Beantwoord

Android 7.0 Nougat op Galaxy S7

• 30 januari 2017
  • 9 reacties
  • 1019 Bekeken

Hallo,

Is er al een datum bekent dat deze word gereleased?
Of kan ik deze zelf flashen via Odin?
Had al wel wat gevonden op het internet maar de Firmware versies zijn anders.
Mijn CSC is : G930FPHN1BPK1
UK firmware is: G930FOXA1DPLT

Kan ik deze firmware gewoon zonder problemen flashen?
icon

Beste antwoord door Skyrider 30 januari 2017, 13:13

Hey CaptYellowbeard

Tot zo ver ik weet zijn de datums nog niet bekend, hoewel Europa wel is begonnen met het uitbrengen van nougat.

Wat ik voor je gevonden heb:

Heeft T-Mobile NL al een prognose aangegeven wanneer zij denken de Nougat update te releasen?
Nee, dit topic wordt sowieso pretty much beheerd door medeklanten (Ook klant- en toestelexperts zijn medeklanten). Er komt hier vrijwel nooit (meer) een moderator voorbij. 😉 Samsung zal eerst firmware moeten aanleveren voordat T-Mobile aan haar versie kan werken. Ik zal de vraag uitzetten bij T-Mobile. :)

Wacht je echt op de TNL firmware? Of wacht je op PHN of een andere firmware? Dit kun je controleren door naar *#1234# (sterretje-hekje-cijfers-hekje) te 'bellen' en te kijken naar de CSC.
(Iedereen die de codes niet snapt, mag deze hier posten, dan kunnen we je vertellen welke firmware je hebt. 🙂 )

Iedereen die echt heel graag/dringend over wil/moet naar Android Nougat kan eventueel de BTU firmware (UK Unbranded) flashen. De how-to staat in deze post, je moet alleen wel de juiste firmware gebruiken. (Niet de firmware uit de gelinkte post.)

Algemene update-info:
Orange Frankrijk is er ondertussen voor de S7 edge ook bijgekomen. Meer nog niet op dit moment. Zie deze pagina voor de S7 edge.

Voor de S7 geldt hetzelfde: de United Arab Emirates, Tsjechië O2C, Frankrijk Orange en UK Unbranded hebben de Nougat update gehad, nu de rest nog. Zie deze pagina voor de S7.

Bron: Galaxy S7 Edge Nougat OTA

Ik gebruik nu zelf ook de UK versie, werkt met geen problemen. Hou er wel rekening mee om alvast een backup te maken (Een back-up maken van je gegevens op een Samsung toestel) voor het geval dat.

Dirty flash (iets flashen over een bestaande android) is iets wat ik liever niet doe, en ook niet altijd aanbevolen. Het kan altijd zijn dat je problemen kan krijgen. Indien dat gebeurd, factory reset uitvoeren voor een schone nougat installatie. Dat doe ik persoonlijk altijd.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Hey CaptYellowbeard

Tot zo ver ik weet zijn de datums nog niet bekend, hoewel Europa wel is begonnen met het uitbrengen van nougat.

Wat ik voor je gevonden heb:

Heeft T-Mobile NL al een prognose aangegeven wanneer zij denken de Nougat update te releasen?
Nee, dit topic wordt sowieso pretty much beheerd door medeklanten (Ook klant- en toestelexperts zijn medeklanten). Er komt hier vrijwel nooit (meer) een moderator voorbij. 😉 Samsung zal eerst firmware moeten aanleveren voordat T-Mobile aan haar versie kan werken. Ik zal de vraag uitzetten bij T-Mobile. :)

Wacht je echt op de TNL firmware? Of wacht je op PHN of een andere firmware? Dit kun je controleren door naar *#1234# (sterretje-hekje-cijfers-hekje) te 'bellen' en te kijken naar de CSC.
(Iedereen die de codes niet snapt, mag deze hier posten, dan kunnen we je vertellen welke firmware je hebt. 🙂 )

Iedereen die echt heel graag/dringend over wil/moet naar Android Nougat kan eventueel de BTU firmware (UK Unbranded) flashen. De how-to staat in deze post, je moet alleen wel de juiste firmware gebruiken. (Niet de firmware uit de gelinkte post.)

Algemene update-info:
Orange Frankrijk is er ondertussen voor de S7 edge ook bijgekomen. Meer nog niet op dit moment. Zie deze pagina voor de S7 edge.

Voor de S7 geldt hetzelfde: de United Arab Emirates, Tsjechië O2C, Frankrijk Orange en UK Unbranded hebben de Nougat update gehad, nu de rest nog. Zie deze pagina voor de S7.

Bron: Galaxy S7 Edge Nougat OTA

Ik gebruik nu zelf ook de UK versie, werkt met geen problemen. Hou er wel rekening mee om alvast een backup te maken (Een back-up maken van je gegevens op een Samsung toestel) voor het geval dat.

Dirty flash (iets flashen over een bestaande android) is iets wat ik liever niet doe, en ook niet altijd aanbevolen. Het kan altijd zijn dat je problemen kan krijgen. Indien dat gebeurd, factory reset uitvoeren voor een schone nougat installatie. Dat doe ik persoonlijk altijd.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Ik heb een post gevonden op dit forum en daarin heeft een mederwerker van jullie een eigen guide gemaakt. klik hier
Moet ik dan de Home CSC flashen of de gewonen CSC?

Back up is al gemaakt via samsung switch.
Reputatie 4
Badge +9
Dat is mooi dat je dat gevonden heb, wou net mijn post aanpassen i.v.m bijvoorbeeld pincode vereist (eerste foto).Ik zou gewoon de NIET home doen (zonder home), omdat je naar een andere CSC gaat (BTU - UK) in plaats van PHN/XEN (Nederlands). Dit zal wel al je gegevens wissen!

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Dus ik volg gewoon die instructies op, en flash de Home CSC zodat ik op de nederlandse CSC blijf. Als het is geflashed zet ik alles gewoon terug van de backup met samsung switch.

Wat gebeurt er eigenlijk als je de gewone CSC flashed en je van NL naar UK CSC gaat?

EDIT: oh oeps, verkeerd gelezen haha.
Dus er veranderd verder niks behalve mijn CSC van NL naar UK.
Reputatie 4
Badge +9
Er zit niet echt super veel verschil in. Wat je kan verliezen is het gebruik maken van Wifi Bellen: [Praat mee] Wat is WiFi bellen, zou ik het willen?. Maar tot zo ver ik weet word daar nog aan gewerkt.

Ook zul je (tot zo ver ik weet omdat je geen NL CSC gebruikt) VoLTE verliezen, (Voice over LTE)

Bellen over 4G met VoLTE in 2016

Als ik het zo begrijp, maakt T-Mobile 'nog' niet of nog niet volledig gebruik van beide. Dus als je nu echt Nougat wilt, kun je er zo gewoon gebruik van maken. Zodra Nougat CSC PHN/XEN uit is, kun je dan erover heen flashen om later gebruik te maken van deze functies.

Gelukkig is het zo simpel ^_^

Maar persoonlijk weet ik niet wat er gaat gebeuren als je HOME gebruikt. Je 'kunt' het proberen om te zien of alles soepel loopt en of die PHT blijft gebruiken. Indien het niet lukt, kun je ODIN weer opnieuwe gebruiken om opnieuw te flashen.

Ben zelf er benieuwd naar :)

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Dankjewel, ik ga het gewoon even met CSC proberen als de firmware download klaar is. Zodra de NL firmware er is flash ik die er gewoon overheen.
Krijg ik daarna gewoon weer OTA updates of moet ik dat allemaal flashen?
Reputatie 4
Badge +9
OTA's zijn afhankelijk van CSC en toestel product code. Omdat je sowieso je CSC veranderd, die (als het goed is) geen match meer heeft met je product code van je toestel, krijg je geen OTA's meer binnen.

Lastig verhaal, omdat alle toestellen internationaal zijn. Of je daadwerkelijk geen OTA's meer binnen krijgt (niet van NL tenminste), valt nog te zien eerlijk gezegd.

Maar zodra CSC PHT nougat uit is dat kun je gewoon opnieuw flashen met HOME zodat je niks verliest. Je veranderd als het goed is alleen je CSC, modem, bootloader, enz.

Je kunt ook gebruik maken van updato:

http://updato.com/firmware-archive-select-model?r=&v=Nougat%28Android+7.0%29&q=SM-G930F&exact=1

Veel sneller dan sammobile.

Groetjes,
Skyrider
Top, dankjewel. Sammobile is behoorlijk traag met downloaden.. nog 2 uur te gaan.
Als er nog problemen zijn dan reageer ik wel weer.

Fijne dag verder!
Reputatie 4
Badge +9
Ik had mijn bovenstaande berichtje al aangepast:

Nougat Firmware - SM-G930F - Updato

Je moet wel 2 minuten wachten voor het downloaden, maar dat gaat veel sneller.

edit: -- direct link --

Groetjes,
Skyrider

Reageer