Beantwoord

Back-up van sms'jes maken van Samsung S2 naar Samsung S4

Hallo, weet iemand hoe ik de SMS history van een Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) kan overzetten op een nieuwe Samsung S4 phone? Met Samsung Kies een backup maken werkt niet, want SMS history wordt niet in de backup meegenomen. En dus ook niet overgedragen op nieuwe phone. Klopt dit? Voor de nieuwere Samsung phones, met nieuwere versie Android, wordt Samsung smart switch aangeraden en niet Kies. En Smart switch werkt niet met Samsung S2 met android 4.1. Iemand die weet hoe dit het beste kan? ESFile explorer? MobileGo van Wondershare? other?
icon

Beste antwoord door Kaassausje 11 mei 2016, 23:16

Hoi Anton45, welkom op het klantenforum.

Ik heb zelf deze app gebruikt om mijn sms'jes over te zetten van de S2 naar de Note 4. Hiermee kun je je sms'jes backuppen op de S2, het bestand naar jezelf e-mailen en daarna met dezelfde app herstellen op de S4.

Laat je weten of het daarmee gelukt is? 🙂
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi Anton45, welkom op het klantenforum.

Ik heb zelf deze app gebruikt om mijn sms'jes over te zetten van de S2 naar de Note 4. Hiermee kun je je sms'jes backuppen op de S2, het bestand naar jezelf e-mailen en daarna met dezelfde app herstellen op de S4.

Laat je weten of het daarmee gelukt is? 🙂
Hallo Kaassausje, bedankt. Heb je hierbij de Sdcard overgezet van S2 naar je Note4 of heb je de backup-data via je PC over gezet naar je Note4? Ik heb nl deze app geprobeerd en hij maakt een locale backup op de S2, maar dan begrijp ik nog niet goed hoe ik deze data (file) over breng op de andere phone. hoe heb je dit gedaan?
Hoi Anton45.

Het stond eigenlijk al in mijn vorige post. 😉 Ik heb het xml-bestand naar mezelf gemaild op de S2. Dan kun je 'm op de andere telefoon downloaden en herstellen via de app. 🙂
Hallo Kaassausje, ik heb je suggestie / advies gevolgd, en idd met de app van SMS Backup & Restore en mbv Google Drive. Het antal sms-en was te groot om te mailen, daarom dus via Google Drive gedaan en gedownload naar de nieuwe phone. Jammer is dat de contact-list niet ook wordt opgenomen in de backup en de restore. Dus, ik moest met een andere app (Wondershare - MobileGo) de contact list exporteren en overzetten op de nieuwe phone. Maar, toen kwam ik in de link-trap met gmail die alle contacten linked met mijn phone en de lijst met contacts op de nieuwe phone uitbreidt met alle contacts die in de gmail-account ooit zijn opgenomen. Heel irritant. Maar met de MobileGo app kun je heel handig de links disconnecten en de contacten toewijzen aan de nieuwe phone (Automatic Sync (met gmail) off).
Conclusie, de SMS Backup & Restore app kan verbeterd worden door ook de contact list mee te nemen, maar het is me uiteindelijk met moeite gelukt. Bedankt! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
De app heet toch echt SMS Backup& Restore, niet Contacts+SMS Backup& Restore. Het doet waar het voor is bedoeld, niet meer en niet minder.

Je verwacht van de Youtube app toch ook niet dat hij kan emailen?

Contacten overzetten kun je ook gewoon op de ouderwetse manier door in je telefoon te gaan naar Contacten > Opties > Importeren/Exporteren... En dan gewoon het aangemaakt .vcf bestande op de andere telefoon zetten en openen.
bedankt Samsung Expert voor de reactie. Hij kan wel zo heten, maar ik geef aan dat het wat mij betreft een verbetering zou zijn als ook de contacts worden meegenomen in de backup en restore. En dan kun jij zeggen dat daar andere programma's voor zijn, zoals van Wondershare of others, ik had het handig gevonden van deze verder hele handige en goed werkende App SMS backup & Restore. Want, als op de nieuwe phone niet dezelfde contacts al bekend zijn, dan worden de smsjes bij restore, zonder naam, alleen met telefoonnummer opgeslagen. En dat kan voorkomen worden op de manier die jij beschrijft. En dat is zo eenvoudig, dat het mij een goede verbetering van de genoemde App is, gewoon in een keer, gedeeltelijke of gehele 'phone transfer'. En gratis. Wie wil dit niet? Had ik het gekund, had ik het gemaakt. bedankt nogmaals
Reputatie 7
Badge +9
Tja, het zou wat mij betreft een verbetering zijn als Android mijn belastingaangiftes kon doen, maar daar is het niet voor gemaakt.

De developers van die app hebben een app gemaakt voor het overzetten van smssjes, niet meer en niet minder. Voor suggesties zou ik je aanraden die bij de developers van de app neer te leggen, en niet bij ons. Wij zijn niet degenen die die app hebben gemaakt.

En die apps bestaan. In fact, Samsung heeft er een. Het heet Smart Switch (Voorheen KIES).
Nee Samsung Expert, je reacties wekken irritatie op omdat ze onhandig zijn. Als ik aangeef dat ik de mij aanbevolen SMS backup & restore app tekort vind schieten, en aangeef waarom, moet je niet aankomen met reactie wat ik wel of niet van Youtube zou mogen verwachten of dat jij het ook handig zou vinden als Android je belasting aangiftes zou kunnen doen. Dat is veel te ver gezocht en een antwoord wat veel meer to the point zou zijn geweest van jouw kant op mijn suggestie voor verbetering, is, dat je de tekortkoming evt beaamd maar dat je me verwijst naar de app makers, en verder geen mening of reactie van jouw kant. De app heet SMS backup & restore, maar zoals ik aangeef, maakt deze app ook een backup van alle calls. En waarom heet de app dan niet SMS and Calls backup & restore, zou ik heel flauw op kunnen merken als reactie op jouw irritante reactie eerder maar ook de laatste reactie. Er zit altijd wat naars bij jou reactie. Ik had natuurlijk gewoon moeten vragen aan de forum community, 'is er naast de app SMS backup & restore, ook een app die calls, contacts & sms-es opslaat en overzet naar een nieuwe phone'? Dan had jij wellicht gekomen met een antwoord, ja, Samsung heeft er een, het heet Smart Switch (voorheen Kies)', en dat had ik weer geantwoord, ja maar dat werkt niet voor Samsung S2 met Android 4.2.1. En dat zou jij waarschijnlijk weer hebben gereageerd, dat ik natuurlijk wel bij moet blijven met een nieuwe phone met nieuwe Android. Nogmaals bedankt hoor, maar mijn advies is, hou de reactie beperkt tot een concreet antwoord op de vraag en geef advies voor het melden van verbeterpunten en geef geen meningen of impliciete kritiek van jouw kant, graag. Dat wekt minder irritatie op.
Reputatie 7
Badge +9
Nee, dan had ik gereageerd met "Voor oudere toestellen is er het oudere Samsung KIES." Een antwoord dat je overigens zelf al gaf in je originele vraag, dus waarom stel je hem uberhaupt als je het antwoord al weet? Smart Switch is bedoeld voor de S6 en nieuwer, niet de S4.

Je vraag ging over SMSjes overzetten. Er was op geen enkel punt een spoor te bekennen van de eis om ook de contacten over te zetten, anders had Kaassausje een andere app geadviseerd die dat wél kan.

Hoeveel irritatie denk je dat het opwekt als mensen aan komen met totaal irrelevante opmerkingen over een onafhankelijke app, dat in geen enkel opzicht wat te maken hebben met de originele vraag?

Niet de gebeten hond spelen, je kwam zelf met die onzin over contacten. Had je dat niet uitgekraamd, dan was deze hele discussie nooit ontstaan.

En voor het backuppen van contacten zit er een optie in Android zelf ingebakken sinds Froyo, dus is het ook totaal overbodig dat bij een SMS app mee te nemen. De logboeken worden niet meegenomen door Android, vandaar dat de app ze oppikt. Moeilijk te begrijpen?

En wat betreft versies, mijn Note 3 draait nog op 4.4.2 terwijl er al 5.0.1 voor uit is, en mijn NotePro draait op 4.4.2 terwijl er al 5.1 voor uit is. Daarnaast ik heb ook nog 2 S3's draaien op 4.1.2, dus die opmerking over "dan moet je een nieuwe phone kopen" is van wel heel droevig niveau. Ik raad niemand dat soort onzin aan, we zijn niet allemaal iSheep.

Ik bepaal zelf wel wat ik in mijn reacties meeneem. Ik ben klant, geen medewerker, en ik doe dit volledig op vrijwillige basis om andere klanten te helpen met hun problemen. Niet met hun onzin over iets waar wij niet over gaan. En dat houd dus ook in dat ik op vrijwillige basis in mijn vrije tijd dit soort bullshit van klanten aan moet horen. Dus bedankt voor je suggestie, maar nee dank.

Als jouw reactie niet mijn irritatie had opgewekt, had ik ook niet zo gereageerd. Actie-reactie. Als er iets is waar ik niet tegen kan is het mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en verwachten dat alles in een keer op een zilveren plaatje wordt aangereikt.

Volgende keer misschien eerst even nadenken alvorens je commentaren gaat leveren over iets wat geen relevatie had tot je oorspronkelijke vraag. Of je vraagstelling wat beter formuleren, zodat we vanaf het begin weten waar je om vraagt, en niet achteraf horen dat je ook nog wat anders had verwacht. We zijn geen helderzienden.

En als we toch gaan zeiken: Cursusje grammatica is misschien ook wel een goed idee. Ooit van het concept Alinea's gehoord?
To transfer Samsung messages to another Samsung , you can try Google Drive Backup , phone to phone transfer tool, if you want to choose a better way,you'd better try using phone to phone transfer tool , you can transfer SMS ,contacts , videos,photos and more data from Android to Android phone ,
http://www.mobiledic.com/android-topic/transfer-messages-from-android-to-android.html
Reputatie 7
Badge +20
Hi Easker,

Thanks for sharing this solution. I'm sure this will come in handy for other customers!
Actually , this is a very easy thing to do , you just want to transfer messages from Samsung to another Samsung for messages backup .
Do you have any transfer app or install Google account on your pc ? because you can use them to transfer your messages from phone to phone,
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kammery,

Also big thanks to you for sharing your knowledge with us! 😉
Actually , this is a very easy thing to do , you just want to transfer messages from Samsung to another Samsung for messages backup .
Do you have any transfer app or install Google account on your PC ? because you can use them to transfer your messages from phone to phone,

Here i add a tutorial so that you can read more about phone transfer
http://www.android-rescuer.com/transfer-messages-from-android-to-android.html
Do you have any transfer app or install Google account on your pc ? because you can use them to transfer your messages from phone to phone,

Here is the guide I find on google for Samsung backup: https://www.samsung-messages-backup.com/
Deze gids vind ik goed op S2 / s3 / s4 / s5 / s6 / s7 / s8 / s9, je kunt het gebruiken om eenvoudig en snel een back-up van sms naar video's te maken. Slechts één klik "Backup" kan het hele back-upproces voltooien.
https://www.mobikin.com/android-backup/backup-sms-from-samsung-s7-to-computer.html

Reageer