Beantwoord

App voor automatisch opnemen telefoongesprekken

• 7 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 923 Bekeken

Voorheen kon ik met mijn Samsung Galaxy S9 Edge telefoongespreken automatisch opnemen middels een Call Recorder app. Na verloop van tijd kwam ik erachter dat dit niet meer mogelijk is nadat Google een android update heeft doorgevoerd.

Aangezien een voor mij belangrijke functie is verdwenen wil ik vragen of T-mobile danwel de community een oplossing voor mij weet.

Graag jullie reacties waarvoor alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Seccie 7 oktober 2020, 15:11

Hoi @shearwater,

Ik ben even op zoek voor je gegaan en kwam op het volgende uit:

Let op! Vanaf Android 9 is het NIET MEER MOGELIJK om gesprekken op te nemen! Deze en alle apps die gesprekken opnemen zullen niet meer werken. Nieuw beleid van Google. De app makers kunnen hier niks aan doen en dit ook niet veranderen. De enige mogelijkheid is je telefoon te rooten maar dat is een veiligheidsrisico en bank apps kun je dan vaak niet meer gebruiken.

Bron: Androidworld.nl

Het lijkt er dus op dat Google een beleidswijziging heeft doorgevoerd en het daardoor voor app ontwikkelaars onmogelijk gemaakt. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @shearwater,

Ik ben even op zoek voor je gegaan en kwam op het volgende uit:

Let op! Vanaf Android 9 is het NIET MEER MOGELIJK om gesprekken op te nemen! Deze en alle apps die gesprekken opnemen zullen niet meer werken. Nieuw beleid van Google. De app makers kunnen hier niks aan doen en dit ook niet veranderen. De enige mogelijkheid is je telefoon te rooten maar dat is een veiligheidsrisico en bank apps kun je dan vaak niet meer gebruiken.

Bron: Androidworld.nl

Het lijkt er dus op dat Google een beleidswijziging heeft doorgevoerd en het daardoor voor app ontwikkelaars onmogelijk gemaakt. 

@Seccie Bedankt voor de citaat en het snelle antwoord. Heel jammer dat Google dit heeft gedaan.

Is het mogelijk om de S9 te downgraden bij een T-mobile winkel naar android 8 of 8.1?

Reageer