een APN met de naam 'premium' moest toevoegen. Nu werkt mijn data roaming naar behoren.

Reageer