Vraag

Batterij sneller leeg Samsung galaxy S5 mini

Sinds een paar dagen gaat de batterij op mijn Samsung Galaxy S5 mini sneller leeg dan voorheen. Ik heb de batterij op de spaarstand, heb bluetooth uit en ook de locatiegegevens heb ik uit. Ook heb ik geen overbodige extra apps, en ik sluit altijd de app af nadat het gebruikt heb. Weet iemand hoe dit komt en wat kan ik er aan doen?

2 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi dora40.

Wanneer ik kijk op galaxy xcover 2 bij de instellingen op batterij, dan is het android systeem al 63% bepalend voor hoe lang de accu meegaat.
Misschien dat je ff kunt kijken of jij dat ook kunt nagaan.
Wat nog wel eens helpt is de accu kalibreren.

Suuk 6,
Frutjuh.
Reputatie 7
Badge +9
Wat vervelend!

Een snel leeglopende batterij kan meerdere oorzaken hebben.

- Een recentelijk geinstalleerde app die op de achtergrond draait,
- een batterij die toe is aan vervanging,
- een systeem proces met een bug,
- de software die toe is aan een reset,
- een corrupt bestand op de MicroSD waarop het Mediascanner proces blijft hangen,
- veel bestanden op de MicroSD...

Hoe lang heb je het toestel al? Batterijen gaan ongeveer zo'n 300-500 laadcyclussen mee, daarna loop je de kans dat hij sneller leeg loopt. Staat de batterij bol of zitten er blaasjes op?

Heb je een MicroSD? Als je die er uit haalt, loopt hij dan nog snel leeg?

Controleer inderdaad zoals @Frutjuh al zegt even wat er in de lijst met batterijverbruik staat. Instellingen > Batterij.

@Frutjuh
Android System bovenaan de lijst met batterijverbruikers is heel normaal op 4.2 en hoger, dat is voor Android wat Idle Processes is voor Windows.

Zolang die bovenaan staat betekent dat dat Android zelf het meeste gebruikt, en dat is een goed teken. 😉

Reageer