Beantwoord

Auto email synchronisatie s4 mini

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de samsung galaxy s4 mini.
Erg fijn toestel, maar de e-mail werkt niet mee.

Zoals ik ook op mijn vorige samsung had, wil ik dan mijn mobiel gewoon continu e-mail checkt en een melding geeft bij een nieuwe mail.
Ik heb nu bijna alle instellingen uitgeprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar dat de mobiel zelf checkt of er mail is.
Als ik m'n mail wil ophalen moet ik dit handmatig doen via het synchronisatie knopje in de app.

Iemand enig idee welke instellingen ik moet aanpassen om dit werkend te krijgen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 7 december 2013, 14:52

Hallo @LaukeB

Als je de meldingenvenster omlaag trekt, dan komen er allemaal icoontjes te staan, zoals Wi-Fi, GPS etc. 
Als je dan naar rechts gaat, dan zie je 'Sync' staan. Staat die aan? Als die niet aanstaat dan controleerd die niet automatisch op emails. 

Groet Leroy, 

Bekijk origineel

4 reacties

En heb je het nu over een POP account of over een webmail account ?   Er is meer als een manier om mail te ontvangen/versturen.

Welke app gebruik je bijvoorbeeld,  Als het om een Google account gaat heb je dan al eens gekeken of daar de sync wel aanstaat?   zo ja verwijder dan helemaal het account, leeg alle data van dat account. reboot het toestel en voeg opnieuw dat account toe.

Gaat het om een POP account moete je alle instellingen in de gebruikte mail app eens nalopen. Een telefoon haalt alleen automatisch de mail op als je de instellingen juist heb ingesteld. Ook moeten de instellingen voor mobile data en of wifi juist zijn anders haalt het toestel geen data op wanneer hij in standby modes gaat.
Reputatie 6
Badge +13
Hallo @LaukeB

Als je de meldingenvenster omlaag trekt, dan komen er allemaal icoontjes te staan, zoals Wi-Fi, GPS etc. 
Als je dan naar rechts gaat, dan zie je 'Sync' staan. Staat die aan? Als die niet aanstaat dan controleerd die niet automatisch op emails. 

Groet Leroy, 
Superbedankt voor jullie reacties!
Het was inderdaad het knopje sync!
Vreemd ik heb dat master sync knopje nooit aan staan en toch synct ie mail in de e-mail app van samsung en in gmail app gewoon door de sync te regelen bij instellingen van je account de sync op altijd te zetten. Ook al staat master sync - zoals dat sync knopje heet- uit.

Reageer