Beantwoord

Chromecast communiceert niet meer met telefoon

• 4 maart 2019
  • 5 reacties
  • 5089 Bekeken

Ik kijk al jaren iedere dag via chromecast naar videoland met mijn samsung a3. Dat ging altijd goed, tot vanmorgen. Ik zet het kastje aan en zie staan dat ik mijn inloggegevens na moet kijken. Erg vreemd omdat er niks is veranderd! Ik ga op mijn telefoon naar home ( de app van chromecast) en zie dat het apparaat niet gevonden kan worden. Toen heb ik de stekker er uit en er weer in gedaan, instellingen doorlopen( alles stond nog goed) wifi uit en weer aan, telefoon uit en weer aan. Apparaat ontkoppeld en toen ik het weer opnieuw wilde koppelen werd hij wel zichtbaar op de tv, maar kon hij op mijn telefoon niet gevonden worden. Dus ik denk dat er iets met mijn telefoon niet in orde is, maar wat? geen idee... Ik zie wel dat de singnaalsterkte erg zwak is, maar 1 en soms 2 streepjes. Ik weet niet wat dit normaal is, daar let ik nooit zo op. Wat me wel al meer is opgevallen, is dat ik in mijn tuin vaak ook geen verbinding heb, maar dan valt de wifi ook weg, dat is nu niet zo. Maar wie kan me hier mee helpen want ik baal nu wel dat ik mijn favoriete series niet meer kan bekijken
icon

Beste antwoord door Brian 8 maart 2019, 11:34

Hi @Jootje27, wat irritant dat de verbinding weg blijft vallen! Is het de afgelopen dagen nog vaker voorgekomen? Is het in dat geval voor jou mogelijk om ook een ander apparaat op de Chromecast te testen? Als deze wel goed verbinding kan maken met de Chromecast op het moment dat het niet lukt je met je Samsung dan weet je dat het iets met de Samsung te maken heeft. Als het met het andere apparaat ook niet lukt dan ligt het aan de Chromecast of de modem. Als je met de andere apparaten op dat moment wél een goede Wifi verbinding hebt dan is er waarschijnlijk iets met de Chromecast zelf. Een fabrieksreset van de Chromecast kan dan eventueel helpen (je moet hem daarna dan wel opnieuw instellen).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hallo Jootje27,

Als de chromecast en de smartphone met dezelfde wifi verbonden zijn moet de verbinding werken.
Ik weet niet welk modem je hebt en of je daarvan de 5 ghz wifi gebruikt? (Alleen bij Huawei modems) Het bereik op 5 ghz kan minder zijn.

De basis voor chromecast is natuurlijk een goede wifi. Staat het modem ver van de chromecast af? Wellicht kan je een ander wifi kanaal proberen.

Mvg. Marcel
Hallo Marcel,
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb inmiddels alles losgekoppeld( ook het modem) en een kwartier gewacht voordat ik alles weer heb aangesloten. Ik heb geen idee wat het probleem is geweest, maar de chromecast herkende mijn telefoon weer, dus het is voor nu opgelost.

Mvg Jolanda
Nou, dit is wel heel erg vreemd zeg! Wil ik vanavond weer via mijn chromecast gaan kijken, verbind mijn telefoon weer niet met de chromecast. En staat deze ook niet als gekoppeld in de app. Nu heb ik vanmiddag, nadat ik alle kabels had losgekoppeld en weer in het stopcontact had gedaan, niet gekeken of het apparaat er toen wel in stond, maar toen verbond hij ineens zonder dat ik hem opnieuw had gekoppeld( ik had hem vanmorgen losgekoppeld in de app). Ik begrijp er echt helemaal niks van! Is er iemand met veel verstand van dit probleem???
Het modem staat trouwens dichtbij de chromecast en ik gebruik 5 ghz. Ik heb geen idee hoe ik iets anders moet gebruiken, maar dit is al jaren goed gegaan, dus een beetje vreemd als het nu ineens op een ander kanaal zou moeten. Maar als ik zou weten hoe ik dat moet doen wil ik het wel proberen.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Jootje27, wat irritant dat de verbinding weg blijft vallen! Is het de afgelopen dagen nog vaker voorgekomen? Is het in dat geval voor jou mogelijk om ook een ander apparaat op de Chromecast te testen? Als deze wel goed verbinding kan maken met de Chromecast op het moment dat het niet lukt je met je Samsung dan weet je dat het iets met de Samsung te maken heeft. Als het met het andere apparaat ook niet lukt dan ligt het aan de Chromecast of de modem. Als je met de andere apparaten op dat moment wél een goede Wifi verbinding hebt dan is er waarschijnlijk iets met de Chromecast zelf. Een fabrieksreset van de Chromecast kan dan eventueel helpen (je moet hem daarna dan wel opnieuw instellen).
Bedankt voor de reacties! Ik heb de chromecast gereset en daarna ingesteld op 2,4 ghz omdat ik bij 5 ghz een melding kreeg dat ik te weinig bereik had. Ik denk dus dat dat het probleem was. Wel gek dat hij het wel al die jaren op die manier gewoon heeft gedaan. Maar ben blij dat het is opgelost!

Reageer