Beantwoord

batterij snel leeg van Galaxy S3 en geen netwerk

  • 18 september 2014
  • 4 reacties
  • 793 Bekeken

Al enige tijd in het bezit van een Galaxy S3. Sinds enige tijd loopt de accu steeds sneller leeg en recent begint hij ook aan te geven dat re geen netwerk beschikbaar is. Lijkt wel of hij overwerkt is. Wordt vreselijk warm en geeft flikkeringen in het beeld waarna netwerk uitvalt.
Is voor zover ik weet bijgewerkt qua updates.
icon

Beste antwoord door Kaassausje 18 september 2014, 19:40

Hoi vandergraafmj, welkom op het forum.

Wat is enige tijd? Al zeker een jaar? In dat geval kan het zijn dat de batterij gewoon aan vervanging toe is. Wanneer je iemand kent met een S3 kun je de batterij eens lenen om te zien of dat verschil maakt.

Hoe oud is de simkaart die je in je toestel gebruikt? Soms veroorzaken oude simkaarten problemen met het netwerk. Om uit te vinden of het probleem toestel- of simkaartgerelateerd is, kun je iemands T-Mobile simkaart in jouw toestel doen en jouw simkaart in diens toestel.

Zou je je bevindingen willen laten weten? Mochten beide mogelijkheden geen oplossing bieden, kunnen we verder meedenken. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi vandergraafmj, welkom op het forum.

Wat is enige tijd? Al zeker een jaar? In dat geval kan het zijn dat de batterij gewoon aan vervanging toe is. Wanneer je iemand kent met een S3 kun je de batterij eens lenen om te zien of dat verschil maakt.

Hoe oud is de simkaart die je in je toestel gebruikt? Soms veroorzaken oude simkaarten problemen met het netwerk. Om uit te vinden of het probleem toestel- of simkaartgerelateerd is, kun je iemands T-Mobile simkaart in jouw toestel doen en jouw simkaart in diens toestel.

Zou je je bevindingen willen laten weten? Mochten beide mogelijkheden geen oplossing bieden, kunnen we verder meedenken. 🙂
Bedankt voor je reactie kaassausje. Telefoon is ouder als een jaar dus accu ook zelfde geld voor simkaart. Vandaag bij servicecontract geweest om accu te vervangen. Deze was al vervormd en dit scheen een bekend probleem te zijn. Hoop dat dit de oplossing gaat zijn en anders gaat dit forum een vervolg krijgen.
Hm, ja als de batterij al vervormd is, gaat het zeker weten een wereld van verschil zijn als je er een nieuwe in stopt, vervormde batterijen altijd direct uit het toestel halen om schade te voorkomen trouwens, als 'ie openbarst en gaat lekken ben je verder van huis.

Het is wel een bekend probleem (op zich kan het met elke batterij in elk willekeurig toestel gebeuren), maar mogelijk doelde diegene op een reeks S4 telefoons die met faulty batterij waren uitgeleverd. ;)

De simkaart is op zich jong genoeg, mocht je alsnog problemen hebben met het netwerk na het in gebruik nemen van de nieuwe batterij, kun je altijd nog even iemands t-mobile simkaart testen in je telefoon natuurlijk. 🙂
Reputatie 6
Hallo vandergraafmj,

Vervelend dat je deze problemen hebt met jouw toestel! Ik zie dat je hierover ook contact hebt gehad via onze Chat. Heb je inmiddels een nieuwe batterij? Zijn de problemen hiermee opgelost? Ik hoor het graag van je!

Reageer