Beantwoord

CORRECTIE - 4G+ ondersteuning op Samsung toestellen

• 16 januari 2016
  • 61 reacties
  • 5251 Bekeken

Toon eerste reactie

61 reacties

@HarryMe

Enig idee of de samsung s7 edge wel 4g+ ondersteunt? Ik zie namelijk de 4g+ icoontje niet op mn telefoon verschijnen.
Reputatie 3
Badge +4
Goedemorgen, o.a. de S6 Edge plus, S7 en S7 Edge ondersteunen wel 4G+ van T-Mobile.
(Met eigen ogen gezien;))
Bij deze toestellen krijg je bovenin beeld ook het 4G+ icoontje te zien (in het 4G+ dekkingsgebied).

Waar staat je Netwerkmodus op (bij Instellingen, Netwerken, Meer, Mobiele netwerken, Netwerkmodus)?
Staat op (4g/3g/2g autimatisch verbinden)
Reputatie 3
Badge +4
Ok, dat is goed, zo zou het moeten werken.

De dekking van 4G+ is flink uitgebreid t.o.v. wat het kaartje aangeeft, maar als je in dit gebied bent zou je telefoon 4G+ moeten aangeven.
(Binnenshuis soms niet omdat je dan niet meer op beide frequenties signaal houdt.)

Aan T-Mobile: willen jullie het kaartje up to date maken?
Tnx Harry, ik zal het in de gaten houden. Zit nu ergens in Oudenhoorn, zal wel aan de dekking liggen..
Reputatie 7
Badge +15
Hey Selamnince,

Ik heb het nog even voor je nagekeken maar in Oudenhoorn is 4G+ (nog) niet geactiveerd. Op deze pagina lees je meer over 4G+. Momenteel staat in meer dan 75% van ons 4G-dekkingsgebied 4G+ aan. De aankomende maanden gaan we dit verder uitbreiden en we verwachten in de zomer het gehele 4G-dekkingsgebied te voorzien van 4G+! 😃

Uiteraard kun je op de plekken waar 4G+ wel beschikbaar is hier gebruik van maken met je S7 Edge!
Heeft de nog uit te komen Galaxy Note 7 wel 4G+?? Ik ga er vanuit maar toch ff vragen:)
Reputatie 3
Badge +4
https://www.galaxyclub.nl/2016/08/vergelijking-galaxy-note-7-versus-galaxy-s7-edge-verschillen-specs-features

Hoi rfburen, welkom!
De Note 7 is zeker T-Mobile G+ compatibel.
Dit nieuwe vlaggenschip deelt veel techniek met de S7 (Edge).

De introductie van de Note 7 is (minimaal) een paar weken uitgesteld i.v.m. batterijproblemen (iets langer wachten).

https://www.galaxyclub.nl/2016/09/release-samsung-galaxy-note-7-waarschijnlijk-verder-uitgesteld/
WAAROM HEEFT T-MOBILE deze informatie niet.

Ik heb meerdere keren met ze gebeld over het 4g++++ probleem op mijn S6, met twitter ook nog account gereset, nieuwe simkaart ontvangen. Allemaal moeite voor niks lees ik nu. Dit kan toch een hooooop onzin en tijd schelen. ZONDE!
Prachtig Prachtig netwerk, met de beste potentie, en dan geen kennis bij enig klantenservice.

Ik heb ze alle informatie gegeven die nodig was, van telefoon tot mijn 4G+ ervaring bij KPN tot het feit dat 4g+ het wel doet in een S7 telefoon van een kennis............ nu allemaal zo logisch

Nogmaals bedankt Dennis! anders had ik nog vele frustrerende weken te gaan.

Na enige verwarring hier op het Forum en op Twitter heb ik binnen T-Mobile extra navraag gedaan of de Galaxy S6 en S6 Edge ondersteuning bieden voor 4G+. Dit is NIET het geval, ondanks hetgeen we eerder communiceerde.

Voor degenen die het interessant vinden, hierbij de technische uitleg:
"De S6 en S6 Edge ondersteunen inderdaad cat6, alleen niet de combinatie 900MHz+1800MHz. Dit heeft te maken met de antenneconfiguratie in het toestel. Ten tijde van het ontwerpen van het toestel was Samsung nog niet op de hoogte dat T-Mobile die banden zou gaan combineren. Het is dus puur de hardware die het niet support. De enige uit die serie die het wel ondersteunt is de S6 Edge+. De G920F en de G925F ondersteunen dus geen CA op 3A-8A."

Om alles even op een rijtje te zetten, onderstaand de Samsung toestellen die wel of geen ondersteuning bieden voor 4G+:

GEEN ondersteuning:
- Samsung Galaxy S5 Neo (SM-G903F)
- Samsung Galaxy Tab S2 9.7 (SM-T815)
- Samsung Galaxy S6 (SM-G920F)
- Samsung Galaxy S6 Edge (SM-G925F)

WEL ondersteuning:
- Samsung Galaxy Note Edge (SM-N915FY)
- Samsung Galaxy Alpha (SM-G850F)
- Samsung Galaxy S5 LTE+ (SM-G901F)
- Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
Onlangs begrepen dat T-Mobile ook de 2100mhz (deels) gaat inzetten voor 4G. Is het met de Samsung S6 dan wel mogelijk om 4G+ te krijgen? Bijvoorbeeld de combinatie 900mhz met 2100mhz..
Is het tevens al bekend welke steden / dorpen de 2100mhz frequentie voor 4G geactiveerd krijgen?
Reputatie 3
Badge +4
Hoi Dommels, nee, dit is (hoogstwaarschijnlijk) niet mogelijk!
4G+ werkt op de S5 Neo/ S6/ S6 Edge alleen op enkele meest voor de hand liggende banden (bijv. de 800 en 1800 MHz band).
Toelichting: De 900 MHz band was voorheen voor 2G/3G, de 2100 MHz band was voor 3G.

Reageer