Vraag

batterij snel leeg & geen geluid (soms zelfs meldingen) bij inkomende berichteb

Reputatie 2
Mijn batterij gaat de laatste tijd steeds sneller leeg terug zetten na fabrieksinstellingen heeft geen zin gehad. Ook heb ik sinds een week of 2 dat ik 9 van de 10x geen meldingen meer krijg bij veel berichten via sms en app. Terwijl mn geluid gewoon aan staat. Hoe krijg ik dit opgelost?

1 reactie

Hoi Mandje,

Van welk toestel maak je gebruik?
Heb je naast het herstellen van de fabrieksinstellingen ook de cache van de telefoon geleegd? Het kan zijn dat er e.e.a. in de cache staat wat is gaan conflicteren, gebeurt wel eens meer.

Om de cache te legen dien je de telefoon helemaal uit te zetten en dan de home-knop, volume up knop en aan/uit knop een paar seconde ingedrukt te houden, allemaal tegelijk. Loslaten van de knoppen doe je of wanneer het samsung logo in beeld komt, of wanneer er een "android out of the box" logo verschijnt.

Je zou in het recovery menu terecht moeten komen waar je navigeert met de volume knop en bevestigt met de home knop. Kies voor de optie "wipe cache partition" en bevestig je keuze. Het zou kunnen zijn dat je e.e.a. opnieuw moet instellen, maar hiermee raak je géén persoonlijke bestanden kwijt. (Behalve wanneer je zonder back-up ook voor de optie factory reset hebt gekozen.)

Wat de batterijproblemen betreft: het zou kunnen zijn dat je meer batterijslurpende dingen aan hebt staan, misschien synchroniseren teveel dingen nu meer dan voorheen, het zou ook kunnen zijn dat je batterij gewoon op is. Da's nu niet heel duidelijk uit de tekst te halen omdat er vrijwel geen info wordt gegeven.

Hoe dan ook, leeg je cache even en kijk dan of de geluiden weer terug zijn. Zo niet, zal het ergens anders gezocht moeten worden.

Wanneer heb je de fabrieksinstellingen trouwens hersteld?

Reageer