Beantwoord

Berichten komen niet aan op mobiel netwerk

Hallo allemaal,

ik heb nu al 1,5 jaar mijn Galaxy s4,

sinds ik de lollipop update heb geïnstalleerd afgelopen maart/april werkt mijn wifi op school niet meer.

dit is helaas niet het enige probleem,

sinds kort is 4G beschikbaar hier in de omgeving en ontvang ik de helft van de tijd niks van m'n apps zoals snapchat, facebook, instagram, niet dat dit een groot probleem is maar het is toch wel vervelend,

zodra ik thuis kom of verbind met een ander wifi netwerk komt de hele meuk binnen wat dus niet op 4G gebeurt

weet niet of dit door de Push komt of iets maar het zou eens opgelost mogen worden....

Groeten,

Nathan
icon

Beste antwoord door AmyP 9 juni 2015, 15:02

Hey Nathan,

Heb je de Wi-Fi al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Mocht dit niet helpen dan zou je een fabrieksreset uit kunnen voeren. In de https://+31639066107 vind je terug hoe je dit precies doet. Wil je ons laten weten of het geholpen heeft? 🙂

Je geeft aan niet altijd goed bereikbaar te kunnen zijn. Heb je dit probleem voornamelijk op 1 locatie of op meerdere locaties? Lijkt mij in ieder geval nogal irritant als je al je Snapchats niet kunt openen! 😉 In dit forumtopic lees je wat je allemaal kunt doen wanneer je geen netwerk hebt. Kun je ons aangeven of het met die tips gelukt is of waar je vast loopt? Ik ben benieuwd naar je reactie Nathan!

Bekijk origineel

9 reacties

Je zou in de instellingen even na moeten kijken of dankzij de update het veranderd is naar "Pull" in plaats van "Push".

Als jij de app niet gebruikt, haalt hij niks binnen.
Zodra je Whatsapp opent, gaat die zoeken naar binnenkomende berichten.

Dit gebeurd alleen tijdens dataroaming, niet op WiFi.
De instelling kan per app ingesteld zijn maar ook voor al je apps.
Kijk dus eerst goed bij je internetinstellingen of daar alles goed staat.
Je zou in de instellingen even na moeten kijken of dankzij de update het veranderd is naar "Pull" in plaats van "Push".

Als jij de app niet gebruikt, haalt hij niks binnen.
Zodra je Whatsapp opent, gaat die zoeken naar binnenkomende berichten.

Dit gebeurd alleen tijdens dataroaming, niet op WiFi.
De instelling kan per app ingesteld zijn maar ook voor al je apps.
Kijk dus eerst goed bij je internetinstellingen of daar alles goed staat.

Beste Sjoerd

Instellingen staan op push!

Gr

Nathan
Reputatie 7
Badge +15
Hey Nathan,

Heb je de Wi-Fi al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Mocht dit niet helpen dan zou je een fabrieksreset uit kunnen voeren. In de https://+31639066107 vind je terug hoe je dit precies doet. Wil je ons laten weten of het geholpen heeft? 🙂

Je geeft aan niet altijd goed bereikbaar te kunnen zijn. Heb je dit probleem voornamelijk op 1 locatie of op meerdere locaties? Lijkt mij in ieder geval nogal irritant als je al je Snapchats niet kunt openen! 😉 In dit forumtopic lees je wat je allemaal kunt doen wanneer je geen netwerk hebt. Kun je ons aangeven of het met die tips gelukt is of waar je vast loopt? Ik ben benieuwd naar je reactie Nathan!
Hey Nathan,

Factory reset al meerdere malen uitgevoerd

Wifi netwerk ook al meerdere malen opnieuw toegevoegd/reset

Ik heb gewoon 4G bereik met volle verbinding maar toch haalt hij de meeste dingen zoals hierboven genoemd niet op via 4G

Whatsapps worden wel opgehaald bij het openen van de app
Hey Nathan,

Ik heb gewoon 4G bereik met volle verbinding maar toch haalt hij de meeste dingen zoals hierboven genoemd niet op via 4G

Die laatste zin geeft al aan dat er niks mis is met de 4G maar met de instelling van je netwerk.
Ergens in je netwerkinstellingen en/of in je Whatsapp instellingen staat dat Push maar een keer in de zoveel tijd gedaan wordt, of helemaal niet.
Hey Nathan,

Die laatste zin geeft al aan dat er niks mis is met de 4G maar met de instelling van je netwerk.
Ergens in je netwerkinstellingen en/of in je Whatsapp instellingen staat dat Push maar een keer in de zoveel tijd gedaan wordt, of helemaal niet.

Bedankt voor je reactie Sjoerd,

Dat zulle dan instellingen zijn waar ik niet bij kan komen via whatsapp en overigens kan ik dit type instellingen ook nergens terug vinden in het menu van mijn toestel
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nathan,

Wel vreemd dat je Wifi het thuis wel doet, maar op school niet. Hebben anderen hier ook last van?

Ik zie wel op de dekkingskaart dat er in het postcodegebied rond jouw huis een verminderde dekking is. Is dit ook de locatie waar je het ervaart dat de berichten in één keer gepusht worden? In dat geval zou je hier een dekkingsklacht over in kunnen dienen, zodat onze experts na kunnen kijken hoe dit komt.

In Whatsapp kun je onder Menu -> Instellingen -> Meldingen controleren hoe dit momenteel staat. Is dit allemaal zoals het zou horen?

Ik zie je antwoord graag tegemoet! 🙂
Hey Sjoerd,

Wel vreemd dat je Wifi het thuis wel doet, maar op school niet. Hebben anderen hier ook last van?

Ik zie wel op de dekkingskaart dat er in het postcodegebied rond jouw huis een verminderde dekking is. Is dit ook de locatie waar je het ervaart dat de berichten in één keer gepusht worden? In dat geval zou je hier een dekkingsklacht over in kunnen dienen, zodat onze experts na kunnen kijken hoe dit komt.

In Whatsapp kun je onder Menu -> Instellingen -> Meldingen controleren hoe dit momenteel staat. Is dit allemaal zoals het zou horen?

Ik zie je antwoord graag tegemoet! :)

Beste David

Het bereik is gewoon goed, volle verbinding altijd op 4g onder instellingen staat niks over push en andere netwerk instellingen

Alles word alleen gepusht via wifi voor 4g moet ik gewoon 100x de app sluiten via taakscherm en dan krijg ik soms mn mail snaps binnen, bij whatsapp krijg ik alles wel binnen zodra ik het open dit geld ook voor fb en instagram

Gr
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nathan,

Heb je ook de tip van HarryMe in dit topic al uitgeprobeerd?

De meldingen in je berichtencentrum staan ook helemaal ingesteld dat de pushberichten goed aan zouden moeten komen?

We blijven gewoon verder graven naar het antwoord! 🙂

Reageer