Beantwoord

Berichten blijven hangen door WiFi op de S6 (Whatsapp, Email)

• 22 april 2015
  • 15 reacties
  • 5755 Bekeken

Reputatie 1
Jaja nu ik elke keer zo goed geholpen word op dit forum, blijf ik jullie maar bestoken met vragen haha
Jullie zijn dus nog laaaang niet van mij af! ;)

Het volgende:

Op mijn S3 kreeg ik via mijn WiFi vaak de berichten (Whatsapp, Email) vertraagd binnen. Nooit REAL TIME leek het.
Ik dacht dus dat dit een S3 probleem was, maar nu blijkt dat het bij mijn S6 niet veel anders is.

Iemand een goede tip om te zorgen dat ik deze berichten gewoon REAL TIME binnenkrijg, zoals het eigenlijk hoort?

Thanks maar weer voor de uitstekende tips die ik de afgelopen weken heb gekregen 🙂
icon

Beste antwoord door ShadowLea 23 april 2015, 13:46

Die app werkt helaas niet op Android 5.0.

Dit is een probleem dat al sinds 2012 bestaat, op alle merken. De oorzaken liggen ook erg ver uit elkaar. Wat dingen dat je kan proberen:

Stel je WiFi verbinding eens in op Statisch ipv DCHP.
Ga naar Instellingen > Verbindingen > WiFi > Lang drukken op het WiFi netwerk > Netwerkconfig. Wijzigen > Geavanceerde opties Tonen > (Scrollen >) IP Instellingen. Zet deze op Statisch. Druk op Opslaan.

Probeer Passpoint eens uit te vinken.
Instellingen > Verbindingnen > WiFi > Drie puntjes > Geavanceerd > Passpoint uitvinken.

Probeer je router eens in te stellen op een ander kanaal.
Dit varieert per router, en ik heb mijn Ziggo router staan op doorschakelen naar mijn eigen router, dus ik kan je zo 123 niet zeggen waar het precies staat.

Je gebruikt geen antivirus/greenify/batterydoctor toevallig?

Je kan ook nog even deze proberen, hoewel het een kwestie van hit en miss is, want Whatsapp gebruikt niet altijd de Google Push Notificaties: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.andqlimax.pushfixer.noroot
Bekijk origineel

15 reacties

Badge +12
Heeey Sanderrr83,

Leuk om te lezen dat je blij bent met het forum 🙂 !
Vervelend dat je niet de hele tijd door berichtjes ontvangt, heb je wellicht de spaarmodus aanstaan? of een app killer?
Staat de optie om WiFi uit te schakelen in standby toevallig aan? Werkt het op 4G wel goed?

Ik hoor het graag! bevalt de S6 voor de rest wel?
Reputatie 4
Badge +5
Goedenavond Sanderrr83.

Voor wat betreft WhatsApp zou je hier eens een bezoekje kunnen brengen.

Verder is het zo dat....

Jaja nu ik elke keer zo goed geholpen word op dit forum, blijf ik jullie maar bestoken met vragen haha
Jullie zijn dus nog laaaang niet van mij af!

.bedankt voor je waarschuwing!:D:D:D

Reputatie 1
Hey Dave!

Een oude bekende....jij hebt mij toen nog geholpen om mij S1 van de nieuwste software te voorzien, althans toen nieuw haha ;-)

Ik heb de spaarmodus wel aangehad met de S3 en ook met de S6, zal het daaraan liggen? Wel heb ik besloten na tips van jullie op het forum, de spaarstand te laten voor wat het is, misschien gaat het nu wel goed....

Verder heb ik geen appkillers op mijn S6.

Mobiel internet gaat alles perfect m.b.t. het binnenkrijgen van appjes en mails.

Optie om WiFi uit te schakelen in slaapstand staat niet aan. Ik heb hem zo ingesteld dat WiFi altijd aan blijft staan, ook in slaapstand.

Jij nog tips nadat je nu meer weet?
Reputatie 6
@Sander,

Toevallig een Ziggo modem/router staan. Probleem vindt niet plaats met mobiel internet?

Ik hoor graag hoe je configuratie is qua WiFi, dan kan ik eens bekijken waar het probleem kan zitten.

Mvg
Badge +12
Hey Sander,

Ah ik dacht al dat jij het was maar wist het niet meer zeker ;)
Heb jij de optie "Slimme netwerkwissel" ? Zet deze eens uit.

We moeten het probleem zoeken bij de WiFi, heb je dit op alle WiFi netwerken? Heb je wel WiFi verbinding als het ontvangen iets langer duurt?
Reputatie 1
& Dave: Slimme netwerkwissel heb ik nu uitgezet. Ik heb dit op het WiFi bij mij thuis, bij mijn zusje en mijn ouders.....

@ KME: Ik heb inderdaad Ziggo en ondervind totaal geen problemen bij mobiel internet.

Configuratie WiFi? Van mijn telefoon of wat moet je precies weten?
Reputatie 6
Met configuratie bedoel ik:
-merk modem
-merk router (mits aanwezig)
-soort beveiliging van de verbinding (wep /wpa)

Heb je problemen op zowel de 2.4 als de 5Ghz?
Reputatie 1
Hey allemaal,

Bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden.

Ik kwam dit tegen in de playstore:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ajas.screenoffwifioff

Dit lijkt mij uitstekend om het probleem op te lossen?
Reputatie 7
Badge +9
Die app werkt helaas niet op Android 5.0.

Dit is een probleem dat al sinds 2012 bestaat, op alle merken. De oorzaken liggen ook erg ver uit elkaar. Wat dingen dat je kan proberen:

Stel je WiFi verbinding eens in op Statisch ipv DCHP.
Ga naar Instellingen > Verbindingen > WiFi > Lang drukken op het WiFi netwerk > Netwerkconfig. Wijzigen > Geavanceerde opties Tonen > (Scrollen >) IP Instellingen. Zet deze op Statisch. Druk op Opslaan.

Probeer Passpoint eens uit te vinken.
Instellingen > Verbindingnen > WiFi > Drie puntjes > Geavanceerd > Passpoint uitvinken.

Probeer je router eens in te stellen op een ander kanaal.
Dit varieert per router, en ik heb mijn Ziggo router staan op doorschakelen naar mijn eigen router, dus ik kan je zo 123 niet zeggen waar het precies staat.

Je gebruikt geen antivirus/greenify/batterydoctor toevallig?

Je kan ook nog even deze proberen, hoewel het een kwestie van hit en miss is, want Whatsapp gebruikt niet altijd de Google Push Notificaties: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.andqlimax.pushfixer.noroot
Reputatie 1
Wow wat een mooie tips van jou ShadowLea, zou bijna vragen of je met mij wil trouwen haha ;)

Die app die jij poste ziet er wel interessant uit, kan ik die alleen gebruiken of moet ik ook al jouw bovenstaande stappen uitvoeren?

En op de app is recommended 5 minuten voor zowel mobiel als WiFi, wat adviseer jij?
Reputatie 7
Badge +9
Hahahahaahaha xD

Alle stappen staan op zich, dus je kan hem gewoon proberen zonder al die suggesties. 🙂

(Probeer wel even de Statisch instelling voor WiFi, dan houd hij de verbinding vaak iets beter vast).

Probeer het even met de recommended setting. Als dat werkt maar te veel stroom vreet (omdat hij steeds eventjes verbinding maakt) kun je hem op 10 minuten of een half uurtje proberen.
Reputatie 4
Badge +5
Wow wat een mooie tips van jou ShadowLea, zou bijna vragen of je met mij wil trouwen haha ;)
Hahahahaahaha xD
LOL, doet me denken aan een alternatief voor een traditie.. i.p.v. blikjes; reacties.
Zie je het al voor je, bijna dan toch?:D:D
Whahaha Frutjuh, ik stelde me meer zoiets voor:

Sorrie mensen voor ons offtopic-heid. 😃
Reputatie 7
Badge +9
Pfff. Dan op z'n minst een slinger oude Nokia's. 😛
Reputatie 1
@ Frutjuh, wilde haar liever meenemen op een van mijn vluchten om haar ten huwelijk te vragen hahahah

@ ShadowLea, zal je nog maar niet gelijk ten huwelijk vragen, maar heb jouw antwoord wel als beste antwoord gemarkeerd ;)

Ik ben begonnen met jouw app, maar die leek nogal wat meer batterij te vreten. Toen die app eraf en gekeken of het hielp om mijn WiFi op statisch te zetten en voilà, het lijkt op deze manier perfect te werken! 😃

Reageer