Beantwoord

Blokkade SMS-dienst

Hai, ik wil een code voor extra internet activeren, maar ik heb per ongeluk het nummer (2244) geblokkeerd. Wat ik ook probeer ik kan mijn gekochte bundel nu niet activeren....
icon

Beste antwoord door henkdenkt 6 juli 2017, 23:24

Hoi Celinediek, je zou kunnen kijken of je via deze portal nog iets geblokkeerd hebt staan: https://www.payinfo.nl/sessions/new Ik weet niet tot in hoeverre T-Mobile zicht heeft op evt. blokkades via Payinfo, maar proberen kan je het altijd. Zodra je bent ingelogd kan je de geblokkeerde diensten zien.

Heb je verder nog iets van een virusscanner op je telefoon staan? Die kunnen ook weleens iets tegenhouden.

Om nog het een en ander uit te kunnen sluiten. Je kunt wel SMS'en naar normale mobiele nummers?

Vergeet bovenstaande maar. Ik ben er wat dieper ingedoken en het lijkt helaas om een bug te gaan in Android:

(...) the particular drop-down setting - for premium sms - you could toggle through back in an app's permissions in previous Android versions starting from 4.2. The case would arise if when using an app that required to send an sms to a 5-digit number, the OS would present a 'You might get charged' warning popup, which would prompt you to Allow or Deny sending the sms. If you also checked the "Don't ask me again" option then this warning popup would not appear again next time.

A user could reset that checked option in Settings> Apps (or Application Manager), going to the permissions section of the specified app and uncheck the premium sms "lock"; With Marshmallow though, there does not seem to be a similar option back in app settings.

The permissions toggles only enable/disable the standard SMS sending and have no effect on a premium sms locked option when they are enabled, leading to a blocking scenario where if a user had selected the "Don't ask again" option initially, he/she will not be able to resend an sms from the particular app.

Even worse is the fact that uninstalling and re-installing the app does not reset that initial selection, rendering the sending of sms to 5-digit numbers impossible and beyond the user's control.

Er zijn voor zover ik heb kunnen zien twee mogelijke oplossingen hiervoor.
  • Installeer een alternatieve SMS app. Bijv. die van Google zelf: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging
  • Alternatief - ga naar instellingen - apps - en klik op de 3 puntjes. Kies nu voor 'Appvoorkeuren herstellen' (een en ander zou anders kunnen gaan bij jou - ik heb zelf een HTC).
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Alleen dit nummer ?
Normaal kan je dit zelf regelen op my-tmobile .
Ja ik kreeg de beveiligingsvraag dat het kosten met zich mee zou kunnen brengen, ik heb toen per ongeluk 'afwijzen' gekozen en die keuze onthoudt het systeem dan...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Celinediek,

Je hebt inderdaad per ongeluk betaalde sms geblokkeerd. Heb je toevallig een Android toestel? Je kan dit deblokkeren door het volgende te doen: Ga naar apps > instellingen > applicaties > rechts boven 3 puntjes (menu) > speciale toegang > premium sms-services gebruiken > berichtenservice > maak dan de keuze 'ask/never allow/always allow’.

Laat je even weten of het is gelukt?
Dank je voor je reactie. Ik heb wel Android, maar een wat oudere , Samsung s5 neo. Ik heb inmiddels wel die vraag gevonden en op 'altijd vragen' gezet. Maar mijn keuze voor nummer 2244 onthoudt het toestel nog steeds...
Reputatie 4
Hoi Celinediek,

Goed dat je dat hebt aangepast!

Heb je het toestel al opnieuw opgestart? Wat voor melding krijg je nu te zien als je naar 2244 probeert te sms'en? En wat sms je precies? Sms je "UNLIMITED AAN" met hoofdletters?

Ik hoor graag van je! 🙂
Opnieuw opstarten heb ik ook geprobeerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding. Het gaat om een code voor extra data die ik van mijn spaarpunten heb gekocht...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Celine,

Je geeft aan dat je voor altijd vragen hebt gekozen maar dat moet altijd toestaan zijn. Kun je die stappen die ik heb gedeeld nogmaals proberen en dan kiezen voor always allow oftewel altijd toestaan? Het zou dan namelijk moeten werken.

Laat je even weten of het is gelukt?
Hai Hajar, heb ik ook al geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Ik heb inmiddels ook gechat met de helpdesk, na een restart lukt het nog niet 😣
Reputatie 3
Badge
Hoi Celine

je kan proberen .. schakel je jouw mobiel uit.. haal de accu eruit en 10 seconden wachten en weer erin.
daarna hopelijk goed.. succes

Pierre
Reputatie 7
Badge +20
Hey Celinediek,

Erg jammer dat het nog altijd niet opgelost is! :S

Zoals mijn collega aan de Chat ook heeft aangegeven (en wat hier ook al aangekaart is) staat er niets in ons systeem het sturen naar 2244 in de weg. Zou je nog eens bij jouw geblokkeerde contactpersonen kunnen kijken of deze er misschien tussen staat? Dit klinkt trouwens misschien een beetje raar, maar kun je eens PRIJS SPANJE naar 5545 SMS'en? Dit is ook een nummer van ons namelijk, dan weten we of het bij alle viercijferige nummers gebeurt.

Aangezien ik liever niet zie dat jij hierdoor continu zit te wachten op jouw extra MB's, heb ik je alvast de 500 MB toegekend. Zo kun jij in ieder geval internetten, maar hopelijk kunnen we dit mysterie alsnog ophelderen!

Houd je ons op de hoogte?
Hai David, dank voor je hulp en de MB'S. Ik heb de sms naar 5545 geprobeerd maar ook dit lukt niet. Er staan ook geen nummers bij geblokkeerde contactpersonen. Als je nog iets weet hoor ik het graag!
Reputatie 2
Hoi Celinediek, je zou kunnen kijken of je via deze portal nog iets geblokkeerd hebt staan: https://www.payinfo.nl/sessions/new Ik weet niet tot in hoeverre T-Mobile zicht heeft op evt. blokkades via Payinfo, maar proberen kan je het altijd. Zodra je bent ingelogd kan je de geblokkeerde diensten zien.

Heb je verder nog iets van een virusscanner op je telefoon staan? Die kunnen ook weleens iets tegenhouden.

Om nog het een en ander uit te kunnen sluiten. Je kunt wel SMS'en naar normale mobiele nummers?

Vergeet bovenstaande maar. Ik ben er wat dieper ingedoken en het lijkt helaas om een bug te gaan in Android:

(...) the particular drop-down setting - for premium sms - you could toggle through back in an app's permissions in previous Android versions starting from 4.2. The case would arise if when using an app that required to send an sms to a 5-digit number, the OS would present a 'You might get charged' warning popup, which would prompt you to Allow or Deny sending the sms. If you also checked the "Don't ask me again" option then this warning popup would not appear again next time.

A user could reset that checked option in Settings> Apps (or Application Manager), going to the permissions section of the specified app and uncheck the premium sms "lock"; With Marshmallow though, there does not seem to be a similar option back in app settings.

The permissions toggles only enable/disable the standard SMS sending and have no effect on a premium sms locked option when they are enabled, leading to a blocking scenario where if a user had selected the "Don't ask again" option initially, he/she will not be able to resend an sms from the particular app.

Even worse is the fact that uninstalling and re-installing the app does not reset that initial selection, rendering the sending of sms to 5-digit numbers impossible and beyond the user's control.

Er zijn voor zover ik heb kunnen zien twee mogelijke oplossingen hiervoor.
  • Installeer een alternatieve SMS app. Bijv. die van Google zelf: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging
  • Alternatief - ga naar instellingen - apps - en klik op de 3 puntjes. Kies nu voor 'Appvoorkeuren herstellen' (een en ander zou anders kunnen gaan bij jou - ik heb zelf een HTC).

Reageer