Beantwoord

Automatisch reset Samsung S7 Edge na wisselen simkaart

• 19 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 1185 Bekeken

Goedendag,

Ik ben sinds 17 oktober gewisseld van provider. Enkele weken geleden heb ik bij T-mobile een nieuw abonnement afgesloten en op 17 oktober werd mijn nummer overgezet.

Aangezien ik bijbehorend toestel (Galaxy S7 Edge) al eerder ontving, maak ik al pakweg 4 weken gebruik van het nieuwe toestel met mijn oude KPN simkaart.

Na overzetting van het telefoonnummer naar de nieuwe T-mobile simkaart, wisselde ik de simkaart alvorens ik het toestel opnieuw opstartte. Hier werd ik onaangenaam verrast: het toestel werd automatisch teruggezet naar fabrieksinstellingen. Is dit beveiliging van het toestel dan wel de T-mobile simkaart?

Op vakantie in het buitenland koop ik altijd simkaarten van providers van het land waarin ik vertoef. Ik heb geen zin dat mijn telefoon weer automatisch gereset wordt wanneer ik straks in Azië zit en een nieuw tijdelijk simkaartje in mijn telefoon stop.

Met vriendelijke groet,

Yoeri
icon

Beste antwoord door Tom 24 oktober 2016, 15:35

Hoi YoeriG,

Goed dat je even contact zoekt. De branded software van de verschillende Nederlandse telecomproviders wordt ingeladen zodra je de simkaart plaatst. Je ontvangt echter eerst een pop-up met een waarschuwing alvorens de reset wordt uitgevoerd. Heb je deze niet gezien? Ik zal binnenkort nog even wat meer uitleg op het forum plaatsen hoe dit er exact uitziet!

Het gebruik van een buitenlandse simkaart op een Nederlands toestel zal geen branded software installatie triggeren. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik wou dat ik het beveiliging kon noemen, maar dat zou liegen zijn.

Dit is puur en alleen een geval van branding. Stickertjes erop plakken met het T-Mobile logo. Het heet ook wel FOC, en 'officieel' zou het al maanden geleden zijn stopgezet. Niet dus.

Zodra het bij T-Mobile gekochte toestel een T-Mobile SIM ziet, gaat deze een update forceren met branding die een automatische reset vereist.

Het wordt nog leuker, want 80% kan vervolgens het toestel opsturen omdat de login gegevens van de eigenaarsaccount niet meer worden herkent, en ze dus niet eens meer in het toestel kunnen.

Omdat je het toestel hebt gekocht via de provider, kun je er helaas niets tegen doen. 😞
Reputatie 5
Hoi YoeriG,

Goed dat je even contact zoekt. De branded software van de verschillende Nederlandse telecomproviders wordt ingeladen zodra je de simkaart plaatst. Je ontvangt echter eerst een pop-up met een waarschuwing alvorens de reset wordt uitgevoerd. Heb je deze niet gezien? Ik zal binnenkort nog even wat meer uitleg op het forum plaatsen hoe dit er exact uitziet!

Het gebruik van een buitenlandse simkaart op een Nederlands toestel zal geen branded software installatie triggeren. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.
Sjonge! Mijn vriendin had het zelfde. Schandalig.. een reset kan ook gelezen worden als herstarten van het toestel.

Als er gevraagd zou worden: "Al je gegevens worden permanent gewist en t-mobile branding troep wordt er op gegooid, wil je eerst backuppen?" dan hadden mensen eerst een backup kunnen maken. Nu is ze tal van foto's en data van applicatie kwijt.

Bedankt..... 😠
Reputatie 4
Hoi Jvanlangen,

Welkom op het forum! :)

Ik kan mij voorstellen dat ze baalt dat ze gegevens kwijt is. Wat voor toestel heeft ze? Is er geen automatische back-up gemaakt op haar cloud of op haar google one drive?

Reageer