Beantwoord

Bluetooth verbinding tussen Samsung S6 en BMW werkt niet meer

Mijn Samsung S6 werkt niet meer op de bleutooth in de BMW.
De telefoon wordt gekoppeld maar de verbinding wordt niet gerealiseerd.
Een uitgaande oproep is slechts een maal mogelijk en houdt maximaal 20 seconden stand.
Daarna is verbinding niet meer mogelijk en komen inkomende gesprekken niet via de autospeaker binnen maar op het toestel zelf.
Het heeft tot 1,5 maand geleden goed gewerkt!
icon

Beste antwoord door Conny06 23 februari 2016, 12:33

Telefoon werkt weer in de auto.
Ik vond het terugstellen van de fabrieksinstellingen er drastisch en ben daarom eerst door mijn apps gegaan.
Mijn oplossing: Ga naar de Smart Manager (app) op de S6 en klik vervolgens op de Batterij in dit scherm. Onder App-optimalisatie heb ik de Smart Switch uitgeschakeld. En nou doet de telefoon het weer!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Probeer even van allebei de Bluetooth verbinding te ontkoppelen.

Op de telefoon doe je dat via Bluetooth > tandwiel achter het apparaat > Ontkoppelen.

Voor de methode van de auto moet je even in de handleiding van je auto kijken.
Dat heb ik al geprobeerd.
Ik heb zelfs alle bluetooth koppelingen verwijderd om conflicten te voorkomen.
Helaas zonder gewenst effect.

De telefoon wordt wel gekoppeld en als ik vervolgens wil verbinden lukt dit ook. Zo het lijkt het althans. Zodra ik met iemand bel wordt het gesprek binnen 20 seconden verbroken en is de verbinding weg/
Reputatie 6
Badge +16
Hi Conny,

Erg vreemd! Goed dat je dit aangeeft bij ons.

Zou je kunnen aangeven om welke BMW het gaat? Graag het type en modeljaar. Weet je toevallig ook wat het typenummer is van je carkit/ navigatiesysteem?

Heb je onlangs een update uitgevoerd op je carkit/ navigatie of op je toestel? Heb je al een ander toestel op je carkit uitgeprobeerd? Werkte deze wel goed?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie. 🙂
BMW 3.20i EDE bouwjaar 2013, met fabrieks carkit/navigatie.
Er zijn geen updates aan de carkit/navigatie geweest.
Andere telefoon iPhone6 werkt perfect.

Mijn toestel heeft de laatste controle van software update gedaan op 06.02.2016 maar daarvoor was een update welke ik nu niet meer kan achterhalen (telefoon staat op automatisch bijwerken).
Mijn vermoeden is dat het euvel veroorzaakt is na een software update van het toestel.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Conny,

Leuke auto! Vaker BMW gereden? Persoonlijk ben ik een grote fan van de 5 serie e60 (530D). Daar ben ik hard voor aan het sparen. 😃

Heel vreemd. Ik vermoed ook dat dit door de software update komt. Ik wil je adviseren om je toestel één keer volledig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt van je gegevens. Wellicht dat dit de oplossing is.

Voor instructies kan je onze toestelhulp pagina bezoeken.
Telefoon werkt weer in de auto.
Ik vond het terugstellen van de fabrieksinstellingen er drastisch en ben daarom eerst door mijn apps gegaan.
Mijn oplossing: Ga naar de Smart Manager (app) op de S6 en klik vervolgens op de Batterij in dit scherm. Onder App-optimalisatie heb ik de Smart Switch uitgeschakeld. En nou doet de telefoon het weer!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Conny,

Super dat je een oplossing hebt gevonden door wat speurwerk! 😃

Leuk ook dat je jouw oplossing hier even met ons deelt, kunnen anderen ook weer wat mee!
Hallo,

Oplossing van Conny werkt nog steeds! Vandaag problemen met koppeling Galaxy 6 met BMW 3 opgelost met de app Smartmanager oogelost! Nogmaals bedankt Conny!!
Hier hetzelfde probleem, BMW 320 D uit 2014, heeft prima gewerkt met mijn CAT S41 (android) en sinds gister ineens niet meer. Hij geeft aan verbonden te zijn maar kan niet bellen. Ik kan in de CAT echter geen Smart manager vinden? Hoe heet dat bij andere telefoons?

Reageer