Beantwoord

Batterij Galaxy S6 snel leeg

Hallo, Ik heb gisteren mij S6 ontvangen, maar de batterij gaat echt maar héél kort mee... Ik kan er niet eens een dag mee doen en gebruik hem amper (aangezien mijn hoesje nog moet binnenkomen en ik veel te bang ben om hem al te beschadigen).

Heb hem zojuist van de lader gehaald en zie de procenten weg tikken... nu nog maar 92%. Alleen even wat updates gedownload...

Hebben meer mensen hier last van?

Hiervoor had ik de S3, deze ging altijd goed mee tot op een dag mijn batterij ineens heel snel leeg was. Ik heb alles geprobeerd en zelfs een nieuwe gekocht, maar het mocht niet helpen. T-Mobile, kom aub niet met het standaard riedeltje over achtergrond apps en check je batterij verbruik voor vreemde dingen, want dat snap ik ook wel. Volgens mij ligt het gewoon aan jullie netwerk. Het kost mijn telefoon veel te veel moeite om verbonden te blijven. Als ik mobiele gegevens uitschakel of vliegtuigstand aanzet heb ik nergens last van!

Ik hoop dat er nu eindelijk wel iets voor me gedaan kan worden. Alvast mijn dank!

P.S. ook ik heb geen promo code voor de wireless charger en mij is daar nooit iets over verteld...
icon

Beste antwoord door ShadowLea 14 april 2015, 22:47

Gefeliciteerd met je S6! 🙂 Bevalt hij een beetje? (Buiten de vervelende batterij om, natuurlijk!)

Hoe oud is je SIM? Een oude SIM in een nieuw toestel veroorzaakt vaak problemen met de batterij. In de regel is een SIM van 2 jaar of ouder een verhoogd risico.

Als dat het niet is, vermoed ik toch echt dat er iets is dat je netwerk blijft gebruiken. Sync, Locatiediensten..

Heb je ons Tips om Android-batterijduur te verlengen! topic al eens doorgelezen?

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Gefeliciteerd met je S6! 🙂 Bevalt hij een beetje? (Buiten de vervelende batterij om, natuurlijk!)

Hoe oud is je SIM? Een oude SIM in een nieuw toestel veroorzaakt vaak problemen met de batterij. In de regel is een SIM van 2 jaar of ouder een verhoogd risico.

Als dat het niet is, vermoed ik toch echt dat er iets is dat je netwerk blijft gebruiken. Sync, Locatiediensten..

Heb je ons Tips om Android-batterijduur te verlengen! topic al eens doorgelezen?
Nu iets meer dan een uurtje later nog maar 60%. Heb alleen wat apps gedownload en deze geopend om mijzelf in te loggen, zodat alles weer werkt.

Ik zal het eens doorlezen, maar kan u nu al vertellen dat ik denk dat het niks gaat oplossen. Het kan toch niet zo zijn dat een splinter nieuwe telefoon zo kort mee gaat en dat je hem direct op spaarstand et cetera moet zetten?

Edit: De SIM is tegelijk met de telefoon binnen gekomen en bevalt verder prima. Ik heb uw stuk doorgelezen en nu alles uitgezet (sync, locatie, bluethooth et cetera), behalve wifi en mobiele netwerk. Spaarstand aan, bloatware verwijderd en overal waar kan een zwarte achtergrond genomen. Hopelijk helpt dit. Toch vermoed ik dat het netwerk veel batterij verbruikt. Ze zijn in mijn omgeving met 4G bezig, zover ik weet duurt dit nog zeker drie maanden... Helaas speelden de problemen met de batterij ook al toen ik de S3 nog had.
Reputatie 7
Badge +9
Het is natuurlijk meer dan mogelijk dat het netwerk de oorzaak is. Een slecht signaal (1 streepje) verbruikt veel meer stroom dan een krachtig signaal.

Vaak is het juist wel zo dat een splinternieuw toestel leeg loopt alsof hij er voor betaald wordt, omdat standaard alle opties aan staan. NFC, bluetooth, smart stay, smart scroll, locatie, sync, automatische backups, alle sensors, automatisch controleren op updates, automatisch apps updaten, automatische helderheid, wifi altijd scannen, noem het maar op.

Na verloop van tijd zet je die dingen vaak uit als je ze tegenkomt.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Joep,

Goed om te zien dat je geholpen bent door onze Expert en dat haar topic je wat tips heeft opgeleverd! :)

Hoe gaat het nu met de batterijduur van je toestel? Merk je al verschil met de tips van ShadowLea? Ik zie dat je ook gesproken hebt met een collega van me via de chat, wat betreft de werkzaamheden aan het 4G-netwerk kan ik je dus niks nieuws vertellen helaas. De uitrol zal binnen 3 maanden in jouw omgeving uitgevoerd worden. Op het moment is de dekking op jouw postcode inderdaad niet optimaal, dus hopelijk verbetert dit dan ook gauw!

Wat betreft de opladers; ik heb je nummer genoteerd en we sturen zo spoedig mogelijk een oplader op, maar pin me niet vast op de datum! 😉
Reputatie 1
Hou er ook rekening mee dat je batterij nog gestabiliseerd moet worden. Daarvoor zouden 10-20 ladingen voor nodig zijn. Mijn ervaring is dat de batterij duur alleen maar beter wordt wanneer deze vaker is opgeladen.
Bedankt voor uw reacties. Ik hoop inderdaad dat het na 3 maanden beter is en ik zou het wel zo eerlijk vinden als T-Mobile hun klanten tegemoet komt met de draadloze oplader. In ieder geval alvast mijn dank!

Voor nu laad ik mijn batterij telkens helemaal leeg lopen voordat ik hem weer helemaal oplaad. Wellicht helpt dat ook.
Reputatie 3
De kans is groot dat het netwerk de oorzaak is. Ik doe met mijn S4 mini ca 2 dagen met een batterij. Heb dan wifi en mobiele data tegelijk aan staan (meestal wordt wifi gebruikt). Slim schakelen, wat volgens mij niet zo slim is, uitgezet.
Op vakantie in Frankrijk hetzelfde, wifi van het hotel en mobiele data. Wel een slechter signaal.
Om 00:00 uur batterij op 100%, om 7 uur 's ochtend pieppiep, batterij leeg en ik wakker.
Mobiele data uitgezet als ik in het hotel was en de batterij ging weer ruim een dag mee.
Reputatie 7
Badge +9
@xcrm Roaming kost veel meer stroom, dus dat was waarschijnlijk de oorzaak.

Ik kan het ook merken, als ik thuis zit haal ik gemiddeld zo'n 3-4 dagen bij normaal gebruik. Ga ik boodschappen doen (dat doe ik in Duitsland) en heb ik mobiele data aan staan, dan is hij na 7-8 uurtjes kats leeg. Doe er niets anders mee.

En als ik mobiele data aan laat staan in het buitenland zónder een MBbundel te kopen, dan is het na 4 uurtjes einde oefening vanaf 100%.

Bij Roaming blijft het toestel namelijk constant contact houden met meerdere netwerken. In Nederland pakt hij er simpelweg maar 1 omdat de rest vanuit de SIM geen contact mee wordt gezocht, maar in het buitenland is hij steeds bezig te zien welke het sterkste is en het beste gebruikt kan worden. Dat cell-pingen kost enorm veel stroom.

Slim schakelen en Altijd Scannen moet je inderdaad uitzetten, die twee kosten veel stroom en veel MB's.

Bij Slim Schakelen pakt hij het sterkste signaal, dus als je 3/4G sterker is dan je WiFi, zit je mogelijk ineens te streamen of updaten via 4G zonder dat je het merkt. Byebye MBs. Zowel Mobiele Data als WiFi blijven dan allebei altijd aan staan.

Als je Slim Schakelen uit zet, pakt hij standaard WiFi, tenzij de automatisch te verbinden netwerken niet meer binnen bereik zijn. Dan schakelt hij automatisch over naar Mobiele Data. Tijdens een actieve WiFi verbinding wordt Mobiele Data dan automatisch uitgeschakeld om stroom te besparen. (Kun je zien onder Instellingen > Toestel-Info > Status > Status Mobiel Netwerk.)

Bij Altijd Scannen blijft het toestel en locatiediensten constant scannen naar een WiFi netwerk, ook als WiFi uit staat. Als je onder Locatiediensten kiest voor Spaarstand en Hoge Precisie, dan gebruikt hij WiFi netwerken om de locatie te bepalen.
Reputatie 3
ShadowLea schreef:

@xcrm Roaming kost veel meer stroom, dus dat was waarschijnlijk de oorzaak.

Ik kan het ook merken, als ik thuis zit haal ik gemiddeld zo'n 3-4 dagen bij normaal gebruik. Ga ik boodschappen doen (dat doe ik in Duitsland) en heb ik mobiele data aan staan, dan is hij na 7-8 uurtjes kats leeg. Doe er niets anders mee.

En als ik mobiele data aan laat staan in het buitenland zónder een MBbundel te kopen, dan is het na 4 uurtjes einde oefening vanaf 100%.

Bij Roaming blijft het toestel namelijk constant contact houden met meerdere netwerken. In Nederland pakt hij er simpelweg maar 1 omdat de rest vanuit de SIM geen contact mee wordt gezocht, maar in het buitenland is hij steeds bezig te zien welke het sterkste is en het beste gebruikt kan worden. Dat cell-pingen kost enorm veel stroom.

Slim schakelen en Altijd Scannen moet je inderdaad uitzetten, die twee kosten veel stroom en veel MB's.

Bij Slim Schakelen pakt hij het sterkste signaal, dus als je 3/4G sterker is dan je WiFi, zit je mogelijk ineens te streamen of updaten via 4G zonder dat je het merkt. Byebye MBs. Zowel Mobiele Data als WiFi blijven dan allebei altijd aan staan.

Als je Slim Schakelen uit zet, pakt hij standaard WiFi, tenzij de automatisch te verbinden netwerken niet meer binnen bereik zijn. Dan schakelt hij automatisch over naar Mobiele Data. Tijdens een actieve WiFi verbinding wordt Mobiele Data dan automatisch uitgeschakeld om stroom te besparen. (Kun je zien onder Instellingen > Toestel-Info > Status > Status Mobiel Netwerk.)

Bij Altijd Scannen blijft het toestel en locatiediensten constant scannen naar een WiFi netwerk, ook als WiFi uit staat. Als je onder Locatiediensten kiest voor Spaarstand en Hoge Precisie, dan gebruikt hij WiFi netwerken om de locatie te bepalen.

Dank je wel voor het bevestigen van mijn bewering.

Rob.
Reputatie 7
Badge +9
xcrm schreef:

Rob.

(Dat was geen sarcasme, toch? Da's op het internet altijd zo lastig te zien... 🙂 )

Helaas valt er weinig aan te doen 😞 Roaming is altijd al een probleem geweest omdat je met meerdere providers zit, en je eigen provider niets kan doen aan het netwerk van een ander.

Je kan hooguit kiezen voor handmatige signaal keuze, dan haakt hij hem vast op die ene provider. Nadeel is dat je wel handmatig opnieuw moet zoeken zodra die provider je geen bereik meer biedt of je de grens weer over gaat. Als je weet dat je eigenlijk alleen in een gebied blijft (bijvoorbeeld in een skidorp) dan kun je dat wel proberen. Zou moeten schelen al is het maar iets.

Ik had het met mijn S3 ook héél erg. Daar had ik gewoon standaard Mobiele Data uit staan tot ik die nodig had. Dat scheelde zo'n 5 dagen aan batterij. Hier aan de grens was het voor de 4G activatie echt een kwestie van bellen met een Duitse SIM, want die deed het beter. De Note 3 gaat wat beter om met slechte signalen en de stroomverbruikt, maar mobiele data uitschakelen scheelt nog steeds erg veel.

Oh, en 4G is een zwakker signaal per natuurwet, dus die vraagt sowieso meer stroom. Als je 4G signaal te zwak is of je hem niet wil gebruiken (omdat je mobiele data niet gebruikt of je een kleine bundel hebt), dan kun je beter kiezen voor WCDMA/GSM. Scheelt weer stroom.

Het probleem is in Nederland dat je met een slecht bereik meer stroom nodig hebt om de verbinding vast te houden. Da's in de Randstad niet merkbaar want daar overlappen de torens elkaar.

Maar buiten de randstad zit je veelal met een net-wel-net-niet (Vaker niet dan wel) zonde tussen de twee masten, en dan moet je antenne héél hard aan het werk.
Reputatie 3
ShadowLea schreef:

xcrm schreef:

Rob.

(Dat was geen sarcasme, toch? Da's op het internet altijd zo lastig te zien... 🙂 )

Helaas valt er weinig aan te doen 😞 Roaming is altijd al een probleem geweest omdat je met meerdere providers zit, en je eigen provider niets kan doen aan het netwerk van een ander.

Je kan hooguit kiezen voor handmatige signaal keuze, dan haakt hij hem vast op die ene provider. Nadeel is dat je wel handmatig opnieuw moet zoeken zodra die provider je geen bereik meer biedt of je de grens weer over gaat. Als je weet dat je eigenlijk alleen in een gebied blijft (bijvoorbeeld in een skidorp) dan kun je dat wel proberen. Zou moeten schelen al is het maar iets.

Ik had het met mijn S3 ook héél erg. Daar had ik gewoon standaard Mobiele Data uit staan tot ik die nodig had. Dat scheelde zo'n 5 dagen aan batterij. Hier aan de grens was het voor de 4G activatie echt een kwestie van bellen met een Duitse SIM, want die deed het beter. De Note 3 gaat wat beter om met slechte signalen en de stroomverbruikt, maar mobiele data uitschakelen scheelt nog steeds erg veel.

Oh, en 4G is een zwakker signaal per natuurwet, dus die vraagt sowieso meer stroom. Als je 4G signaal te zwak is of je hem niet wil gebruiken (omdat je mobiele data niet gebruikt of je een kleine bundel hebt), dan kun je beter kiezen voor WCDMA/GSM. Scheelt weer stroom.

Het probleem is in Nederland dat je met een slecht bereik meer stroom nodig hebt om de verbinding vast te houden. Da's in de Randstad niet merkbaar want daar overlappen de torens elkaar.

Maar buiten de randstad zit je veelal met een net-wel-net-niet (Vaker niet dan wel) zonde tussen de twee masten, en dan moet je antenne héél hard aan het werk.

Nee hoor, echt geen sarcasme van mijn kant. Maar ik ben niet zo deskundig op dit gebied en ben dan ook blij dat mijn eigen waarneming bevestigd wordt.
De provider waarmee ik een beetje verbinding had was Orange en internet kwam niet verder dan Edge. Andere provider geprobeerd, maar dat was nog beroerder.
Ik heb ook de Samsung Galaxy S6, en vindt de batterij waardeloos.
Ik heb alle batterij vretende dingen al uitgezet (NFC,WIFI scannen altijd toestaan,Slimme netwerk wissel, bewegingen en gebaren etc) en hem zelfs op spaarstand staan.
Heb hem vannochtend om 06:00 van de oplader gehaald, nog niet echt aangeraakt, 2 mailtjes bekeken en heel even op facebook (hooguit 5 min.) en de batterij is nu 13:22 nog maar 61 %.
Mijn oude Note 2 kijk ik elke dag 60 minuten rtl xl op en dan gaat hij meer als 2 dagen mee.
Met deze nieuwe galaxy S6 haal ik soms de dag niet eens en dan kijk ik af en toe mijn mail en facebook, nog geen eens een serie oid.
Hebben jullie hier meer klachten over en hoe kan dit worden opgelost. Baal hier echt van.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Viriginia,

Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

We hebben de afgelopen dagen meerdere meldingen binnen gekregen over de accuduur van Android-toestellen.

Zou je dit topic eens door willen nemen en aan ons willen laten weten of deze tips het probleem verminderd hebben? We zijn benieuwd naar je reactie!
Bij deze nog een klacht over de S6.
De batterij is echt SUPER SLECHT om het maar even zo te zeggen.
Hiervoor een S4 ( gelukkig geen s5 want dat is echt het slechtste toestel van ze) maar met de s4 deed ik zeker een dag mee.
Met de s6 mag ik blij zijn als je een halve dag haalt en doe er net zoveel mee als de s4 kijk me mails kijk wat op internet enz. niks speciaals dus.
Alle automatische dingen staan uitgeschakeld.Ik heb echt SPIJT 😞 van de s6 en had liever de iphone 6 gehad nu.
Hoe is dit op te lossen?????
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mark,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat jammer dat je Samsung S6 niet bevalt! :(

Heb je dit topic over het verlengen van je batterij duur al gezien? Misschien dat dit ervoor kan zorgen dat je batterij langer meegaat dan een halve dag.

Laat je ons weten of het heeft geholpen?
Hoi hajar.

Zoals ik hetval vermelde dat topic over het verlengen van je batterij dat werkt totaal niet!
Het is gewoon echt waardeloos.
Reputatie 7
Badge +9
Je realiseert je hopelijk wel dat de batterij van de iPhone 6 50% kleiner is dan die van de S6? Dan had je er nog korter mee gedaan.

Hoe oud is je SIM?
Heb je het toestel al eens gereset?
Mark,

Hoe lang heb je deze S6? Als je online besteld hebt en binnen de 14 dagen zit zou je de bestelling kunnen annuleren en de telefoon terug kunnen sturen. Dit betekent wel de nodig ellende met alles annuleren en documentatie (ivm abonnement etc), maar zo zou je wel van de situatie af kunnen komen.

Anders zou ik eens gaan kijken of er geen applicaties 'wild' bezig zijn (batterij verbruik geschiedenis en dan kijken wat er vooral bij scherm uit bezig is) en die eens uit gaan schakelen.

Zo zijn er heel veel applicaties die zeker in het begin een flinke "uit" verdienen om je telefoon langer mee te kunnen laten gaan. Ik zou het topic van ShadowLea (hier gelinkt door Hajar) goed doorlezen want het zit wel echt boordevol met opties. Het uiteindelijke resultaat moet je echt naar een dag brengen, tenzij je een volle dag scherm aan en actief bedoeld... dat haalt geen enkele smartphone momenteel.
@ Shaowlea de batterij van de iphone kan wel kleiner zijn maar die gaat dan alsnog langer mee , vrienden van mij hebben die en doen het langer dan de S 6.
@ poco loco
Helaas heb ik hem al een stuk langer dan die 14 dagen.
Ook zijn er al flink wat aplicaties uitgezet zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +9
Omdat een iPhone niet kan multitasken. Android draait processen op de achtergrond, iOS kan dat niet. En ja, die processen moet je zo af en toe eens zelf afsluiten.

Heb je Greenify al eens geprobeerd?

Alles toevoegen behalve de berichten apps (dus Facebook wel toevoegen, maar Messenger niet), je actieve widgets en je wallpaper.
Het is alweer een tijdje geleden dat dit topic actief was, maar ik wil toch een melding maken van de enorm slechte batterijduur van mijn Samsung Galaxy S6. Sinds kort loopt deze ontzettend snel leeg en ik denk dat het onder andere te maken heeft met het slechte bereik dat ik (ook sinds kort) thuis heb. Slechts twee streepjes. Uiteraard blijft mijn telefoon continue zoeken naar beter bereik en dat trekt de batterij in no-time leeg. Overigens zoekt mijn telefoon handmatig naar netwerken en is T-Mobile NL ingesteld.

Verder heb ik eerder genoemde tips al lang en breed uitgevoerd; Slim Schakelen en Google Contacten synchronisatie uitgezet en tegenwoordig staat de spaarstand altijd aan. Maar niets helpt. Een uur geleden 100% en inmiddels is dat al gezakt naar 75%. Ik heb een kort telefoongesprek gevoerd en mijn mail gecheckt. Dat is alles. Ik heb dit toestel nu bijna een jaar en spijt als haren op mijn hoofd. Ik overweeg dan ook om voor een Early Renewal te gaan en een iPhone 6 te nemen. Vrijwel iedereen in mijn vriendenkring heeft een iPhone en geen van hen heeft zoveel issues met hun telefoon als ik. Een vriendin van mij woont in dezelfde wijk als ik (vlakbij de Duitse grens) en heeft een iPhone 6 met hetzelfde T-Mobile abonnement, maar heeft aanzienlijk beter bereik. Dit is zonder twijfel mijn laatste Samsung toestel en ook de laatste keer dat ik voor Android software kies.
Ik heb een vraagje over de Samsung Galaxy S6. Mijn telefoon geeft namelijk aan dat ik hem (snel) aan het opladen ben, wat ook zo is, want ik heb hem aan de lader liggen. De telefoon zelf laadt echter niet op, er gaat alleen maar batterij vanaf, terwijl het icoontje van opladen wel aanwezig is. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Reputatie 6
Badge +16
Hi hi Aldro.

Welkom terug op het T-Mobile Forum! Leuk om je hier weer te zien.

Minder leuk is dat je problemen ervaart met je toestel. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing hiervoor.

Je geeft aan dat je vermoedt dat het probleem wordt veroorzaakt door de verminderde dekking bij jou thuis. Ervaar je geen problemen met je accu als je op andere locaties bent? Staat bij jou de operator- of netwerkselectie op handmatig of automatisch? Zou je deze op handmatig willen zetten om te voorkomen dat deze automatisch verbinding maakt met een provider over de grens?

Heb je jouw toestel al een keer geprobeerd op te laden met een andere oplader? Wellicht dat dit het verschil maakt. Heb je jouw toestel al een keer volledig teruggezet naar de fabrieksinstellingen en getest zonder een back-up terug te plaatsen?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je batterij zo snel leeg loopt, dus moeten we hier een oplossing voor vinden. Mochten we er samen niet uitkomen dan zal je toestel ter reparatie aangeboden moeten worden.

Ik ben benieuwd naar je reactie Aldro. Laat het ons weten!
Reputatie 6
Badge +16
Hi Robin,

Van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je hierover contact opneemt. Ik kan me goed voorstellen dat je dit opgelost wilt hebben. Erg vreemd dat je telefoon niet wilt opladen.

Sinds wanneer ervaar je dit? Heb je jouw toestel al een keer volledig opnieuw gestart? Heb je toevallig een andere oplader tot je beschikking? Probeer deze een keer uit op je telefoon.

Neem ook een kijkje in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic. Ik ben benieuwd naar je reactie Robin!
Issam schreef:

Hi hi Aldro.

Welkom terug op het T-Mobile Forum! Leuk om je hier weer te zien.

Minder leuk is dat je problemen ervaart met je toestel. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing hiervoor.

Je geeft aan dat je vermoedt dat het probleem wordt veroorzaakt door de verminderde dekking bij jou thuis. Ervaar je geen problemen met je accu als je op andere locaties bent? Staat bij jou de operator- of netwerkselectie op handmatig of automatisch? Zou je deze op handmatig willen zetten om te voorkomen dat deze automatisch verbinding maakt met een provider over de grens?

Heb je jouw toestel al een keer geprobeerd op te laden met een andere oplader? Wellicht dat dit het verschil maakt. Heb je jouw toestel al een keer volledig teruggezet naar de fabrieksinstellingen en getest zonder een back-up terug te plaatsen?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je batterij zo snel leeg loopt, dus moeten we hier een oplossing voor vinden. Mochten we er samen niet uitkomen dan zal je toestel ter reparatie aangeboden moeten worden.

Ik ben benieuwd naar je reactie Aldro. Laat het ons weten!

Hoi Issam,

De netwerkselectie staat al op handmatig. Ik heb op meer plekken slecht bereik en in het buitenland zelfs helemaal niet. Om deze reden overweeg ik ook om over te stappen naar een andere provider, zodra mijn abonnement is afgelopen.

Ik heb mijn telefoon niet teruggezet naar fabrieksinstellingen en ben dit eigenlijk ook niet meteen van plan. Dat is echt een 'last resort' optie, onder meer omdat ik er niet van overtuigd ben dat het zal helpen. Ik heb ook geen andere oplader gebruikt. Ik denk toch echt dat het vooral aan de barre kwaliteit van Samsung ligt.

Desondanks zou ik een verbetering in de dekking van het netwerk enorm waarderen. Vrienden met operators zoals Vodafone hebben zelden netwerk problemen, terwijl ik met T-Mobile toch al een tijdje niet verder kom dan die twee streepjes. In andere gebieden in Limburg, waar ik woon, mag ik al blij zijn met een half streepje... 😞

Reageer