Vraag

Contacten synchroniseren Samsung lukt niet

• 4 september 2016
  • 9 reacties
  • 541 Bekeken

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn contacten van mijn live-mail te synchroniseren met mijn Samsung galaxy S5 plus. Als ik naar contacten ga op mobiel dan ga ik naar instellingen en kies dan voor contacten. Dan ga ik naar accounts en kies voor account toevoegen. Dan kies ik voor Microsoft Exchange ActiveSync en vul mijn gegevens in. Dan zegt hij dat account al bestaat en verwijder dan mijn e-mailadres bij de email. Dan herhaal ik bovenstaande stappen en dan pakt hij mijn e-mailadres wel maar nu komt het...ik ga naar contacten en klik op icoontje met de 2 gezichtjes en daar zie ik maar niet mijn live-mail tussenstaan. Wel de accounts Google en Samsung. Was eerder wel maar sinds update marshmallow niet meer. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik ze te zien krijg!

Graag jullie hulp.

BVD
Cindy

9 reacties

Hoi Cindy, welkom terug op het klantenforum.

Zou je kunnen kijken of er wel een vinkje staat achter "contacten synchroniseren" wanneer je naar Instellingen (van de telefoon) -> Accounts -> Microsoft Exchange ActiveSync -> *tap op je e-mailaccount* gaat?
Hoi,

Als ik naar bovenstaande stappen ga dan zie ik mijn account er niet tussenstaan. Nu heb ik mijn e-mailaccount weer verwijderd en probeer via bovenstaande stappen mijn account toe te voegen maar dan krijg ik de melding: Kan het account niet instellen. Kan niet verbinden met server.

Dus dat lukt niet. Wel zie ik dmv 3- puntjes dat het op automatisch synchroniseren staat.

Trouwens bedankt voor de reactie.

Gr. Cindy
Reputatie 7
Badge +20
Hey Cindy,

Heb je al eens geprobeerd om je e-mail helemaal vanaf punt 0 handmatig in te stellen? Op deze pagina lees je hoe je dat met onze gegevens kunt doen. Hopelijk lukt het zo om je e-mailaccount in te stellen!

We horen graag van je of het gelukt is! 🙂
Hai,

Bovenstaand geprobeerd mag nog geen succes!
Misschien dat ik de telefoon maar moet gaan resetten.

Gr. Cindy
Reputatie 7
Badge +20
Hi Cindy,

Wat jammer dat dat niet heeft gewerkt. Als dit probleem is veroorzaakt door de software update dan is het resetten van je toestel inderdaad een mogelijke oplosing. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je jouw toestel kan resetten. Maak wel eerst een back-up van je gegevens zodat je ze niet kwijt raakt.

Laat je ons weten of dit heeft gewerkt?
Ik heb mijn toestel gereset. Helaas. Ik krijg steeds maar de melding: kan niet verbinden met de server.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Cindy,

Balen zeg. Ik hoopte dat dat zou werken. Zou je misschien de contacten op Outlook kunnen zetten? Je kan ze dan met Smart Switch overzetten naar je telefoon.

Ik hoop dat dit wel de oplossing is voor jou! Houd je ons op de hoogte?
Bovenstaand is deels gelukt. Ik ben er nu klaar mee en ben nu bezig met alles over te zetten naar de Gmail-account. Maar daar ondervind ik nu ook een probleem met het toevoegen van een emailaccount maar daar heb ik al een nieuwe topic voor aangemaakt.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Cindy,

Ik zie dat inmiddels het andere probleem ook is opgelost! 🙂 Fijn dat alles weer werkt nu. Als we je nog ergens bij kunnen helpen, trek gerust aan de bel!

Reageer