Beantwoord

Bellen via wifi

• 1 november 2017
  • 10 reacties
  • 2104 Bekeken

Goedeavond.

Ik heb een gelaxy j5 2017. Mijn vraag is waneer kan ik bellen via wifi? het is nog niet beschikbaar.

Ik heb Prepaid T-Mobile.
icon

Beste antwoord door Hajar 2 november 2017, 16:15

Hi Therobster,

We hebben hier nog geen update over. Je kan de suggestie van Tom volgen. 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Met WhatsApp kun je bellen via WiFi.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Therobster,

We hebben hier nog geen update over. Je kan de suggestie van Tom volgen. 🙂
De suggestie van Tom heeft weinig met de topicstarter te maken; 'bellen via wifi' is iets anders dan bellen met een 3rd-party-app als Whatsapp, Telegram of Skype.

Ik ben namelijk ook erg benieuwd naar wanneer T-Mobile deze functie eindelijk toevoegd. Middels 'bellen via WiFi' ben ik namelijk thuis wél bereikbaar. Voorheen altijd Vodafone gehad, maar vanwege datalimiet toch overgestapt met de zaak.
Tot op heden spijt van, want ik ben momenteel binnenshuis simpelweg niet tot slecht te bereiken.

Een andere oplossing zou een Femtocell zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pcnl,

De suggestie van Tom is een alternatieve oplossing voor het bellen via WiFi. Er is geen nieuws over het bellen via WiFi, dus ik zou er niet op rekenen dat dit binnen afzienbare tijd wordt geïntroduceerd. Als je er veel last van hebt, dan raad ik je aan een dekkingsklacht in te dienen, zodat mijn collega's van de netwerkafdeling dit voor je kunnen controleren. Zij kunnen dan kijken of er verbetering op de planning staat. Altijd handig om te weten!
Hi David,

helaas vind ik het geen 'oplossing' aangezien het enkel voor uit-bellen zou werken, inkomende oproepen kan ik moeilijk inlichten/verplichten dat ze me via whatsapp oid moeten bellen als ik thuis ben ...
Klacht heb ik al ingediend, dus dat wacht ik even af.
Ik begrijp niet waarom er geen ondersteuning is. Andere aanbieders in NL wel, en ik heb ook een t mobile abonnement in Duitsland dat gewoon die functionaliteit heeft. Dus t mobile kan het wel, maar beslist om een of andere reden het niet te doen.

Kinderachtig in mijn ogen
Na 12 maanden nog geen update? Dus t-mobile wat is nu de status en waarom in DE wel en hier nog niet en wat is hier de rede voor? Graag een duidelijk antwoord want die moet er na 12 maanden toch wel zijn dan alleen " nog geen update over"

Bij voorbaat dank
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hans,

Ik had je graag een ander update gegeven, maar er is nog niks bekend. Zodra er meer bekend is zullen we dat delen op onze Community!
Zit ook met smart te wachten op bellen via wifi. Lees hier dat het in DE bij T-mobile wel kan? Had op basis van dekkingskaart verwacht dat ontvangst bij mij thuis wel ok zou zijn, maar helaas: zelfs buiten matig bereik en binnen regelmatig niet. Dekkingsklacht ingediend maar verwacht niet dat er snel een mast bijkomt hier op het Drentse platteland. Dus waar blijft bellen via wifi?? Voor de prijs twee jaar terug van Vf naar Tm gegaan, maar nu betaal ik eigenlijk voor iets dat niet geleverd wordt. Bovendien heeft Vf wél bellen via wifi . . . . Iemand die weet of KPN of Tele2 dit ook hebben?
Heb het even voor jullie opgezocht: Vodafone, Tele2 én KPN bieden bellen via wifi op hun netwerk, of zijn dat aan het uitrollen. https://www.iculture.nl/gids/wifi-bellen-iphone/

Reageer