Vraag

Bellen/gebeld worden lukt niet

Ik heb al een tijdje een Samsung Wave toestel. Sinds kort gebeurt iedere keer dat ik iemand probeer te bellen dat nadat ik de belknop indruk (zowel de belknop als de optie op het touchscreen) dat de telefoon vastloopt. Ik kan dan niets meer doen, geen enkele knop meer indrukken. Het lijkt erop dat hij vastloopt, want na een paar minuten belt de telefoon ineens wel op.
Omgekeerd gebeurt hetzelfde: als ik gebeld word dan kan ik eenvoudigweg niet opnemen, kennelijk omdat het toestel dan vastloopt. Verder functioneert het toestel prima: sms-en lukt en alle toetsen zijn gewoon in te drukken. Wat kan er hier gebeurd zijn?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ter info voor opeenvolgende posters, de Wave draait niet op Android.

Er zijn een paar dingen die je kan proberen:

- Haal je batterij, MicroSD en SIM er 10 minuten uit.

- Probeer of je het probleem ook ervaart met een andere SIM

- Verwijder alle apps die je hebt geinstalleerd vanaf vlak voor je de problemen begon te ervaren.

- Reset je toestel naar de fabrieksinstellingen.
Helaas, al de opties geprobeerd maar geen verandering. Betekent dit dat er gewoon een defect in de telefoon is ontstaan? Ik heb hem weliswaar even in de regen gebruikt maar dit was volgens mij niet noemenswaardig.
Reputatie 7
Badge +9
Dat lijkt inderdaad het geval. Als een fabrieksreset en swimswap niet werken is het probleem waarschijnlijk hardwarematig. Je kan het beste een reparatieaanvraag doen.
Bedankt voor de hulp!

Reageer