BRANDED (T-mobile) Galaxy s I9000 Update naar 2.3 (Gingerbread)

• 29 september 2011
  • 242 reacties
  • 15542 Bekeken

Reputatie 2
Beste Mensen,
ik probeer zoals velen nu al een aantal maanden tot in den treure de update te installeren op een t-mobile branded galaxy s 19000.
nog steeds heeft kies deze niet beschikbaar staan, iedereen bij t-mobile beweert dat deze update al een hele tijd uit is, maar dit lijkt niet zo te zijn.
er zijn buiten mij nog veel anderen die ook niet kunnen updaten, zou iemand nu eindelijk ook iets kunnen vermelden over de BRANDED updates, deze zijn wel degelijk anders als de reguliere galaxy s updates.
wij willen ook gewoon de updates installeren, en zijn er niet mee geholpen door topics te sluiten en berichten te krijgen dat deze al lang beschikbaar is.

hij is echt niet beschikbaar, ik heb 3 verschillende pc's geprobeerd, zelfs kies opnieuw geinstalleerd maar niks wil helpen.

242 reacties

Reputatie 5
@Allemaal,

Ik heb helaas geen goed nieuws wat betreft de software update naar de 2.3.3 😞
Zoals we al eerder hebben aangegeven was de update voor de branded versie T-Mobile beschikbaar via KIES. Echter is er onlangs een rechtzaak geweest waardoor een bepaalde functionaliteit niet meer mag worden aangeboden. Dit betreft de Galaxy S, SII en de Ace.
Dit is hoogstwaarschijnlijk de reden dat de update niet meer beschikbaar is via KIES. Men werkt aan een update waarin deze functionaliteit is aangepast.
Reputatie 1
Aangezien de Galaxy S i9000 volgens mij van april 2010 of later is, kan bij niemand de garantie al over zijn, tenzij je em zelf gesloopt hebt. Europese richtlijn voor garantie is 2 jaar. Alle lidstaten horen zich daar minimaal aan te houden. In Nederland gaat die wet nog wat verder door te kijken naar de verwachtte levensduur van een product. Het kan dus zijn dat je meer dan 2 jaar aanspraak op garantie kunt maken.

En ik wacht dus liever op de officiële release via Kies. Ik heb mijn telefoon pas 8,5 maand.
Reputatie 2
Zou ik ook graag willen weten, ik dacht dat 2.3.3 de nieuwste was maar niet begrijp ik??

@ Dave: zie dat er veel mensen blij zijn met de manier van updaten. Ik had eerder een PM van je gehad, maar hierbij zei je tegen me dat mijn garantie zou vervallen als ik deze methode zou gebruiken (dus toen niet gedaan). Is dat met deze methode anders? Want je zei eerder dat je niet je recht verliest op reparatie als er iets in de software crashed. Ik wil namelijk graag wel mijn garantie behouden voor de komende anderhalf jaar :)

Als het geen verlies van garantie betekend: kan je mij dan please ook je PM sturen hoe te upgraden naar 2.3.3? Want je methode was dus hoe je eerst naar 2.3.3 komt, en dan vanaf 2.3.3 kan je upgraden naar 2.3.5 via kies?

Alvast bedankt Dave!

Gr, Erik
Badge +12
@DrJackie,

Gelukkig is het gelukt 🙂!
Hallo Flameboy en iedereen die verder last heeft van de weergaloos slechte service van T-mobile.

Zoals je al aangeeft ben je niet de enige die al MAANDEN aan het wachten is op een update die al lang uit is,
en ook wordt gezien als een vrij nodige (bijvoorbeeld voor het batterijverbruik) update.
Nu hou ik al een tijdje de thread in de gaten waar het over de update (2.3.3) gaat,
en merk ik net dat deze is gesloten met de mededeling dat de update beschikbaar is in Kies.

Meteen mijn Galaxy S aangesloten en gekeken, maar nee hoor.
U heeft de nieuwste firmware.

Ik beschik (net als de rest van de gebruikers die deze threads al tijden in de gate houden) over de nieuwste versie van Kies, en heb geen zin om via een andere weg dan de officiële aan de update te komen.

Hopelijk kan één van de moderators die in de thread die onlangs gesloten in hier een verklaring geven voor het feit dat wij nog steeds geen update hebben.

De groeten!
bij mij precies hetzelfde liedje

heb het vandaag nog geprobeerd me w7,vista en xp,mooi niks

overal lees je dat je moet kijken in de rubrieken wat de moderators te vertellen hebben,

heb overal gekeken maar zie nergens een moderator die mij wat kan vertellenDe groeten!

Reageer [img]https://static.insided.nl/forum.t-mobile.nl/images/iconArrowGray.gif[/img]
close

Reageer

Hallo Flameboy en iedereen die verder last heeft van de weergaloos slechte service van T-mobile.<br />
<br />
Zoals je al aangeeft ben je niet de enige die al MAANDEN aan het wachten is op een update die al lang uit is,<br />
en ook wordt gezien als een vrij nodige (bijvoorbeeld voor het batterijverbruik) update.<br />
Nu hou ik al een tijdje de thread in de gaten waar het over de update (2.3.3) gaat,<br />
en merk ik net dat deze is gesloten met de mededeling dat de update beschikbaar is in Kies. <br />
<br />
Meteen mijn Galaxy S aangesloten en gekeken, maar nee hoor.<br />
U heeft de nieuwste firmware.<br />
<br />
Ik beschik (net als de rest van de gebruikers die deze threads al tijden in de gate houden) over de nieuwste versie van Kies, en heb geen zin om via een andere weg dan de officiële aan de update te komen.<br />
<br />
Hopelijk kan één van de moderators die in de thread die onlangs gesloten in hier een verklaring geven voor het feit dat wij nog steeds geen update hebben.<br />
<br />
De groeten!
Geavanceerd? Reageer

Reageerclose
ik voel me zwaar in de boot genomen,en de volgende telefoon komt niet meer van t-mobile

Bert
Reputatie 1
Ik lees net ook de 2 berichten van de moderators en merkte ook dat het topic daarmee maar meteen gesloten werd. Het topic is niet gesloten, want de problemen zijn niet over!

Ik heb even gekeken naar het stappenplan:

http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/Samsung/I9000-Galaxy-S/Software-update-en-synchroniseren/Software-update-installeren

Maar daarin wordt helaas niets verteld wat ik nog niet wist. Ik hoopte eigenlijk een soort knop te vinden in KIES waarmee ik een updatecheck voor de firmware kan forceren, maar dit kan zover ik weet alléén voor het programma KIES zelf. Ik vind dat een beetje jammer, want nu moeten de mensen dus maar geloven dat KIES op de achtergrond zijn werk doet en eindelijk eens een keer naar die update zoekt.

Voor mij werkt het vooralsnog niet, en ik voel er ook bar weinig voor om mijn telefoon op te sturen naar een reparatieservice als het om iets gaat wat in principe thuis uitgevoerd kan worden. Misschien is een (wellicht vrij arbeidsintensieve) oplossing het winkelpersoneel degelijke instructies te geven en op locatie software updates in de T-mobile shops te gaan aanbieden als KIES niet beter gaat werken dan het nu doet.

In de media staan de laatste tijd zeer regelmatig berichten over het feit dat consumenten beter op de beveiliging van hun mobiele telefoons moeten gaan letten i.v.m. ABN/Rabo/ING bank apps en andere toepassingen met gevoelige informatie. Maar voor mij lijkt het alsof dat allemaal niet zo serieus wordt genomen door de grote corporaties.

Android 2.3.3 werd op 23 februari uitgerold. Het lijkt me sterk dat de hardware partners van Google vóór die tijd niet op zijn minst een preview versie of specificaties kregen toegestuurd.

We leven nu 7 maanden en een week verder, en ondanks de mooie beloften:

(van Samsung, al in maart gelezen op websites) - dat 2.3.3 er nu echt bijna aan komt!

(van T-mobile) - dat het KIES-netwerk de update al heeft en het een kwestie van tijd is dat de mensen hem zelf in KIES zullen vinden!

..zie ik nog niets verschijnen aan de horizon? En dan hebben we het pas over 2.3.3 dus, niet 2.3.4 of 2.3.5 waarin nog meer dingen opgelost zullen worden.

Huidige én laatste versie van de software op mijn telefoon volgens KIES:

PDA:JS5 / PHONE:JPY / CSC:JS4 (TNL)
Reputatie 2
ik heb deze Thread inderdaad gestart omdat de vorige thread gesloten was, omdat het probleem zou zijn opgelost ECHT NIET DUS.
ik heb ook dezelfde firmware op mijn toestel de PDA:JS5 / PHONE:JPY / CSC:JS4 (TNL)
als T-mobile ons nu echt wil gaan helpen, haal AUB dat Brandmerk van onze phone's af zodat we gewoon de reguliere samsung update kunnen installeren.
dit bespaart T-mobile een hoop werk en ook een hoop gezeik op het forum.
Help ons nu eens echt met Service, en geen praatjes waar we niks mee opschieten.
Gisteren maar weer een mail naar t-mobile gestuurd na een paar keer van kastje naar de muur gestuurd. Volgens een aantal mensen bij Samsung wordt de ellende veroorzaakt omdat t-mobile toestellen heeft geleverd die van oorsprong niet Nederlands zijn. Het probleem ligt dus gewoon bij t-mobile, hopelijk wordt dit eindelijk eens opgepakt. De service en informatie voorziening is belabberd, op de helpdesk houdt men zich ofwel van de domme, ofwel ze zijn daar zelf ook niet op de hoogte.

Het wordt tijd dat men van hogerop nu eens actie onderneemt, ik denk dat veel klanten zich zo langzmerhand afvragen of bij contract verlenging wel weer voor deze provider moet gaan kiezen.
Badge +12
T-mobile heeft hier gereageerd hoor op de vraag:

https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/waneer-de-2-3-3-update-voor-sgs-krijgen-124139/

Maar als het niet lukt ga je toch even langs de T-mobile shop ?

Of je doet het via andere manier(en).
Reputatie 5
@Allemaal
het [thread=124139]topic[/thread] was inderdaad gesloten en dit had niet de bedoeling mogen zijn. Het betreffende topic is weer geopend en excuses voor het ongemak hiervoor!

De software update voor de branded T-Mobile versie is al enige tijd beschikbaar via KIES. Omdat jullie aangeven dat de update niet beschikbaar is heb ik jullie klacht doorgezet. Zodra ik een terugkoppeling ontvang dan zal ik dit laten weten.
Reputatie 1
Bedankt voor de informatie Ries! Ik ben blij dat we eindelijk weten waar we aan toe zijn!

Ik heb een tijd terug al gelezen dat dit gaat over de manier waarop de gallery voor foto's werkt in Android? Die leek te veel op hoe het werkt in iOS op iPhones dacht ik. Misschien gaat update 2.3.5 hier ook wel over? Of wordt dit nu weer een 2.3.6? Heeft iemand een site waar je makkelijk kunt zien wat de veranderingen in 2.3.5 zijn?
Reputatie 2
Gelukkig is er nu eindelijk duidelijkheid, alvast bedankt Ries.
ik hoop dat je ons in deze thread op de hoogte houd van de ontwikkelingen.
Bij de T-Mobile klanten service zeggen ze dat de update bijna klaar is. Alleen snap ik niet waarom moeten zij het zo nodig aanpassen?!
Reputatie 2
zullen we vast een thread starten voor icecream sandwitch, dan hebben we deze misschien nog voor de kerst van 2012 😉
Reputatie 5
@eelco.mol
Ik begrijp niet helemaal je vraag. Met wie bedoel je 'zij' ? T-Mobile of Samsung?

@mpm.hartman
Ik heb op Google gezocht naar de specificaties van de update en ik kwam alleen het volgende tegen: "Met Android 2.3 zou de Samsung Galaxy S zuiniger omgaan met de batterij en zouden algemene prestaties verbeterd worden."

@Flameboy
Ze zijn wel erg creatief met het bedenken van namen voor de updates. :)

@Allemaal
Mocht ik nieuws hebben dan laat ik het weten.
we wachten af Ries,bedankt voor je moeite
Reputatie 1
Ik heb ook gezocht naar een 2.3.5 changelog, en vond informatie op een site die me vertelde dat 2.3.5 al op 11 juli uitgerold werd voor de Google Nexus S 4G. Ik neem aan dat die software daarna nog naar de verschillende andere fabrikanten moest om het voor hun hardware geschikt te maken.

Maar deze datum is van ver vóór de uitspraak in de rechtszaak tussen Apple en Samsung (uitspraak was op 15 september geloof ik) die ervoor zorgde dat we nu wachten op aangepaste software.

Aangezien er een maand of 2 tussen de laatste release en de rechtszaak zat verwacht ik niet dat ze de aangepaste software gewoon 2.3.5 zullen noemen. Dat zou onder andere verwarring veroorzaken omdat ik denk dat het de bedoeling is dat áls mensen upgraden, dat iedereen dan uiteindelijk upgrade naar een versie die geen inbreuk meer maakt op het patent. Dus dat wordt wellicht een 2.3.6?

Ook zijn er morgen (donderdag 6 oktober) pas 3 weken overheen gegaan sinds de rechtszaak. Ik denk dat we voorlopig nog wel even geduld mogen hebben dus.

Offtopic:

korte changelog 2.3.5:

• Fixes for signal reception issues
  • Widget for 4G settings
  • Teletype (TTY) support
  • NI push support
  • NFC secure element
  • Several bug fixes
TTY (Teletype) klinkt een beetje als een soort text-to-speech en speech-to-text functie voor doven geloof ik.

NI Push (Network Initiated Push): server kan informatie toesturen als er een update is, zonder dat het device telkens inlogt terwijl er niets nieuws is, volgens mij deed de g-mail app dit al?

NFC (Near Field Communication): voor o.a. Google Wallet, denk aan een soort OV-chip ding in je telefoon waarmee je kunt betalen. De Galaxy S en huidige Galaxy S2 hebben er geen ondersteuning voor. Er zou een geüpdate Galaxy S2 mét NFC support komen, maar alleen voor bepaalde landen.
Ik heb dit probleem al eerder aangekaart op dit forum met mijn Nokia 6700. Het zijn de telefoons die door de provider geleverd worden. Koop je een los toestel heb je nergens problemen mee. Nokia heeft de mijne voorzien van compleet nieuwe software. Ik heb sinds kort een Gio los gekocht en heb geen problemen met updaten.
Reputatie 5
Mijn I9000 draait nu al drie weken op versie 2.3.5 (geflashed via ODIN) en ik doe nu beduidend langer met de batterij als voorheen. Is je garantie voorbij of maakt het niets uit dat je garantie verloopt na het flashen, dan is het het proberen zeer zeker waard!
Badge +12
Voor de S1 plus is 2.3.5 ondertussen al uit.
Reputatie 2
is er al meer nieuws Moderators?????
die rechtzaken gaan toch maar door en door, maak dan een update waar die foto gallary is aangepast.
we wachten nu al zo tergend lang, er wordt steeds gezegd we werken eraan en we laten weten als er nieuws is, volgens mij is er over 10 jaar nog geen nieuws over een update en is deze thread zo goed als dood, er zijn zoveel galaxy s gebruikers en nog wordt hier niks voor gedaan. ik snap de werkwijze van t-mobile niet helemaal.
bied ons dan aan om de reguliere firmware te draaien op onse telefoons, dit zou zoveel helpen.
@ Wachten duurt echt tergend lang bij T-Mobile
@Flameboy

een half jaar geleden heb ik op het forum al een stuk geplaatst bij Nokia 6700. Ook daar dezelfde problemen. Ik had mijn toestel via T-Mobile maar ook bij die toestellen liepen de updates achter. Nokia huldigt het proncipe "niet te updaten dan een softwarefout" en plaatste kosteloos nieuwe software welke niet GEBONDEN is aan enige provider (lees hier T-mobile). Bij The Phonehouse kunnen ze je precies vertellen hoe, wat en waarom!

Ook Samsung zal dit doen als je toestel nog geen één jaar oud is (garantie). Providers hebben geen belang bij upgraden van het door hen geleverde toestel. Kost hen geld en de klant koopt toch wel een nieuwe. Voor mij éën keer en nooit weer. Ik koop wel een los toestel, goedkoper en altijd voorzien van de laatste update.

Succes met je strijd
Of er nu mensen met de update bezig zijn of niet. Het gaat mij erom dat ik nu al 6 maanden op die update zit te wachten. Dit is echt onacceptabel.
Er wordt beweert dat gingerbread beschikbaar is geweest via kies...nou, zelfs dat niet. Ik heb dat ding dagelijks of soms om de dag aan de pc gehad en nog nooit iets anders gelezen dan "dit is de nieuwste firmware"

Het gaat helemaal nergens meer over.

Icecream sandwich......ach....dat zet ik maar helemaal uit m'n hoofd.
In dit onzekere gebeuren, heb ik in ieder geval 1 zekerheid! Nooit, nooit, nooit meer een toestel van t-mobile. En dat zal ik ook zoveel mogelijk mensen vertellen...
Reputatie 2
Zojuist mijn Galaxy S i9001 voorzien van nieuwe firmware via Kies. Probleemloos. Is het niet zo, dat firmware verstrekt wordt door de fabrikant en niet door de provider ? Of zie ik dat verkeerd ?

Reageer