Beantwoord

Dataverbruik na inschakelen mobiele gegevens

• 15 februari 2017
  • 3 reacties
  • 4397 Bekeken

Beste T-Mobile..

ik heb misschien een vreemde vraag.

ik heb een T-Mobile Samen 500 MB en internetbundel 100 MB
die ik alleen maar gebruikt als het echt nodig is voor Whatsapp en of mail meer niet
als ik thuis ben of bij familie en of vrienden gebruik ik Wi-Fi.
zo dra ik mijn mobiele gegevens aan zet ben ik gelijk 40 of meer data kwijt dan doe ik nog niets
net als gister 15 feb 2017 ik heb Wi-Fi aan en mobiele gegevens aan en ik stuur een Whatsapp bericht
en ben gelijk 199 mb kwijt ik snap er niets van ligt aan mij Samsung Galaxy S6 of ligt het echt aan mij ik snap er echt niets van ik hoop dat het op gelost kan worden ik durf me mobiele gegevens niet meer aan te doen. dat zou niet mogen.

vriendelijke groeten
de heer h j f visser
icon

Beste antwoord door Skyrider 15 februari 2017, 18:48

Goedenavond De heer visser.

Het is mogelijk dat het maken van backup / synchronisatie van google er mee te maken heeft. Gelukkig zijn de info & tips topics hierover gemaakt om je (hopelijk) in de goede richting te sturen! :)

Zie: Voorkom hoog dataverbruik. Bekijk hier de tips!

Ik zou zeggen, lees het even door en kijk wat je ermee kan.

Laat ons weten of je nog vragen hebt, we helpen je graag.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedenavond De heer visser.

Het is mogelijk dat het maken van backup / synchronisatie van google er mee te maken heeft. Gelukkig zijn de info & tips topics hierover gemaakt om je (hopelijk) in de goede richting te sturen! :)

Zie: Voorkom hoog dataverbruik. Bekijk hier de tips!

Ik zou zeggen, lees het even door en kijk wat je ermee kan.

Laat ons weten of je nog vragen hebt, we helpen je graag.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
bedankt voor alle tips ik heb me synchronisatie uit gezet
dat moet toch genoeg zijn hoop ik. ik ben blij dat ik stel samen abonnement heb
maar goed nu dat mijn synchronisatie uit is moet op gelost zijn zo niet
wat dan van die anderen tips heb ik geen verstand van.

alvast bedankt
harrie visser

P.S ik ben nog steeds zeer tevreden over T-Mobile
😃
Hoi Harrie.

Zou je nog even naar de volgende dingen willen kijken, om er zeker van te zijn dat je straks niet alsnog per ongeluk door je bundel heen bent?

Ga naar het instellingenmenu van het toestel -> Toestel-info -> Software-update -> Staat hier de optie aan om updates automatisch te downloaden? Zet deze dan op 'alleen via wi-fi' (of uit).

Ga naar het instellingenmenu van het toestel -> Wi-Fi -> Staat 'slimme netwerkwissel' aan? Zet deze dan uit, anders kan het toestel zelf switchen tussen Wi-Fi en 3G/4G (als Wi-Fi en mobiele gegevens beide aan staan).

Ga naar je lijst met applicaties -> Galaxy app store -> Instellingenmenu van de app -> Kijk of apps automatisch mogen updaten en wijzig dit naar 'alleen via Wi-Fi' (of zet 't uit).

Ga naar je lijst met applicaties -> Google play store -> Instellingenmenu van de app -> Kijk of apps automatisch mogen updaten en wijzig dit naar 'alleen via Wi-Fi' (of zet 't uit).

Het is ook altijd goed om de instellingen in de apps zelf na te lopen, sommige apps mogen bijvoorbeeld automatisch media downloaden, andere apps kunnen filmpjes automatisch afspelen etc., die dingen kunnen je databundel ook belasten.

Reageer