Beantwoord

Batterij S6 kalibreren/resetten

• 27 juli 2015
  • 24 reacties
  • 18572 Bekeken

Reputatie 1
Hoi allemaal,

Mijn batterij lijkt de laatste weken een stuk sneller leeg te lopen vergeleken met mijn 1e aanschaf....
Ik zie nu ook dat als ik bezig ben op mijn S6 dat ik niet 1%, maar 2% van mijn batterij verlies.

Mijn vraag is dan ook of er een tool is, zodat ik mijn batterij van de S6 kan kalibreren/resetten?

P.S. Mijn batterijverbruik lijkt wel goed als ik kijk op de batterijpagina:

Scherm 2%
Google Services 2%
Android Systeem 1%
Apparaat in standby stand 1%
Mobiel standby 1%
icon

Beste antwoord door ShadowLea 31 juli 2015, 12:15

Dat kan wel kloppen, wat die functie namelijk doet is je WiFi op standby zetten als je hem niet actief gebruikt. Dan gaat hij op Standby totdat er een packetaanvraag wordt gedaan, in plaats van de verbinding actief te behouden. Die functie zit ook in alle routers.

Ik gebruik Greenify echt letterlijk elke keer als ik mijn scherm uit doe. 🙂 Omdat Android de apps alleen naar de achtergrond zet ipv afsluit, blijven apps die je al uren niet hebt gebruikt stroom vreten. Greenify schakelt ze écht uit. Vooral voor apps als Facebook en Youtube maakt dat erg veel verschil.
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hij staat uit, net zoals google now en de gepersonaliseerde reclames.
Heb je misschien een lijst met tips voor de s6 die ik na kan lopen?

Niet voor de S6 specifiek, maar wel een voor Android & Samsung toestellen in het algemeen. 🙂 De meeste dingen zijn hetzelfde op alle Samsung toestellen.

Tips om Android-batterijduur te verlengen!
Hij staat uit, net zoals google now en de gepersonaliseerde reclames.
Heb je misschien een lijst met tips voor de s6 die ik na kan lopen?
Reputatie 7
Badge +9
Eh, ik bedoelde daarmee dat die niet aan moeten staan... (Want anders maakt die steeds verbinding)

Kun je onder Apps > Google Instellingen de Gepersonaliseerde reclames uitvinken?

Zet ook Google Now uit.

(Het nadeel van Google Services is dat dat alles van Google betreft in Android. En aangezien dat héél Android is, is het zoeken wat de oorzaak is. )
Nee die stond niet aan. Ik heb hem nu aangezet.
Reputatie 7
Badge +9
Zo te zien gaat hij niet in DeepSleep (Standby).

Google Services hoort niet bovenaan te staan.... Heb je onder Instellingen > Backup&Reset de backup functies naar Google aanstaan?
Ja, Greenify heb ik er al een tijdje opstaan, maar ik merk niet veel verschil. ik heb de telefoon nu 2.5 uur van de lader, en mijn batterijpercentage zit op 83%. Hieronder een screenshot.
Reputatie 7
Badge +9
Beste Shadowlea,

Ik heb sinds de release de galaxy s6.
Nu loopt mijn batterij binnen 10 uur leeg, terwijl alles uitstaat ( bluetooth, syn, etc )
Alle stappen en tips die op internet staan heb ik ook geprobeerd, maar het helpt niet.
Ik heb ook alles gereset, en ben met een `schone` telefoon gestart. Hij geeft aan dat de batterij nu 17 uur meegaat. Na een paar weken zit ik weer op de 10 uur.

Hoe kan dit?

Oef, dat kan veel oorzaken hebben. Wat staat er allemaal onder Instellingen > Batterij?

Heb je Greenify al eens geprobleerd? (Alles toevoegen behalve berichten apps, widgets en je wallpaper. Facebook wel toevoegen, Messenger niet, Whatsapp niet, etc).
Beste Shadowlea,

Ik heb sinds de release de galaxy s6.
Nu loopt mijn batterij binnen 10 uur leeg, terwijl alles uitstaat ( bluetooth, syn, etc )
Alle stappen en tips die op internet staan heb ik ook geprobeerd, maar het helpt niet.
Ik heb ook alles gereset, en ben met een `schone` telefoon gestart. Hij geeft aan dat de batterij nu 17 uur meegaat. Na een paar weken zit ik weer op de 10 uur.

Hoe kan dit?
Reputatie 7
Badge +9
Dat is zeker mogelijk. 5.1 is aanzienlijk batterij-efficiënter dan 5.0.

Zolang het maar weer goed werkt, das het belangrijkste. 🙂
Reputatie 1
Hoi Issam & ShadowLea,

Het lijkt erop dat het een tijdelijk iets is geweest, want mijn batterij gaat nu stuk langer mee en zie geen rare veranderingen in het batterijpercentage meer.....

Ook zie ik dat mijn batterijverbruik voor alle onderdelen maar 1% is, alleen voor het scherm 4%.

P.S. Zou het kunnen komen door de software update die ik gisteren heb gedaan van Samsung naar het nieuwste besturingssysteem 5.1.1?
Reputatie 7
Badge +9

Batterij dus helemaal laten leeglopen en daarna aan de lader gedaan en op 7% heb ik mijn telefoon weer aangedaan en opeens was de batterij van 7% naar 50% gegaan.....daar lijkt toch een grote storing te zitten?!?

Dat is een klassiek symptoom van een defecte batterij.

Helaas kun je bij een S6 de batterij niet zelf verwisselen, zoals bij voorgaande modellen wel het geval was, en zul je hem op moeten sturen voor reparatie.
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Sander,

Wat balen dat het nog steeds niet is opgelost. Sorry voor de late reactie!

Ik wil je adviseren om eerst je toestel proberen op te laden met een andere lader. Zowel het kopstukje als de usb kabel graag. Als je een andere stopcontact kan uitproberen dan adviseren we dat ook. Mocht het probleem daarna blijven bestaan dan kan je jouw toestel ter reparatie aanbieden. Er lijkt toch wat mis te zijn met je accu. Meer informatie hierover vind je op de reparatie pagina.
Reputatie 1
Echt niemand? 😞
Reputatie 1
Ik zit nu toch echt met een batterijprobleem en hopelijk weet iemand hoe je de batterij van de S6 kan kalibreren....

Ik las dat het goed was om 1x in de maand de batterij helemaal leeg te laten lopen totdat de telefoon uitvalt en hem daarna weer volledig op te laden tot 100%.

Zo gezegd, zo gedaan.....maar nu komt het.....

Batterij dus helemaal laten leeglopen en daarna aan de lader gedaan en op 7% heb ik mijn telefoon weer aangedaan en opeens was de batterij van 7% naar 50% gegaan.....daar lijkt toch een grote storing te zitten?!?

Wie o wie weet hoe dit kan en kan mij eventueel helpen?
Reputatie 1

Zou je eens kunnen kijken of het wel kan als je Facebook verwijdert via Applicatiebeheer, en vervolgens installeert via de Google Play Store?

Ik kan Facebook niet verwijderen via applicatiebeheer, wel uitschakelen, maar dat helpt niet lijkt me....

EDIT: Ik kan alleen alle updates van Facebook verwijderen, maar niet de complete Facebookapp.
Reputatie 7
Badge +9

EDIT: Jij praat over Facebook en Youtube, maar die kan ik niet selecteren in de Greenify lijst.....?

Niet? :? Youtube kan zijn omdat het een stock app is. (Ik heb die uitgeschakeld) Maar Facebook zou gewoon moeten kunnen... Tenzij...

Zou je eens kunnen kijken of het wel kan als je Facebook verwijdert via Applicatiebeheer, en vervolgens installeert via de Google Play Store?
Reputatie 1
Dat kan wel kloppen, wat die functie namelijk doet is je WiFi op standby zetten als je hem niet actief gebruikt. Dan gaat hij op Standby totdat er een packetaanvraag wordt gedaan, in plaats van de verbinding actief te behouden. Die functie zit ook in alle routers.

Ik gebruik Greenify echt letterlijk elke keer als ik mijn scherm uit doe. 🙂 Omdat Android de apps alleen naar de achtergrond zet ipv afsluit, blijven apps die je al uren niet hebt gebruikt stroom vreten. Greenify schakelt ze écht uit. Vooral voor apps als Facebook en Youtube maakt dat erg veel verschil.

Wat je zegt dat WiFi routers dit ook hebben, kan weleens het beste antwoord zijn!

Want ik heb die functie WiFi Power Save Mode UIT gezet op mijn telefoon, om er zo voor te zorgen dat ik constant verbonden blijf met mijn WiFi, want de app PNF No Root zorgt er niet voor dat ik constant met WiFi verbonden blijf.

Ga eens kijken of ik het kan vinden bij de instellingen van de router! :)

EDIT: Jij praat over Facebook en Youtube, maar die kan ik niet selecteren in de Greenify lijst.....?
Reputatie 7
Badge +9

Reputatie 1
Hey David en ShadowLea,

Wilde nog even wachten om hier de resultaten te bespreken met jullie, vandaar dat ik even een 'teststilte' had ingelast ;)

Ik vind de app Greenify zijn werk goed doen en dan vooral de widget Sluimeren + Vergrendeling en merk zeker een verschil.

Grootste probleem was het trucje:

- *#0011#
- Meer
- WiFi
- WiFi Save Mode UIT

Vanaf dat moment was mijn batterijverbruik echt GIGANTISCH en heb ik dat sinds gisteravond weer op AAN gezet en waar ik normaal al om 11.55 uur op 81% zat, zit ik nu nog op 92%!

Meer mensen deze ervaring?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sanderrr83,

Nu zijn we natuurlijk wel nieuwsgierig of het opgelost is! ;)

Als je dat zou kunnen laten weten, dan kunnen we andere mensen er hopelijk ook weer blij mee maken!
Reputatie 1
Zou je Greenify eens willen proberen? Alle apps erin gooien die niet actief hoeven te blijven, en dan laten sluiemeren. (Laat messengers en berichtenapps er dus uit! evenals je wallpaper, widgets en alarm apps).

Het kan namelijk dat een recente app in de achtergrond blijft draaien; die staan meestal niet onder Batterij.

Ga het eens proberen ShadowLea, thanks voor het meedenken! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Zou je Greenify eens willen proberen? Alle apps erin gooien die niet actief hoeven te blijven, en dan laten sluiemeren. (Laat messengers en berichtenapps er dus uit! evenals je wallpaper, widgets en alarm apps).

Het kan namelijk dat een recente app in de achtergrond blijft draaien; die staan meestal niet onder Batterij.
Reputatie 1
Een app zoals Battery Doctor of CleanMaster wilt nog wel eens helpen.

Apps willen zich soms nogal eens vaak herstarten.
Een van deze apps zal dat ook aangeven.

Daarnaast kan je ook even bij Instellingen, helemaal naar beneden scrollen tot je bij Systemen aan komt en dan op Batterij tikken.

Bij Batterijverbruik zul je zien hoeveel stroom er gebruikt wordt.

Als dit niet geholpen heeft, even wachten op klantenhulp!

Beste Sei,

Bedankt voor je antwoord.

- Clean Master heb ik al op mijn telefoon staan.
- Battery Doctor heb ik slechte ervaringen mee gehad op mijn S3, toen is de conditie van mijn batterij echt schrikbarend achteruit gegaan....
- Bij instellingen heb ik al gekeken, zie mijn vorige post met daarin de opgegeven percentages.

Maar toch bedankt voor het meedenken en hopelijk kan iemand anders mij helpen 🙂
Een app zoals Battery Doctor of CleanMaster wilt nog wel eens helpen.

Apps willen zich soms nogal eens vaak herstarten.
Een van deze apps zal dat ook aangeven.

Daarnaast kan je ook even bij Instellingen, helemaal naar beneden scrollen tot je bij Systemen aan komt en dan op Batterij tikken.

Bij Batterijverbruik zul je zien hoeveel stroom er gebruikt wordt.

Als dit niet geholpen heeft, even wachten op klantenhulp!

Reageer