Beantwoord

Berichtjes komen meerdere malen binnen

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Mijn toestel is een galaxy GT 19000 van Samsung. ik heb al een hele tijd last van het feit dat ik telkens een berichtje meerdere malen ontvang [ ongeveer 25 x ] ik heb in mijn instellingen gekeken maar kan niets vinden om dit op te lossen, ook heb ik het toestel helemaal uitgezet en opnieuw opgestart maar het blijft gebeuren. Weet iemand hoe ik van dit vervelend euvel af kan komen???
icon

Beste antwoord door iamPuk 9 augustus 2015, 09:05

Wat je ervaart zijn sms loops. De sms centrale krijgt geen bericht terug dat de sms is afgeleverd. Het gevolg is dat de sms centrale het blijft proberen.

Je kan het volgende proberen:
1: Zet het toestel minimaal 2 uur uit en haal ook de simkaart eruit.
2: Of zet het toestel uit voor meer dan 4 uur. Ook weer met de simkaart eruit.
Hopelijk wordt de loop onderbroken en ben je er weer vanaf.

Komt het vaker voor en bij meerdere telefoonnummers?
Dan ligt de oorzaak in je toestel of simkaart.
1: Test de simkaart in een ander toestel.
- komt het dan ook voor dan ligt het aan de simkaart. Je kan dan een nieuwe simkaart bestellen.
- komt het dan niet meer voor dan ligt het aan je toestel. Backup maken en resetten is dan de volgende stap.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Wat je ervaart zijn sms loops. De sms centrale krijgt geen bericht terug dat de sms is afgeleverd. Het gevolg is dat de sms centrale het blijft proberen.

Je kan het volgende proberen:
1: Zet het toestel minimaal 2 uur uit en haal ook de simkaart eruit.
2: Of zet het toestel uit voor meer dan 4 uur. Ook weer met de simkaart eruit.
Hopelijk wordt de loop onderbroken en ben je er weer vanaf.

Komt het vaker voor en bij meerdere telefoonnummers?
Dan ligt de oorzaak in je toestel of simkaart.
1: Test de simkaart in een ander toestel.
- komt het dan ook voor dan ligt het aan de simkaart. Je kan dan een nieuwe simkaart bestellen.
- komt het dan niet meer voor dan ligt het aan je toestel. Backup maken en resetten is dan de volgende stap.
Hartelijk dank ianPuk we gaan het testen
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Paco65,

Goed om te zien dat je al op weg bent geholpen door iamPuk! :)

In ons systeem zie ik dat je echter op 10 augustus telefonisch contact hebt gehad en dat er een simkaart is toegestuurd (om een kruistest uit te voeren). Het lijkt er dus op dat het verwijderen van de simkaart geen effect heeft gehad?

Laat even weten wat de uitkomst van de kruistest is!
David en iamPuk bedankt voor het meedenken inderdaad heb ik de adviezen opgevolgd : heel de nacht de simkaart eruit gedaan en vanmorgen weer in het toestel gedaan maar direct kwamen er weer10 van de zelfde berichten binnen . Dus heeft mijn dochter contact gehad met T-Mobile en na een paar testjes sturen ze nu een nieuwe simkaart ,wij hopen dat daarmee het euvel verholpen zal zijn. want ook kan het nog zijn dat het aan het toestel ligt. We zullen het zien Groeten en nogmaals bedankt
Reputatie 7
Badge +20
Hi paco65,

Goed om te lezen dat de adviezen van iamPuk en David hebben geholpen. Laat je ons weten of de nieuwe simkaart tot een oplossing heeft geleid?

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten! 🙂

Reageer