Vraag

Apps oude android toestel terugzetten

Ik heb een nieuw Android toestel maar ben bepaalde apps kwijt. Deze staan op de micro sd kaart, hoe krijg ik deze zichtbaar op mijn nieuwe toestel en kan ik ze terugzetten?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De apps staan niet geinstalleerd in het systeem dus zul je ze ook niet zien; je moet ze eerst opnieuw installeren.
Als ik de sd kaart weer in mijn oude toestel doe dan zijn bepaalde apps wel zichtbaar. Als ik de app (in dit geval bv 'keepsafe') opnieuw installeer krijg ik gewoon een nieuwe app welke ik opnieuw moet opstarten, alle foto's zijn bv weg. Op het oude toestel, als ik het sd kaartje er in doe, is de app zichtbaar plus alle foto's. Ik weet niet hoe ik dit op mijn nieuwe toestel weer terugkrijg. Sorry dat het een beetje een warrig verhaal is.
Ja, logisch dat ze op je oude toestel wel zichtbaar zijn, ze staan namelijk in het systeem van het oude toestel.
Zoals Shadowlea ook al zei, je moet de apps op je nieuwe toestel downloaden en installeren.
Fijn dat het logisch voor je is, voor mij (nog) niet.
Ik heb de app al opnieuw gedownload en geïnstalleerd, zoals ik al aangaf, op het nieuwe toestel. Alleen krijg ik dan een volledig 'nieuwe' versie qua app, niet degene waar mijn foto's in staan... want die staan in het systeem van het oude toestel zoals jullie zeggen. Maar hoe krijg ik deze terug?
Reputatie 7
Badge +9
Android werkt niet zoals windows. Een app moet in het androidsysteem geinstallerd worden, en staat niet los in een mapje als uitvoerbaar bestand.

Als de foto's in een specifieke map staan op de SD, dan zul je in de nieuwe app de SD moeten selecteren als opslag map.

Als je Android 4.0 of hoger gebruikt, kun je data en apps overhevelen met behulp van een backup app. Titanium Backup voor Root, Helium voor non-root.

Ik ga er gevoegelijk van uit dat je geen geroote telefoon hebt, dus: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup
Als ze op het geheugenkaartje staan, zouden ze gewoon herkend moeten worden.
Heb je wel hetzelfde gmail-adres gebruikt op de nieuwe telefoon als waarmee de oude telefoon in verbinding stond? Dan zou je ze opnieuw moeten kunnen synchroniseren via gmail of de play store. (Naar het schijnt.)

Als foto's gewoon worden opgeslagen op de SD-kaart, zou je deze dus ook op de nieuwe telefoon in de galerij moeten zien. Is dit niet zo? Dan worden ze ook niet op de SD-kaart opgeslagen, maar gewoon ergens in een map op de oude telefoon.
Aan de computer hangen en een back-up maken is dan een mogelijkheid, je kan ook kijken of je ze op de oude telefoon gewoon verplaatst krijgt naar de SD-kaart. (Mogelijk via bestandsbeheer.)

Het zou ook makkelijker zijn als we weten om welke telefoons (oud en nieuw) het gaat zodat we evt gerichter info kunnen zoeken en/of verschaffen.
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat om overzetten van Samsung Galaxy Ace naar een Samsung Galaxy S4 mini. Ik probeer het nu via de backup app.
Dmv Astro File Manager heb ik de foto's gevonden op de sd kaart op de Samsung Galaxy S4 mini.. alleen zijn het nu ksd bestanden en niet te openen.
Reputatie 7
Badge +9
Lijkt mij logisch. Keepsafe is een app om je foto's te BESCHERMEN. Wat dus inhoud dat je niet zomaar de fotos kan kopieren en ergens anders kan openen.

Voor zover ik kan lezen op het forum en de site van Keepsafe is het niet mogelijk fotos over te zetten tussen telefoons.
Reputatie 6
@Elisabeth1975

Je kunt de foto's op de 'oude' mobiel met KeepSafe weer zichtbaar maken, hierna kun je ze verplaatsen naar de SD kaart en opnieuw verbergen.
In myfiles de systeem app die op elke SAMSUNG telefoon zit, zeker de ACE en de S4 mini kun je foto's gewoon overzetten vanuit de DCIM mappen op je telefoon system/emulated/0/ naar de microSD /sdcard/. Inclusief de map .thumbnails (en 100aviary van aviary app.) Gaat volledig buiten apps zoals safekeep om.
Zelfs wanneer je die aan de computer hebt gehangen. Om te proberen zou ik dus een nieuwe even grote microsd nemen die in je s4 mini stoppen en dan een volledige copy maken van sd van je ace naar sd s4 mini via de computer. Directory voor directory en dan tada daar zijn alle foto's ook weer. En je hebt een backup (voor als je iets niet slims gedaan hebt of een hacker heeft je telefoon gekaapt of je hebt je telefoon in de trein laten liggen of........ )
Reputatie 7
Badge +15
Hey SuperNoco,

Leuk om te zien dat je tips deelt met anderen! 😃

Je hebt wel op een 2 jaar oud topic gereageerd en ik weet niet of de topicstarter dit nog wel gaat lezen. Op deze pagina vind je wat nieuwere topics van forumleden die ook nog hulp kunnen gebruiken. 🙂

Reageer