Battetijproblemen Samsung Galaxy S10

• 27 juni 2019
  • 0 reacties
  • 1989 Bekeken

Op 13 november heb ik de Samsung Galaxy S10 icm een abonnement gekocht bij T-mobile.
Vanuit de doos direct al problemen. Screenprotector die direct los liet, al is dit bijzaak.
Vanaf dag 1 loopt de batterij extreem snel leeg.
De Always On Display functie is bij mij standaard uitgeschakeld en gebruik ik ook nooit. Echter zie ik in het batterijverbruik dat deze uren en uren actief gebruikt wordt. Soms zelf tot 15 uur. Wat het grootste gedeelte van de batterij verbruikt.
Ik ben uiteraard direct naar T-mobile terug gegaan. Mij is geadviseerd of dat T-mobile het toestel opstuurd ter reparatie of ik dit zelf(wat sneller is) via Samsung doe.
Ik heb het toestel per express laten ophalen door Dynafix. Na terugkomst bleven de problemen.
Ik ben toen, vanwege slechte ervaringen met Samsung reparatie service, maar een onafhankelijk reparatie centre gegaan. Daar werd het probleem waar ik bij was bevestigd. Toen was ik reeds 60 Euro kwijt voor beide. Ik heb meerdere keren met de klantenservice van Samsung en T-Mobile gebeld. Echter bood dat geen oplossing.
Ik ben naar Amsterdam gereden vanuit Hoek van Holland naar het Samsung service centre. Daar was nog plek in tegenstelling tot Rotterdam.
Daar werd idd het probleem opnieuw bevestigd en na een hele dag kon ik het toestel weer ophalen. Mij is gezegd, en dat staat ook op papier, dat er een nieuw moederbord en een nieuwe batterij geplaatst is. Echter aan een moederbord zit een IMEInummer gekoppeld en deze is nog steeds hetzelfde. Waarbij ik me afvraag is er echt iets vervangen?
Bij thuiskomst ging het 1 dag goed. Daarna dezelfde problemen. Om een beeld te vormen...
Bij 2 tot 3 uur schermtijd/gebruik is het toestel leeg! De batterij is 3400 mAh en het scherm staat op Full HD+. Mijn partner heeft een Samsung Galaxy A8 2018 met 3000 mAh batterijcapaciteit en scherm is full HD+.
Na 2 uur schermtijd/gebruik staat de batterij van de A8 2018 nog op 79%.
In de nacht in de stand-by terwijl alles uitgeschakeld is en dit geldt ook voor overdag als ik het toestel niet gebruik gaat er 8-10% af van de batterij. Bij de A8 2018 van mijn partner slechts 1%.
Na Amsterdam ben ik bij T-Mobile geweest. Ze konden mij niet verder helpen omdat als er een nieuw moederbord geplaatst is de garantievoorwaarden nu bij Samsung liggen en niet bij T-mobile. De medewerker adviseerde mij om rechtsbijstand in te schakelen.
Dit heb ik gedaan. In de tussentijd nog wel contact gehad met Samsung via de members app. Alle bewijzen nog eens doorgestuurd. Ik kreeg als antwoord terug dat ze niets abnormaals zien. Het is normaal dat hun toptoestel na 2-3 uur schermtijd/gebruik leeg is.
Nee hoor zeggen ze is zie dat je toestel al 1 dag in stand-by staat. Ja duh. Als je het toestel niet gebruikt gaat ie 3 dagen mee.
Bij intensief gebruikt zou dit toestel rond de 5/6 uur schermtijd mee kunnen. Ik gebruik mn toestel voor whatsapp, bellen en af en toe een spelletje. Een matige gebruiker.
Ik wacht nu eea af, maar wilde dit wel even delen.
3x ter reparatie weggeweest. Afgescheept. En heb momenteel er gezondheidsklachten door gekregen. Ook heb ik kosten moeten maken en heb ik meerdere dagen geen gebruik kunnen maken van mij abonnement. Een aantal dagen terug schakelde het toestel zich telkens aan en uit, aan en uit. Kreeg ik een raar scherm en een foutmelding. Het toestel staat nu volledig uitgeschakeld. Ik heb er zoveel stress van dat ik het niet meer ga gebruiken ook en hoop dat de rechtsbijstand een oplossing biedt. Overigens loopt mijn abonnement wel gewoon door, maar dat is niet anders. Ik gun dit niemand!

0 reacties

Geen reactie

Reageer