Beantwoord

Android 6 update Samsung A5 2016

• 4 december 2016
  • 10 reacties
  • 345 Bekeken

Hoe kan ik mijn A5 (2016) updaten naar Android 6? Telefoon zegt laatste versie te hebben en Smart Switch geeft aan geen nieuwere versie te kennen... enig idee?
icon

Beste antwoord door Kaassausje 4 december 2016, 23:04

@Milannino
Nope, dit is zwevende firmware. Officiële T-Mobile firmware heeft TNL in de CSC en is gewoon te vinden op sammobile. Dit soort firmware krijgt vaak geen updates. (Zowel de officiële T-Mobile firmware als de officiele Nederlands unbranded hebben overigens al meerdere android 6 updates ontvangen.)

@Hzlnld
Ik was er al bang voor dat je deze firmware zou hebben. Dit probleem hebben we in o.a. het algemene topic voor Samsung updates al voorbij zien komen.

Ik heb even een uitleg van ShadowLea opgezocht, die vind je in deze post.

De meest recente Nederlands Unbranded firmware vind je op deze pagina. Je zal de update op je telefoon moeten flashen (als je 'm wilt hebben). Maak eerst een goede back-up via de pc van alles wat je belangrijk vindt voordat je gaat flashen.

(Je moet je registreren om via sammobile de firmware te kunnen downloaden. Het is officiële firmware.)
Bekijk origineel

10 reacties

Waar heb je het toestel vandaan? Het zou kunnen zijn dat jouw toestel uit een land komt waar deze update nog niet beschikbaar is. Door de CSC-code te controleren kun je zien uit welk land hij komt, dit doe je door: *#272*imei# in te toetsen.
Van de week gekocht bij de T-mobil winkel in NL.
*#272... geeft een foutmelding.
Je kunt de SamMobile device info app installeren. Die geeft ook je CSC code weer.
Hoi Hzlnld, welkom op het klantenforum.

Zou je willen 'bellen' naar *#1234#
CSC staat daar ook tussen, als je er met die codes niet uitkomt, post ze dan even (dat mag ook een screenshot zijn, die kun je via de desktopversie van het forum uploaden). 🙂
A510fxxs2ape1
A510FDNX2APC1
...............l
Prima, doen we dat... hebben we het dan over dagen of weken?
@Milannino
Nope, dit is zwevende firmware. Officiële T-Mobile firmware heeft TNL in de CSC en is gewoon te vinden op sammobile. Dit soort firmware krijgt vaak geen updates. (Zowel de officiële T-Mobile firmware als de officiele Nederlands unbranded hebben overigens al meerdere android 6 updates ontvangen.)

@Hzlnld
Ik was er al bang voor dat je deze firmware zou hebben. Dit probleem hebben we in o.a. het algemene topic voor Samsung updates al voorbij zien komen.

Ik heb even een uitleg van ShadowLea opgezocht, die vind je in deze post.

De meest recente Nederlands Unbranded firmware vind je op deze pagina. Je zal de update op je telefoon moeten flashen (als je 'm wilt hebben). Maak eerst een goede back-up via de pc van alles wat je belangrijk vindt voordat je gaat flashen.

(Je moet je registreren om via sammobile de firmware te kunnen downloaden. Het is officiële firmware.)

Reageer