Beantwoord

Apparaat gecodeerd, hoe wachtwoord weghalen?

• 12 januari 2017
  • 4 reacties
  • 4118 Bekeken

Ik heb een wachtwoord op mijn telefoon, maar wil die er weer af hebben. Ben voorzichtig genoeg, dus geen zorgen, ik heb er over na gedacht. Ik ging naar Instellingen - Beveiliging - Apparaat coderen (verder kon ik niks vinden) - Wachtwoord ingevuld. Maar nu ik hem er weer af wou hebben, kan ik het niet terug draaien lijkt het wel. Ik moest mn wachtwoord weer invullen en dan zegt mijn telefoon: "Apparaat coderen? Deze bewerking kan niet ongedaan worden gemaakt en als u deze onderbreekt, gaan er gegevens verloren. Het coderen kan meer dan een uur duren en u kunt het apparaat niet gebruiken." Ik snap niet wat ik nu verkeerd heb gedaan. Had alleen maar een schermvergrendeling ingesteld, maar blijkbaar ook meer dan dat. Wie kan mij helpen? Hoe zet ik dit weer terug naar geen vergrendeling? P.S. Bij het kiezen van de vergrendeling kon ik ook alleen maar een woord kiezen, niet een patroon, geen cijfers. Vriendelijke groet, Lotte Hanekamp
icon

Beste antwoord door xLotteHanekamp 12 januari 2017, 19:34

Ik heb het al gevonden. Mn vriend hielp me.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik heb het al gevonden. Mn vriend hielp me.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Lotte,

Oh nee joh! Dat is inderdaad niet handig! Maar wat goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost met hulp van een vriend. Ik ben wel nieuwsgierig: wat was de oplossing? 🙂 Wil je die met ons delen? Handig voor andere klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen!
Uiteindelijk bleek er dus heel ergens anders (Mijn apparaat) gewoon "Vergrendelscherm" te staan en daar kon ik hem weer verwijderen, zo vreemd. Snapte niet hoe ik het voor elkaar kreeg, maar mn vriend zocht het zo even op en toen was hij er weer af. Toen stonden er dus weer al die opties met patroon, gezichtherkenning en cijfers enzo. Maarja nu weet ik hoe ik het wel moet doen, en niet het apparaat coderen!! Dat is geen goed idee.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lotte,

Dankjewel voor het delen van de oplossing. Heel fijn dat je vriend wel handig is, haha. Als we nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het ons weten! 😉

Reageer