Beantwoord

batterij snel leeg samsung galaxy s4

Na veel rond kijken op het internet en veel forums te hebben bezocht,
lijkt het erop dat de meest voorkomende oorzaak hiervan, de nieuwe update is.
Echter heb ik zelf nog geen update op mijn telefoon gezet, ook al staat deze functie op automatisch,
wanneer er een update wordt doorgevoerd wordt hier altijd melding van gemaakt.

Na vanochtend mijn telefoon van de lader te hebben gehaald, en deze 2 uurtjes te hebben gebruikt
voor het versturen van whatsappjes, is mijn batterij leeggelopen tot een bedroevende 30%, een verbruik
van maar liefst 70% tegen een normaal gebruik van 10 tot max. 20%. (dit voorval gebeurde van de een op de andere dag.)

Ook het sluiten van apps doe ik regelmatig, het legen van catche geheugens en het instellen van de helderheid van het scherm.
Mijn accu staat niet bol, dus ook dit is niet de oorzaak.

Iemand een idee wat mogelijk een oorzaak zou kunnen zijn?
(Ik weet dat ik normaal max een uurtje of 5-6 batterij heb, dit mede door intensief gebruik, (whatsapp, facebook etc., echter is dit toch iets te veel van het goede.)

MvG

Jim N.
icon

Beste antwoord door Jim.Nieuwenhuis 27 mei 2015, 14:46

Beste Kme,

erg bedankt voor je hulp, maar het probleem is opgelost. Het bleek dat de betreffende app (snapchat) een bug bevatte. Door activering van de app, bleef deze ook na het sluiten van de app op de achtergrond nog steeds gebruik maken van de CPU. technisch gezien was de app uit, maar stond de camera nog constant aan, dit verklaard ook waarom de telefoon zo warm was geworden, wat ik echter niet verontrustend vond (gezien deze bestand zijn en tevens thermisch beveiligd tot een graad of 80).
na het verwijderen van de app en het resetten van de telefoon heeft deze weer een normaal batterij verbruik als van ouds.

nogmaals in ieder geval bedankt voor de hulp.

groeten Jim N.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Hallo Jim,

Vervelend dat je telefoon zo snel leeg is. Wat mij niet geheel duidelijk is, heb je nu wel of niet de nieuwe update?

Uit ervaring weet ik dat de batterijen van de Galaxy S* naar verloop van tijd zwaar achteruit gaan. Ik bestelde standaard na 1,5 jaar een nieuwe omdat de oude het maar zelden nog een halve dag volhield.

Ook kan ik beamen dat (wanneer je deze wel hebt) na de update mijn gsm ook sneller leeg is dan voorheen. Ik gebruik een Z3c van Sony.
Nou naar mijn weten is de update nog niet geinstalleerd, gezien ik daar nog geen melding van heb gehad.
(waar kan ik dit echter bekijken, wellicht is deze dan toch wel geinstalleerd zonder mijn mede weten)

hmm, de telefoon is nu een klein jaartje oud maximaal, maar dat zou een optie kunnen zijn, om een nieuwe batterij aan te schaffen.
Reputatie 6
Je kunt kijken via instellingen - over de telefoon (geheel beneden).

Bij Android-versie staat dan een nummer. Wanneer er 4.*.* staat dan heb je nog KitKat. Staat er 5.*.* dan heb je de nieuwe lollipop.

Met een task killer heb ik ook goede ervaringen. Advanced Task Killer is gratis en goed in te stellen. Wanneer je hulp hierbij nodig hebt horen we het uiteraard.
Android-versie op de telefoon betreft: 4.4.2 (dus KitKat neem ik aan?)
echter een taskkiller sluit toch gewoon de apps die openstaan na verloop van tijd?
(een van mijn basishandelingen bij het checken van mijn telefoon is om de homebutton ingedrukt te houden en op deze manier de apps "uit" te swipen.

tevens wanneer ik de batterijstatus check, staat er dat apps als snapchat (61% en oplopend) en lookout security (20% en oplopend) de meeste batterij verbruiken, echter zijn deze "uit geswiped" en heb ik deze ook gedwongen gestopt.

of is dit juist waar taskkiller voor dient?
Reputatie 6
Yes inderdaad. De Task Killer dik gebruik kun je zo instellen dat de geselecteerde apps sluiten op het moment dat jij kiest.

Je kunt kiezen voor per uur, maar ook wanneer je je scherm sluit. Dus wanneer jij je scherm sluit/vergrendeld dat apps gesloten worden. Verwacht geen wonderen, maar al met al helpt het wel.
Reputatie 6
Betrfet deze:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rechild.advancedtaskkiller&hl=nl
Beste Kme,

erg bedankt voor je hulp, maar het probleem is opgelost. Het bleek dat de betreffende app (snapchat) een bug bevatte. Door activering van de app, bleef deze ook na het sluiten van de app op de achtergrond nog steeds gebruik maken van de CPU. technisch gezien was de app uit, maar stond de camera nog constant aan, dit verklaard ook waarom de telefoon zo warm was geworden, wat ik echter niet verontrustend vond (gezien deze bestand zijn en tevens thermisch beveiligd tot een graad of 80).
na het verwijderen van de app en het resetten van de telefoon heeft deze weer een normaal batterij verbruik als van ouds.

nogmaals in ieder geval bedankt voor de hulp.

groeten Jim N.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jim,

Goed om te zien dat je zo snel bent geholpen en dat het probleem opgelost is! :D

Mocht je nog verdere vragen hebben, je ziet dat er altijd behulpzame Forumleden aanwezig zijn!

Reageer