Beantwoord

Back-up in Smart Switch

• 27 juni 2017
  • 2 reacties
  • 2060 Bekeken

Ik maak regelmatig een totale back up van mijn Samsung A3 met behulp van Smart Switch. Onlangs moest ik terug naar de fabrieksinstelling en toen ik de laatste back up had teruggezet, bleken de WhatsApp chats niet te zijn meegekomen. Vroeg me af of deze wel deel uitmaken van een back up op die manier. Ik maak geen backup via Google dus alle chats zijn verdwenen. Iemand een idee ?
icon

Beste antwoord door David 27 juni 2017, 16:54

Hey Bert,

Volgens mij pakt Smart Switch deze inderdaad niet automatisch mee in het maken van de back-up. Als het goed is maakt WhatsApp zelf wel een back-up aan, iedere nacht. Je kunt bij WhatsApp ook zelf een back-up aanmaken en deze later weer terugzetten. Hier vind je de instructies om dit uit te voeren. Op deze pagina vind je ook de stappen om de back-up te herstellen, misschien vind je deze nu ook nog terug?

Hopelijk lukt het zo alsnog om de gesprekken terug te vinden! Keep us posted! 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Bert,

Volgens mij pakt Smart Switch deze inderdaad niet automatisch mee in het maken van de back-up. Als het goed is maakt WhatsApp zelf wel een back-up aan, iedere nacht. Je kunt bij WhatsApp ook zelf een back-up aanmaken en deze later weer terugzetten. Hier vind je de instructies om dit uit te voeren. Op deze pagina vind je ook de stappen om de back-up te herstellen, misschien vind je deze nu ook nog terug?

Hopelijk lukt het zo alsnog om de gesprekken terug te vinden! Keep us posted! 🙂
Jammer dat WhatsApp die dan niet gelijk meeneemt.
Omdat ik ben teruggegaan naar de fabrieksinstellingen, is er geen oudere, dagelijkse, backup op het toestel en evenmin op de sd kaart.
Wel vind ik op mijn pc in de Smart Switch backup bepaalde WhatsApp bestanden, als ik me goed herinner, icon en apk bestanden. Één van die bestanden was tamelijk groot en zou dus de chats kunnen bevatten maar waar die terug zou moeten worden gezet is niet duidelijk.
Nogmaals jammer van Smart Switch van Samsung en moge dit een les zijn voor lotgenoten.
Dank voor je snelle reactie.

Bert

Reageer