Beantwoord

Batterij S7 zeer snel leeg

• 6 januari 2017
  • 9 reacties
  • 31694 Bekeken

Hallo, sinds korte tijd (3 maanden ofzo) heb ik de Samsung S7. Mijn probleem is dat de batterij zeer snel leeg raakt. Met normaal gebruik, moet hij na ongeveer een halve dag al weer aan de lader.
Is hier een oplossing voor? Valt het binnen garantie als er geen oplossing voor is?
icon

Beste antwoord door ShadowLea 7 januari 2017, 01:39

Heb je alle overbodige functies al uitgezet? Locatiediensten, Sync, Altijd Scannen (Onder de WiFi Instellingen), NFC, etc.

Gebruik je een MicroSD? Zo ja, als je die eruit haalt, gaat de batterij dan langer mee? Dan heb je de bekende Mediascanner bug.

Wat staat er allemaal bovenaan als hoofdverbruikers onder Instellingen > Batterij?

Loop ook even ons grote Tips om Android-batterijduur te verlengen! topic door.

En Greenify is inderdaad een ultiem handige app. (Let er wel op dat je apps die notificaties moeten geven (bijv Whatsapp) eruit laat!)
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Was dit direct al in het begin ?
Kan zijn dat er apps op de achtergrond blijven draaien . Heb je de spaarstand al geprobeerd?
Probeer eens of de app greenify verschil maakt.
Dank jullie, ja spaarstand al geprobeerd. Was eigenlijk al vrij snel vanaf begin.
Houd je telefoon goed verbinding met het netwerk? Dit kan verschil maken als de antenne niet optimaal functioneert.

Ik zou eens naar het aankooppunt gaan want dit is niet normaal.

*edit*

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie/reparatievoorwaarden

Heb je een batterij, headset of oplader bij je T-Mobile telefoon gekregen? Dan kun je deze ook via T-Mobile laten repareren. Je hebt 6 maanden garantie op meegeleverde accessoires. Heb je een Apple-toestel? Dan heb je 12 maanden garantie. Accessoires aangeschaft via onze accessoires shop hebben een garantietermijn van 2 jaar.

Let op! De gebruiksduur van de batterij kan na een bepaalde tijd minder worden, zodat je hem vaker moet opladen. Dat kan ook komen door de instellingen en het gebruik. Dit is geen fabricagefout, maar hangt samen met de techniek die voor batterijen wordt gebruikt.

***Valt het binnen garantie als er geen oplossing voor is?***
Zonder expertise kan je vraag moeilijker te beantwoorden zijn.
het aankoop punt was tmobile.....
Van sommige apps is het bekend dst zij veel resouces vragen van je apparaat. Bv de facebook app is continue op de achtergrond actief. Ook kunnen andere apps vaak synchroniseren.. misschien is het slim bepaalde apps te verwijderen en daarvoor in de plaats de website gebruiken en/of uitschakelen van een deel van apps die continue synchroniseren
Om die reden die jij aangeeft noemde ik greenify. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Heb je alle overbodige functies al uitgezet? Locatiediensten, Sync, Altijd Scannen (Onder de WiFi Instellingen), NFC, etc.

Gebruik je een MicroSD? Zo ja, als je die eruit haalt, gaat de batterij dan langer mee? Dan heb je de bekende Mediascanner bug.

Wat staat er allemaal bovenaan als hoofdverbruikers onder Instellingen > Batterij?

Loop ook even ons grote Tips om Android-batterijduur te verlengen! topic door.

En Greenify is inderdaad een ultiem handige app. (Let er wel op dat je apps die notificaties moeten geven (bijv Whatsapp) eruit laat!)
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ramon,

Zo te zien worden er al flink wat suggesties geopperd! 🙂 Had je de laatste berichten al gezien en geprobeerd? Ik denk dat je hier ook weer resultaat mee kunt boeken!

Hopelijk lukt het om de batterijduur met al deze tips te verlengen. Houd je ons op de hoogte van wat je geprobeerd hebt en of het iets opgeleverd heeft?

Reageer