Beantwoord

Batterij doet raar

• 26 maart 2019
  • 24 reacties
  • 1047 Bekeken

Reputatie 3
Hallo heb een galaxy s4,maar batterij doet raar,valt bij 25/30% uit en als hem inschakel komt logo,en gaat weer uit,daarna ik opladen zetten 0%

nieuwe batterij?
icon

Beste antwoord door CrisTien 27 maart 2019, 10:40

Hallo @Sairoen44 Ik zou zeker voor een nieuwe batterij gaan.
Volgens mij zijn die niet al te duur.
Het is het proberen waard als je nog tevreden bent met je telefoon.
En anders zijn er altijd leuke aanbiedingen in de TM shop🤣👍🏻
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Sairoen44 Ik zou zeker voor een nieuwe batterij gaan.
Volgens mij zijn die niet al te duur.
Het is het proberen waard als je nog tevreden bent met je telefoon.
En anders zijn er altijd leuke aanbiedingen in de TM shop🤣👍🏻
Reputatie 7
Badge +5
Heb nog even verder gezocht en het is een bekend probleem. Zeer waarschijnlijk door de batterij zelf. Vervangen van de batterij biedt dan uitkomst.
Reputatie 3
Het is al de 2de keer dat ie is uitgevallen
Reputatie 3
Is dit betrouwbaar nep/echt
ALIEXPRESS Het zegt dat het orgineel is

Reputatie 7
Badge +20
@Sairoen44 Koop je bij Ali moet je ‘erg veel’ geduld hebben en je weet nooit zeker of de spullen origineel zijn.
Het kan weken duren voor dat de spullen binnen zijn.
Bij Bol en andere bedrijven weet je zeker dat het goed komt. Kosten zijn tussen de €11,- en €20,
Veel succes!
Reputatie 3
op 1-4-2019 weer uitgevallen

van %80 ——————> %0
Reputatie 7
Badge +20
@Sairoen44 En nog geen nieuwe batterij?
Reputatie 3
@Sairoen44 En nog geen nieuwe batterij?
Nee
Reputatie 7
Badge +18
op 1-4-2019 weer uitgevallen

van %80 ——————> %0

In de recycling ermee, totaal versleten accu. Wellicht staat ie ook nog bol, kijk maar eens...
Reputatie 7
Badge +18
Hier verkopen ze zo te zien een originele. Prijs is ook passend voor een origineel.

Koop nooit een goedkopere die zogenaamd geschikt is voor de S4, grote kans dat ie net niet past.
Reputatie 3

Reputatie 3
Telefoon wordt ook gloeiend heet tijdens gebruik soms
Reputatie 7
Badge +18
Telefoon wordt ook gloeiend heet tijdens gebruik soms

Dat kan soms bij grote updates gebeuren als de processor het druk heeft maar ik denk niet dat een S4 nog updates krijgt 🤔

In plaats van knutselen en steeds onderdelen kopen zou je eens aan een nieuwe telefoon kunnen denken, dat is uiteindelijk voordeliger en spaart een hoop ergernis. Ook heb je dan weer de nieuwste software. Bij lagere prijsklasse zou ik dan wel voor een telefoon gaan waar je lang updates krijgt zoals een telefoon uit de Android One familie.

Tenzij het natuurlijk je hobby is om oude modellen draaiend te houden...
Reputatie 3

Kan een nieuwe batterij dit verhelpen?
Reputatie 7
Badge +18

Dat durf ik niet te garanderen maar deze accu is zeker defect. En 20 euro is nog te overzien. Meer zou ik persoonlijk niet aan een S4 besteden.
Reputatie 7
Badge +20
@Sairoen44 Koop er een dan weet je het. Ik heb een beetje het gevoel dat je ons in de maling neemt. Je krijgt steeds hetzelfde advies maar wil ook gelijk garantie....En dat kunnen wij niet geven op afstand. Je zal het moeten uittesten.

Hoeveel gsm’s heb je? Ik zie steeds andere merken voorbij komen?
Reputatie 3
@Sairoen44 Koop er een dan weet je het. Ik heb een beetje het gevoel dat je ons in de maling neemt. Je krijgt steeds hetzelfde advies maar wil ook gelijk garantie....En dat kunnen wij niet geven op afstand. Je zal het moeten uittesten.

Ok dan test ik het uit toch

Ik neem jullie niet in de maling
Reputatie 3

Okay
Reputatie 3

Dan ga k kopen heb al besteld
Reputatie 7
Badge +18
Hou ons op de hoogte! En nog een tip om langer met je accu te doen: probeer de lading ongeveer tussen de 80 en 30% te houden, dan gaan accu's het langst mee. In de praktijk niet de telefoon nog uren aan de lader laten liggen als ie al vol is maar vooral niet te ver ontladen, niet wachten tot je telefoon uit gaat bij 0%. Een keertje is niet erg maar maak er geen gewoonte van.
Reputatie 2
Hier ook nog een tip naast wat al gezegd is.

Samsung levert standaard een adaptive fastcharger blokje mee en je telefoon staat ook standaard op snelladen. Gevolg is dat je batterij na 2 jaar intensief gebruik degradeert. Je batterij laadt sneller tegen de prijs van slijtage. Je kunt dit in de instellingen uitschakelen. Dit geldt voor alle batterijen. Ook een veelvoorkomende batterijkiller is met gespaarde usb laadblokjes laden. Gebruik je die van apple of oppo bijvoorbeeld kan dit ook resulteren in een vlot degraderende batterij. Ze zijn geschikt voor een aantal ampere vs aantal voltage. Hoe voller je batterij is hoe meer druk er jn je batterij zit. En daarom moet je eigenlijk niet op 100% zitten. En zeker niet doorladen. Als je een tesla auto met 100% batterij van een berg afrolt kun je ook je batterijen grandioos verzieken :)) overladen is echt killing. Not at first, maar het komt.

Groetjes, bas
Reputatie 3
Hou ons op de hoogte! En nog een tip om langer met je accu te doen: probeer de lading ongeveer tussen de 80 en 30% te houden, dan gaan accu's het langst mee. In de praktijk niet de telefoon nog uren aan de lader laten liggen als ie al vol is maar vooral niet te ver ontladen, niet wachten tot je telefoon uit gaat bij 0%. Een keertje is niet erg maar maak er geen gewoonte van.
Zal ik zeker doen

Bedankt voor de tip

En nee tot %0 laten gaan doe ik nooit.
Reputatie 3

ik vroeg gewoon een beetje om advies,wat ik kan doen enz.
Reputatie 3
batterij ontvangen.

Reageer