Beantwoord

Camerafout op de Galaxy s4

Beste,

Ik heb afgelopen zaterdag de Galaxy S4 ontvangen en nou werkt hij prima, behalve de camera. Ik vraag me af hoe dit komt? Als ik de camera aanklik krijg ik een zwart scherm en na enkele seconden de melding 'camerafout'. In de t-mobile winkel wisten ze ook niet precies wat het was, maar op internet heb ik gevonden dat veel mensen met eerdere galaxy versies hier al last van gehad hebben. Ik heb zelf twee jaar een galaxy s2 gehad, maar daar nooit problemen met de camera ondervonden. 

Wie o wie kan mij helpen?

Groeten,
Mitchell
icon

Beste antwoord door ShadowLea 14 september 2013, 21:50

Probeer eens Instellingen --> apps --> alles -> camera en daar de cache en data te legen, en geforceerd te stoppen.

Vervolgens onder instellingen --> apps --> actief --> apps in cache de camera app te stoppen (als deze er nog in staat).

Hebben jullie apps die gebruik maken van de camera, als zaklamp apps? Zoja, deinstalleer deze, want deze gebruiken de flitser, en als de flitser in gebruik is krijg je de melding "Camera Fout" (Sommige wekker apps gebruiken ook de flitser voor een zaklamp functie.)

Ook kun je nog de systeemcache legen: (Dit verwijdert geen persoonlijke data)

Telefoon uit.
Volume Down + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 5
@Mitchell91
Welkom op het T-Mobile Forum!:)

Jeetje, dat is vervelend! 😞 Helemaal nu je het toestel nog maar net hebt! Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Kun je in een prive bericht je postcode, geboortedatum, e-mailadres en IMEI nummer van het toestel sturen? (je vindt het IMEI nummer door *#06# in te toetsen op je telefoon of op een wit stickertje achter de batterij) Dan voorzie ik je zo snel mogelijk van een reactie. 🙂
Hier nog een met camera problemen . Das toch niet te geloven 😞 als je het mij vraag zijn we goed genaaid met die Sucks 4
Is dit inmiddels opgelost?
Reputatie 1
Gelukkig werkt het bij mijn S4 wel goed, wat een teken is dat het op te lossen moet zijn. Misschien een foutje in de software?
Reputatie 5
@pechvogel nr2 Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je problemen ervaart met je S4 camera. Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? Wat heb je allemaal al zelf geprobeerd?
Heb precies dezelfde problemen. S4 nu maand in bezit. Begon na een week met roze strepen tijdens foto maken. Nu steeds vaker een zwart scherm bij camera. En moet dan s4 opnieuw opstarten. Het probleem lijkt zich dus verergeren. Zou de nieuwe firmware een oplossing bieden? Wat anders?
Sinds ik donderdag 12 september een systeemupdate heb gedaan bij mij Galaxy S4, heb ik ook problemen met mijn camera.
Ik krijg ook zwart beeld. Heb mijn mobiel al meerdere malen opnieuw opgestart, maar verhelpt het probleem niet. 

Iemand een idee wat ik allemaal kan proberen om het probleem te verhelpen?
Reputatie 7
Badge +9
Probeer eens Instellingen --> apps --> alles -> camera en daar de cache en data te legen, en geforceerd te stoppen.

Vervolgens onder instellingen --> apps --> actief --> apps in cache de camera app te stoppen (als deze er nog in staat).

Hebben jullie apps die gebruik maken van de camera, als zaklamp apps? Zoja, deinstalleer deze, want deze gebruiken de flitser, en als de flitser in gebruik is krijg je de melding "Camera Fout" (Sommige wekker apps gebruiken ook de flitser voor een zaklamp functie.)

Ook kun je nog de systeemcache legen: (Dit verwijdert geen persoonlijke data)

Telefoon uit.
Volume Down + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.
Ook mijn camera op de S4 geeft nu een zwart scherm, geen fklashlight app, cache camera geleegd...maar helpt niet! 
Systeemcache geprobeered te legen maar ik kreeg alleen Android scherm met 'downloading'.....HELP!!!!!
Reputatie 7
Badge +9
@Elliebarendregt Klopt, want het moet Volume Up zijn, niet Volume Down. (Ik kan niet meer wijzigen in mijn atwoord).
Nu twee keer geprobeerd, lukt niet. eerste keer gestopt bij samsung galaxy s4 logo en dan gaat hij weer aan. Tweede keer ingedrukt gehouden maar er kwam geen samsung logo en er gebeurt verder niets. Derde keer geprobeerd zoals 1ste keer maar ging weer zoals eerste keer.
Net ook nog bij T-mobile winkel geweest, moet dan opgestuurd woren en ben hem dan 2 wkn kwijt....en heb geen leentoetsel....bah
Reputatie 4
@ Elliebarendregt

Hmm, dat is vreemd! Heb je de fabrieksinstellingen ook al een keer gereset? Via onze Toestelhulp zie je stapsgewijs hoe je dit kunt doen. Vergeet dan niet om een back-up te maken, zodat je gegevens niet verloren gaan. Laat je even weten of het is gelukt? Ik ben benieuwd!
Hallo allemaal!

ik heb sinds de laatste update ook problemen met de camera. S4 besteld tijdens de 12-13 jaarwisselingsactie zo ongeveer, gebruik de S4 al vanaf april/mei zo ongeveer. Werkt als een trein, super fijne telefoon. Alleen na de laatste update zag ik tijdens het starten van de default camera app een firmware update voorbij komen... toen begon het eerst met roze strepen (eerder gelezen dat dit nog weleens voorkomt?), vervolgens de bekende Camerafout.
Het is nu ook al twee keer gebeurd dat de camera app niet direct afsloot, waardoor de accu ernstig snel leeg ging en de telefoon warm werd... na het opnieuw starten van de S4 was dat weer voorbij...

Inmiddels 2x een factory reset gedaan, cache geleegd zowel uit het recovery menu als in de app zelf, SD kaartje eruit en foto's op telefoongeheugen. Ik gebruik geen apps die de camera gebruiken. Ik heb wel de bekende barcode readers, echter wanneer die niet gestart zijn na opnieuw de telefoon opstarten zou dit geen probleem mogen opleveren, voor de firmware update deed de camera het wel en aan apps is niets veranderd in de tussentijd.

Laatste keer nóg maar eens het hele riedeltje doorlopen: eerst de app-cache legen, dan reset in recovery en cache legen, nogmaals reset naar factory settings. Schoner wordt het niet, geloof ik.
Start de camera: camerafout. 😕
Damn....:mad:

Dus: is hier nu al iets voor gevonden? Kan het zijn dat de hardware inmiddels is aangepast in de nieuwere modellen of is het echt een software issue?

ik zou het zooooo graag weten.....gebruik de camera echt heel vaak en ik mis hem nu wel een beetje :(
Reputatie 7
Badge +9
@robertrunner

Krijg je ook direct na de fabrieksreset de camerafout? Of heb je dan al weer apps geinstalleert?

Krijg je de fout ook als je een andere camera app gebruikt?
Direct na de eerste instellingen de standaard camera app gestart en dan geeft het direct de camera fout. 2e keer met een dummy Gmail ingesteld zodat er zeker weten geen apps meer meekomen. Zelfde probleem. ..

Maar klopt het dat er in de laatste update ook een camera firmware gebakken zat? Ik heb het gevoel dat het daardoor fout is gegaan. Na de update deed de fout zich pas voor.

En ja, ook met andere camera apps bijv barcode reader, krijg ik dezelfde fout.

Gekke is, wanneer ik internationaal zoek komt dit best vaak voor maar niemand lijkt het op te lossen?
Reputatie 7
Badge +9
Er zit inderdaad vaak wel een camera update in een FOTA verwerkt. 

Je kan handmatig de firmware updaten door te bellen naar *#34971539#
Ook de Fota code werkt bij mij niet..

Het probleem.is bij mij gisteravond opgetreden over dag heb ik gewoon nog foto's gemaakt s avonds wou ik m'n camera omdraaien en hij bleef hangen na alles geprobeerd te hebben doet de camera het nog steeds niet.

Heeft iemand anders misschien nog iets om te proberen?
Hier ook camera problemen met de S4.

Als ik de camera open blijft die lange tijd een zwart beeld geven en daarna camera fout. Terwijl ik bij Instagram wel gewoon foto's kan maken.
Reputatie 5
@daaantjex Welkom op het T-Mobile Forum.
@Larissaa90
Sorry voor de late reactie. 😞 Hebben jullie de update al gedaan zoals ShadowLea had geadviseerd?

@Yordy85 Welkom op het T-Mobile Forum. :)
Welkom op het T-Mobile Forum. :)

Vervelend dat je al vanaf het begin problemen met de telefoon hebt. 😞 Ik hoop dat ik je hiermee snel zo kan helpen zodat alles binnenkort weer volledig werkt. Je geeft aan dat je je telefoon een keer hebt opgestuurd voor reparatie omdat hij vaak uitviel. Er is toen (waarschijnlijk niet gekeken naar het probleem met de camera) of wel?

Ik heb op dit moment jammer genoeg geen andere oplossing om je telefoon nogmaals voor reparatie te sturen alleen dan voor het probleem betreft de camera. Hou je ons op de hoogte?
Ik heb al geruime tijd problemen met mijn Galaxy S4. Het toestel valt steeds uit. Vaak gebeurt dit als ik 2x een foto maak. Hele toestel valt uit en bij het opstarten blijft het hangen in het opstarten. Heel irritant. Ik kan niet meer vertrouwen op het toestel. Ook krijg ik steeds vaker een popup te zien met 'Camera fout'. Ik gebruik geen apps als zaklantaarn oid. Wat kan ik hier aan doen?
Reputatie 5
@Leroy97 Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je problemen met de camera van je S4 ervaart. Maak je gebruik van de laatste softwareversie? Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabriek instellingen? Mocht het probleem zich dan nog voordoen dan wil ik je adviseren om het toestel ter reparatie aan te bieden. Het lijkt dan om een hardware defect te gaan.

Mocht je hier nog vragen over hebben dan zie ik je berichtje graag tegemoet.
Hallo.
Ik heb juist een heel ander probleem met mijn camera op de s4. Geen slecht beeld of strepen, maar van de een op de andere dag stond mijn camera ondersteboven samen met alle instellingen voor de camera.

Verder heeft mijn telefoon dit probleem met andere apps nog nooit vertoond. Is dit op te lossen?

Groetjes naomi
Reputatie 7
Badge +9
Heb je Schermrotatie aanstaan?
Chantal01 schreef:

@Mitchell91
Welkom op het T-Mobile Forum!:)

Jeetje, dat is vervelend! 😞 Helemaal nu je het toestel nog maar net hebt! Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Kun je in een prive bericht je postcode, geboortedatum, e-mailadres en IMEI nummer van het toestel sturen? (je vindt het IMEI nummer door *#06# in te toetsen op je telefoon of op een wit stickertje achter de batterij) Dan voorzie ik je zo snel mogelijk van een reactie. :)

Ik heb precies hetzelfde probleem. Eerst was het alleen de front camera, maar nu ook de gewone camera. Het legen van de cache of geforceerd stoppen heeft helaas geen effect. Kun je mij een PB sturen zodat ik je mijn IMEI nummer kan geven? Heel erg bedankt!! Ik hoop dat je me snel kunt helpen.
@ShadowLea: dank je voor de FOTA code overigens... Geprobeerd, helaas geen resultaat. Ik ga de telefoon ter reparatie aanbieden.

Reageer