Vraag

Drie keer Samsung toestel gekocht, allemaal slecht

Ook slechte ervaringen met Samsung? Is zonde van mijn geld geweest. Met de IPhone (3 nu gekocht) heb ik geen problemen

13 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Ik heb nu een S6 en een S6 edge+ en in het verleden o.a. een Note 2 gehad en ben er uiterst tevreden mee.
Reputatie 6
Badge +17
Greetje, welke Samsung telefoons heb je gehad?
Een Samsung G2/9100. Die was snel out of order door gering batterij vermogen. Batterij vervangen maar hielp niets. Toen via T mobile nieuw abonnement aangeschaft met IPhone 5c. Nooit meer problemen gehad. Nu 21keer Samsung G3 Neo gekocht voor zoon. Na halfjaar total loss, ene keer doet hij alles andere keer niets. Nog 2 Samsungs gehad, eveneens batterij probleem. Ik vind dit geen toeval meer. Het zijn toch geen weggooiprodukten? Begrijp ook niet dat Samsung met deze batterijproblemen weg kan komen. De IPhones hebben een lang batterij vermogen, nooit problemen. Mijn dochter heeft nu via T Mobile de IPhone 6S. Een hoop geld, maar wel zekerheid dat het een goed produkt is.
21 keer... Bedoel natuurlijk 1 keer:)
Reputatie 3
Nou, behalve mijn eerste Siemens telefoon heb ik altijd een Samsung gehad. Ik ben daar altijd tevreden mee geweest. Maar smaken verschillen.Ik ben nu eenmaal geen liefhebber van gesloten systemen.
Ik hoop niet dat dit een fanboy/fangirl discussie wordt.
Reputatie 7
Badge +9
G2? G3 Neo? Je kan niet eens de naam van het toestel onthouden als je er over klaagt? Ugh, typisch iSheep..

Ik neem aan dat je de S2 en S3 Neo bedoeld.

Je had ook gewoon een nieuwe batterij kunnen kopen. Of misschien eens wat specifieker kunnen aanduiden wat nou eigenlijk fout ging. Was hij snel leeg? Ging hij niet meer aan? Vloog hij in brand? Bracht hij de Apocalypse mee? Cthulhu?
Reputatie 6
Ach, mijn vrouwtje heeft eens 3 druppels water over haar iPhone gemorst. Gevolg; kapoet. Vervolgens een nieuwe, waarvan de batterij het ook niet langer dan een jaar het volhield. De iPhone 6 van nu houdt het ook geen dag vol.

Al met al, je kunt er niks van zeggen. Je hebt of gewoon pech gehad met je toestellen of er is een andere 'oorzaak'.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Greetje Bos,

Welkom op ons Forum!

Ik heb in het verleden ook een Samsung S3 mini gehad en ik was er toen wel tevreden mee. Hij ging lang mee en ik ervaarde nooit problemen. Ik heb nu een iPhone 6 en die bevalt tot nu toe ook. Ik heb wel weinig opslagruimte wat dat betreft was de Samsung fijner. 😛
Ik heb tot nu toe alleen Samsung gebruikt (S6 nu) en ik heb geen problemen mee
Ik heb sinds mijn mobiele carriere (ooit begonnen met de pocketline swing) alle merken wel gehad. Elk toestel had zijn goede en zijn minder goede kanten. Mijn laatste toestellen zijn van samsung geweest. De enige klacht die ik heb is dat ze zo makkelijk uit je handen kunnen vallen (helaas is dat mijn eigen probleem). Batterijklachten zijn vrijwel std. In het smartphone tijdperk. Ik denk dat het er op neer komt wat exact jouw verwachtingen zijn. Bij deze verwachtingen, zoek je een toestel. In jouw geval de iphone.
Ja als je de naam van je toestel al niet weet hoe geloof waardig is dit.
Heb nu de s7 edge en laat op in een uur en doe er twee dagen mee.
Dit is me zesde samsung en nooit wat met die samsungs gehad
Reputatie 2
Bij Samsung-toestellen wil de levensduur van de accu nog wel eens fluctueren heb ik het gevoel. De ene gebruiker klaagt nergens over en weet het te presteren om meer dan een dag op een acculading te doen, de andere gebruiker houdt het hooguit een halve dag vol. Een groot deel zit natuurlijk in het gebruik (en de instellingen) van het toestel, maar zelf heb ik het gevoel dat het ook deels ligt aan Samsung.

Ik heb de afgelopen jaar zelf 2 Samsung toestellen gehad: de S2 en de S4. De S2 is nog steeds levende en gaat gezien de leeftijd van het beestje nog best wel lang mee. Het enige probleem is een trilfunctie niet meer werkt, maar dat is niet het ernstigste. De S4 heeft het een jaartje volgehouden tot er iemand op straat besloot dat ie het ook wel een mooi toestel vond en 'm uit mijn handen griste, dus daarover kan ik weinig zeggen. In het jaar dat ik die in gebruik heb gehad, heb ik er in ieder geval nooit problemen mee gehad.

Als ik een vergelijking moet trekken tussen de Samsung toestellen en de toestellen die ik erna heb gehad, zie ik weinig verschillen. De S4 is vervangen door een LG Nexus 5, waarvan de accuduur vrijwel gelijk was aan die van de S4. Dat beestje schijnt overigens ook nog altijd goed te leven. Na de Nexus 5 kwam de G4, die qua accuduur ook nog altijd hetzelfde is en de HTC One M8s die ik nu heb aangeschaft nadat de G4 verworden is tot een baksteen, houdt het ook precies even lang uit als de andere toestellen.

Conclusie: accuproblemen zijn inderdaad een probleem in het huidige tijdperk en hangen veel af van de manier waarop je het toestel gebruikt. Vooral het scherm is in smartphones een enorme energievreter, maar er zijn ook genoeg apps (zelfs standaard meegeleverde apps) die een enorme partij energie vreten en er op die manier voor zorgen dat een acculading een korter leven krijgt.

Off-topic: je vergelijkt een Samsung-telefoon en een iPhone met elkaar. Je weet dat het overgrote deel van een iPhone bestaat uit onderdelen die door Samsung worden geproduceerd en door Apple onder licentie gebruikt worden he? De assemblage van de iPhones wordt (als ik het goed heb) zelfs gedaan door hetzelfde bedrijf dat o.a. de Samsung toestellen in elkaar zet. In wezen vergelijk je dus gewoon een Samsung met een Samsung. Just sayin'.
Reputatie 7
Badge +9
Problemen met de accu duur zijn 95% gebruikersproblemen, geen hardware problemen.

Als je alle instellingen als NFC, Locatie en smart stay aan laat staan, loopt hij als snel leeg.
Als je alles op automatisch laat staan, loopt hij snel leeg.
Als je tig apps tegelijk open laat staan, loopt hij snel leeg.

"Ja maar de iphone heeft het niet!"
Nee. Klopt. Want een iPhone kan niet multitasken. Android laat een proces in de achtergrond draaien zolang deze nog in Recente Apps staat. iOS kan alleen de app op de voorgrond actief draaien, de rest wordt bevroren.

En als je van die bagger apps gebruikt die constant blijven draaien of praten met de homeserver, dan vraag je er om.

Daarnaast maakt het ook nog eens uit welk toestel je koopt. Een Note 3 met 3200mAh gaat veel langer mee dan de S5 met 2800mAh.

Reageer